La importància de l'experiència: una entrevista amb en Chip Conley

L'expert en hospitalitat parla del seu nou llibre i de per què és important tenir experiència a l'hora d'allotjar hostes.
Escrit per Airbnb el dia 21 d’ag. de 2018
Lectura de 4 minuts
S'ha actualitzat el dia 21 d’abr. de 2021

Ens complau donar la benvinguda al Chip Conley per compartir les seves reflexions sobre la relació entre la saviesa i el treball, i sobre com la comunitat d'amfitrions d'Airbnb ha ajudat a millorar la seva carrera professional. La implicació del Chip (emprenedor de l'hostaleria durant molts anys, assessor estratègic a Airbnb, escriptor i representant d'amfitrions) a la nostra comunitat d'amfitrions té unes arrels profundes i un llegat durador. Al seu nou llibre, Wisdom@Work: The Making of a Modern Elder, replanteja la idea de l'envelliment com una oportunitat per compartir coneixements i tornar a ser un estudiant.

P: Has invertit molts anys en l'hospitalitat i en la comunitat d'amfitrions d'Airbnb. De quina manera t'han inspirat tots aquests anys d'experiència a l'hora d'escriure el nou llibre?
Chip Conley:
«En primer lloc, trobo a faltar la comunitat d'amfitrions. Durant els quatre anys que vaig exercir un paper de lideratge a l'empresa, m'encantava viatjar per tot el món i aprendre amb els amfitrions. Hi ha una dita que diu: "El coneixement parla, la saviesa escolta". I vaig descobrir que la nostra comunitat d'amfitrions és experta en escoltar, però també contribueix notablement a la comunitat en general. La "saviesa de la multitud" (la nostra comunitat global d'amfitrions) em va ensenyar moltes coses i espero poder representar el seu punt de vista en el meu nou llibre, que narra per què hauríem de valorar més la saviesa en un món cada vegada més dominat per la tecnologia.»

P: Què poden aprendre els amfitrions de la teva visió sobre la saviesa en la seva trajectòria com a amfitrions?
Conley:
«Ha estat interessant tenir el doble d'edat que l'empleat mitjà d'Airbnb durant els cinc anys i mig que fa que soc a l'empresa (l'últim any i mig com a assessor). He fet tots els possibles per defensar la nostra comunitat d'amfitrions i especialment els que són una mica més grans. El Brian i els seus cofundadors valoren molt que siguin els amfitrions de 50 anys o més els que reben les puntuacions de satisfacció més altes de qualsevol grup demogràfic d'hostes a Airbnb. Poden haver-hi algunes raons que hi ajuden: més temps per centrar-se en les habilitats com a amfitrió, una intel·ligència emocional que creix amb el pas dels anys (una característica molt important per ser un bon amfitrió) i potser un compromís més ferm a llarg termini per allotjar hostes com a mitjà per obtenir ingressos de cara a la jubilació. No crec que cap grup d'edat tingui el monopoli de la saviesa, però és una qualitat que es pot cultivar i fer créixer amb el temps.»

P: Com ha canviat el teu concepte d'hospitalitat (o no) des que tenies 20 anys fins ara?
Conley:
«Quan vaig començar Joie de Vivre Hospitality als vint anys i escaig (l'any 1987), l'empresa va ser un dels primers hotels boutique als EUA. Vam demostrar que cada vegada més viatgers cercaven una experiència hotelera personalitzada i local. Curiosament, vam canviar la denominació dels encarregats de donar la benvinguda als clients: de "recepcionistes" a "amfitrions". De manera que duc a la sang la idea d'allotjar hostes des de fa 32 anys. Durant els 24 anys que vaig ser executiu en cap de l'empresa, vam obrir 52 hotels boutique. Es va fer palès que les grans cadenes globals volien començar a assemblar-se als hotels boutique (posaven més atenció al disseny, oferien millors restaurants i bars, se centraven més en les experiències locals, etc.). Quan vaig unir-me a Airbnb com a responsable global d'hospitalitat i estratègia, vaig veure que aquesta nova onada d'allotjaments compartits era equivalent a la innovació dels hotels boutique, ja que la tecnologia permetia a Airbnb centrar-se en l'hospitalitat i fer-la global. Quan el Brian Chesky em va proposar que m'unís a l'empresa fa cinc anys i mig, em va demanar: "T'agradaria democratitzar l'hospitalitat?". I crec que això és el que han fet Airbnb i la nostra increïble comunitat d'amfitrions.»

P: Quin consell donaries als amfitrions novells?
Conley:
«Els millors amfitrions del món comparteixen dues qualitats: són molt organitzats i són acollidors i empàtics. Són qualitats diferents i alguns amfitrions poden ser millors en un aspecte o en l'altre. Els que aconsegueixen dominar les dues qualitats (a vegades són una parella que les combina), tenen l'èxit assegurat.»

P: Què faràs ara, Chip? Què tens pensat per a la temporada vinent?
Conley:
«Continuo com a assessor estratègic del Brian i el seu equip. El procés d'escriure Wisdom@Work m'ha ajudat a veure que hi ha moltes persones de mitjana edat i més grans que es volen replantejar la vida i la carrera professional, però no hi ha gaires recursos per donar-los suport. Per això he creat la primera escola de saviesa del món per a persones de mitjana edat, la Modern Elder Academy, que proporciona el lloc i les eines perquè els alumnes aprenguin de la seva pròpia experiència vitalícia. És un campus situat davant de la platja, a una hora al nord de Cabo San Lucas, al sud de Baixa Califòrnia (Mèxic). Així que torno al negoci de l'hostaleria. Hi tenim alumnes de tot el món.»

Per obtenir més informació sobre el llibre del Chip i la Modern Elder Academy, visita el seu lloc web.

La informació que conté aquest article pot haver canviat des que es va publicar.

Airbnb
21 d’ag. de 2018
T'ha resultat útil?