Estàndards d'hospitalitat

Quins són els estàndards a l'hora de rebre hostes?

Aquests estàndards et poden ajudar a que els teus hostes se sentin com a casa i et deixin molt bones avaluacions. Per estar al corrent del teu progrés, consulta les avaluacions i els comentaris dels teus hostes.

Al teu tauler de control podràs veure totes les puntuacions que has rebut a les categories següents: comunicació, arribada, veracitat, neteja i experiència global, així com el teu índex de resposta. A la secció per a Superhosts queda reflectit el teu compromís amb les reserves; també pots consultar el teu calendari de forma habitual per mantenir la disponibilitat del teu espai actualitzada.

Disponibilitat sempre al dia

Sempre has d'estar segur que podràs fer d'amfitrió per a una reserva. Si mantens el teu calendari i la informació del teu anunci actualitzats, serà més probable que rebis sol·licituds de reserva que puguis i vulguis acceptar.

  • Actualitza el teu calendari perquè reflecteixi la disponibilitat del teu espai. Així evitaràs rebre sol·licituds de reserva per a dates en què no estigui disponible
  • Pots fer servir les opcions de disponibilitat per evitar rebre sol·licituds de reserva per al mateix dia o per a estades molt llunyanes en el temps, així com per bloquejar dies entre dues reserves per tenir cert marge de preparació
  • Si estableixes una estada mínima o màxima, només rebràs sol·licituds per a reserves que coincideixin amb aquests criteris

Segons els viatgers que busquen un lloc on quedar-se, el fet que un amfitrió rebutgi la seva sol·licitud els pot desanimar. Per això, si rebutges massa sol·licituds de reserva, podríem desactivar el teu anunci temporalment.

Comunicació

Cada vegada que un hoste es posi en contacte amb tu, tant si ha reservat el teu espai com si no, respon-li ràpidament: així transmetràs que ets un amfitrió atent i considerat.

Respostes a temps

La freqüència i la rapidesa amb què respons a les consultes i sol·licituds de reserva queden reflectides al teu índex de resposta.

  • Respon a les consultes i sol·licituds de reserva en 24 hores per mantenir el teu índex de resposta
  • Si el teu espai no està disponible o si un viatger no pot complir les teves normes de la casa, assegura't de rebutjar la sol·licitud de reserva a temps.
Atenció envers els hostes

Encara que no t'allotgis al teu espai durant l'estada dels teus hostes, és important que sempre estiguis disponible per a ells, ja que un cop finalitzi la reserva podran avaluar si t'hi has comunicat de forma clara i continuada. La mitjana d'aquestes puntuacions apareixerà a la pàgina del teu anunci.

  • Si confirmes una reserva i es produeix qualsevol canvi al teu espai, comunica-ho al teu hoste
  • Descarrega't l'aplicació d'Airbnb per poder respondre als missatges des d'on vulguis
  • Si no tens pensat de donar la benvinguda als teus hostes personalment, pots enviar-los un missatge a l'hora de la seva arribada per assegurar-te que no hi ha hagut cap complicació
  • Si creus que no estaràs per la zona durant l'estada dels teus hostes, pots donar-los les dades d'algú de confiança que sí ho estigui

Si el teu índex de resposta és massa baix, la teva posició als resultats de cerca es podria veure afectada i podries rebre penalitzacions com, per exemple, la desactivació temporal del teu anunci. Amb aquestes mesures, s'evita el risc que els viatgers es posin en contacte amb tu i no els responguis.

Índex de compromís

Compromís amb les reserves

Quan confirmes una reserva, l'hoste confia que te'n faràs càrrec. Tant si es tracta d'unes vacances familiars com d'un viatge de negocis, un canvi inesperat en l'allotjament pot convertir-se en un gran inconvenient.

Si sorgeix algun imprevist i no pots evitar cancel·lar una reserva confirmada, tingues en compte els següents punts:

  • Posa't en contacte amb l'hoste tan bon punt sàpigues que has de cancel·lar la reserva: així tindrà més temps per buscar un nou allotjament.
  • Cancel·la la reserva a través d'Airbnb per iniciar el procés de reembossament.
  • Si coneixes altres amfitrions a la zona, pots preguntar-los si tenen disponibilitat per a l'estada del teu hoste i oferir-te a presentar-los.
  • Si es tracta d'un cas de força major o un tema de seguretat, Airbnb podria fer una excepció pel que fa a les penalitzacions a cancel·lacions per part de l'amfitrió.

Ens prenem les cancel·lacions molt seriosament, ja que volem que els viatgers que fan reserves a Airbnb se sentin segurs a l'hora de planejar una estada. Per aquest motiu, si cancel·les una reserva confirmada podries rebre penalitzacions, incloent-hi les de tipus econòmic.

