Aprofita la temporada alta per augmentar els ingressos

Fes servir les eines per a amfitrions d'Airbnb per treure el màxim profit de la temporada alta.
Escrit per Airbnb el dia 6 de gen. del 2025
S'ha actualitzat el dia 19 de març del 2025

Les vacances, els grans esdeveniments i les condicions meteorològiques favorables poden fer créixer l'interès pel teu anunci. Les eines per a amfitrions d'Airbnb t'ajuden a treure el màxim profit d'aquests períodes de gran demanda. Tingues en compte aquests passos per augmentar els ingressos.

Tingues sempre el calendari al dia

Una manera de preparar-te per a la temporada alta és marcar més nits com a disponibles al calendari. D'aquesta manera, el teu anunci apareixerà en més resultats de cerca i, per tant, tindràs més possibilitats d'augmentar els ingressos.

Ves al calendari de l'anunci i busca les nits marcades com a no disponibles, que es mostren en gris. Marca com a disponibles les nits bloquejades que puguis acceptar.

Si amplies la disponibilitat, els hostes podran fer reserves amb més antelació. Aquesta estratègia és especialment eficaç per a zones amb períodes en què és previsible que hi hagi una demanda alta, com ara grans esdeveniments anuals i temporades de neu i platja.

El calendari va marcant dates disponibles dia rere dia, independentment del període de disponibilitat que tinguis. Per exemple, si el període és de 12 mesos, els hostes poden reservar el teu espai a un any vista des d'avui i la teva disponibilitat es va modificant cada dia.

Posa un preu competitiu

Consulta els preus d'allotjaments similars a la teva zona per mantenir la competitivitat durant les temporades altes. Per comparar anuncis similars, ves al calendari de l'anunci i tria un interval de dates de fins a 31 dies.

En un mapa de la teva zona, podràs consultar els preus mitjans d'anuncis similars que hi ha. Entre els factors que determinen quins allotjaments són similars, hi ha la ubicació, la mida, les prestacions, els equipaments i serveis, les puntuacions, les avaluacions i els altres anuncis que els hostes consulten mentre decideixen si volen reservar el teu.

Els anuncis amb preus més baixos que els d'altres anuncis similars de la zona acostumen a ocupar els primers llocs als resultats de cerca.

Si ara mateix ofereixes el mateix preu cada nit, et recomanem que modifiquis els preus els dies laborables i els caps de setmana per adaptar-te als canvis en la demanda. Canviar el preu en funció dels dies et pot ajudar a aconseguir més reserves.

Afegeix un descompte

Afegir descomptes és una altra manera d'atraure hostes. Pots captar l'atenció d'una gran varietat de viatgers si ofereixes:

  • Descomptes setmanals i mensuals. Ofereix descomptes setmanals per a les estades de 7 nits o més o descomptes mensuals per a les d'un mínim de 28. Això et pot ajudar a allargar la durada mitjana de les estades als teus anuncis i a reduir la feina de preparació entre una estada i la següent.
  • Descompte per a reserva anticipada. Afegeix un descompte per a les reserves fetes entre 1 i 24 mesos abans de l'arribada i assegura't les reserves abans de la temporada alta.
  • Descompte d'última hora. Abaixar el preu per nit a mesura que s'atansa la data de l'arribada pot ajudar-te a atreure viatgers que s'organitzen a l'últim moment. Els descomptes per a les reserves fetes entre 1 i 28 dies abans de l'arribada et poden ajudar a omplir el calendari i augmentar els ingressos.

Tingues en compte que mostrem als hostes una indicació especial, tant als resultats de cerca com a la pàgina del teu anunci, si ofereixes descomptes setmanals, mensuals i d'última hora del 10 % o més i descomptes per a reserves anticipades del 3 % o més. El preu reduït es mostrarà al costat del preu original, que sortirà ratllat.

Tingues en compte que el descompte per a reserves anticipades no està disponible si l'ajust de preus intel·ligent està activat i que els descomptes per a la durada de l'estada han de complir la normativa local.

Prepara un recorregut fotogràfic

Tenir unes bones fotos fa que l'anunci sigui més atractiu, ajuda a establir unes expectatives clares i dona confiança als hostes perquè reservin el teu allotjament. Per això, et recomanem que posis al dia les fotos de l'anunci mentre et prepares per a la temporada alta.

  • Pensa quines imatges vols incloure. Centra't a fer fotos que mostrin els detalls únics de l'allotjament, l'equipament i els serveis més sol·licitats i les prestacions d'accessibilitat. Fes fotos de cada habitació i cada zona que els hostes poden fer servir des de diverses perspectives.
  • Puja imatges horitzontals d'alta resolució. Les fotos han de tenir, com a mínim, 800 x 1.200 píxels. Com més grans siguin els arxius millor, fins a un màxim de 10 megabytes.
  • Deixa-ho en mans d'un professional. També et pots plantejar contractar un servei de fotografia professional perquè t'ajudi en aquesta tasca. En diverses ciutats del món, Airbnb et pot posar en contacte amb un servei de fotografia professional.
  • Crea un recorregut fotogràfic. L'eina d'Airbnb ordena automàticament les imatges que puges per habitacions perquè els hostes puguin entendre millor com es distribueix l'allotjament. Pots moure, eliminar i afegir fotos, incloure tota la informació que vulguis de cada habitació i escriure un peu de foto per a cada imatge.

Fes que l'arribada i la sortida siguin bufar i fer ampolles

Una altra manera de fer que el teu anunci sigui més atractiu és simplificar el procés d'arribada i de sortida.

  • Afegeix un accés independent. Si instal·les un pany intel·ligent, un teclat o una caixa forta per a claus, els hostes podran accedir a l'allotjament amb un codi. Molts hostes prefereixen la comoditat i la flexibilitat de l'accés independent. A més, aquesta opció també pot fer-te estalviar temps. Triïs el mètode que triïs, és important donar a cada hoste un codi d'accés únic.
  • Explica les instruccions per a la sortida. Inclou passos clars i senzills, com ara on deixar les claus i què cal tancar.

«És important no donar als hostes una gran llista de tasques perquè no s'emportin el record de la feinada que van haver de fer abans de marxar», diu la Katie, que és membre del Consell dels amfitrions i Superhost a Palm Springs, Califòrnia (Estats Units). «Pensa que et pots guanyar una avaluació de 5 estrelles només per no tenir una llista llarga de tasques per a la sortida.»

Entra a formar part del club d'amfitrions de la teva zona

Gràcies als centenars de clubs d'amfitrions que hi ha per tot el món, els amfitrions a Airbnb tenen un punt de trobada per aprendre els uns dels altres. Ens hem adonat que els membres d'aquests clubs reben el doble d'ingressos que els amfitrions que no en són membres* i tenen gairebé tres vegades més probabilitats d'aconseguir la categoria de Superhost**.

Les activitats més populars d'aquests clubs inclouen:

  • Intercanviar consells per a l'amfitrió que poden ajudar a fer augmentar els ingressos.
  • Discutir temes relacionats amb la normativa per als lloguers de curta durada.
  • Compartir serveis locals de confiança (per exemple, de neteja, de fontaneria, etc.).
  • Assistir a esdeveniments exclusius per fer contactes.

* Segons les dades internes d'Airbnb, en comparar els ingressos mitjans i les puntuacions mitjanes dels membres del club d'amfitrions a Airbnb d'arreu del món amb els de tota la població mundial d'amfitrions, entre el setembre del 2022 i el setembre del 2023. Les dades dels ingressos varien en funció de la ubicació, la temporada i el tipus d'espai.

** Segons les dades internes d'Airbnb sobre la categoria de Superhost dels amfitrions que es van incorporar a un club entre el juliol del 2023 i el juliol del 2024.

Tens el control dels preus i d'altres opcions de configuració en tot moment. Els resultats poden variar.

La participació dels amfitrions a les entrevistes era remunerada.

Els consells per als amfitrions estan subjectes a la normativa local.

La informació que conté aquest article pot haver canviat des que es va publicar.

Airbnb
6 de gen. del 2025
T'ha resultat útil?