Arribada

Al final de la seva estada, demanarem als hostes que avaluïn l'experiència que van tenir en arribar al teu espai, així que és interessant que planifiquis bé el moment perquè se sentin còmodes. Tingues en compte que potser estaran cansats i que, per tant, és important que el procés sigui clar i senzill.

  • Explica per endavant el procés que acostumes a seguir quan arriben els hostes, i assegura't de poder complir-lo
  • Assegura't que els teus hostes saben com posar-se en contacte amb tu si pateixen retards en el viatge o tenen algun dubte d'última hora
  • Explica amb claredat als teus hostes com poden arribar a l'allotjament, i estalvia temps incloent aquesta informació a la guia de la casa
  • Aclareix als teus hostes si els donaràs la benvinguda personalment o si deixaràs la clau a una caixa de seguretat o la donaràs a un veí.

Veracitat

Tant amfitrions com hostes ens han comentat que deixar clar el que esperen de l'altre abans del viatge pot millorar la seva experiència. Així doncs, si ofereixes una descripció detallada del teu anunci, pots ajudar els possibles hostes a decidir si el teu espai s'ajusta a les seves necessitats.

Els teus hostes tindran l'oportunitat d'avaluar la informació que els proporciones. Si disposes d'un perfil detallat i la pàgina del teu anunci ofereix informació precisa, podràs atraure hostes que s'ajustin al teu estil com a amfitrió i que et deixaran bones avaluacions.

Informació acurada
  • Fes servir diverses fotos amb notes al peu i escriu una descripció detallada de l'anunci.
  • Redacta unes normes de la casa en què descriguis què esperes dels hostes en situacions rellevants. Si no vols que convidin altres persones al teu espai o no vols que fumin, especifica-ho en aquest espai.
  • Si hi ha zones de l'espai a les quals els hostes no podran accedir, com per exemple un pati comú o un àtic, els ho has de comunicar.
  • Si hi ha cap qüestió inesperada que pot afectar l'estada dels teus hostes, fes-los-ho saber. Especifica si els teus veïns han començat a fer reformes, per exemple, si el teu pis és un vuitè i l'ascensor s'ha espatllat, o si l'aigua calenta no funciona gaire bé.
Els teus serveis

Una de les coses que fan que el teu allotjament sigui fantàstic és el conjunt de serveis que ofereixes perquè sigui particularment còmode, perfecte per a famílies, o apte per a viatges de treball.

  • Especifica els serveis que ofereix el teu espai i comprova que tots estan disponibles i funcionen
  • Redacta unes normes de la casa en què descriguis què esperes dels hostes en situacions rellevants. Si no vols que convidin altres persones al teu espai o no vols que fumin, especifica-ho en aquest espai.
El preu del teu espai

Si el preu del teu espai és molt elevat, també ho seran les expectatives dels teus hostes: estableix un preu que s'ajusti a les característiques del que pots oferir.

Si habitualment reps puntuacions baixes pel que fa a la veracitat de la informació que ofereixes, pot ser que pateixis penalitzacions. Volem que els viatgers tinguin la confiança que l'espai que troben en arribar és el mateix que van reservar.

Netedat

Un espai que estigui net i ordenat sempre serà més atractiu. Tingues en compte que els hostes podran avaluar la netedat de l'allotjament, i la mitjana d'aquestes puntuacions apareixerà a la pàgina del teu anunci.

És important que tinguis prou temps per netejar, especialment si tens dues o més reserves consecutives.

  • Neteja totes les habitacions que els hostes puguin fer servir durant la seva estada, i posa especial atenció al bany i la cuina
  • Si poses tovalloles i llençols a disposició dels hostes, han d'estar nets
  • Sempre tens la possibilitat de cobrar un import en concepte de despeses de neteja i fer-lo servir per comprar articles de neteja o contractar un servei professional
  • Deixa articles de neteja al teu espai perquè els hostes puguin fer-los servir si vessen alguna cosa o tenen algun accident domèstic

Si habitualment reps puntuacions baixes pel que fa a la neteja, podries patir penalitzacions. Un espai net és el mínim que poden esperar els viatgers.

Allotjament increïble a Barcelona

24 Allotjament sencer

Experiència global

Els hostes podran avaluar l'experiència global que han tingut en allotjar-se al teu espai. La mitjana d'aquestes puntuacions apareixerà a la pàgina del teu anunci, així com a la dels resultats de cerca. Tenir una bona puntuació en aquesta categoria, per tant, et pot ajudar a destacar entre altres anuncis.

  • Recorda que molts dels teus hostes es trobaran lluny de casa seva: intenta anticipar què podrien necessitar, què els pot semblar estrany i com podràs oferir-los ajuda.
  • Personalitza l'experiència de cada hoste perquè s'adapti a les seves necessitats i la seva personalitat. Els petits gestos poden deixar molt bones impressions.
  • Demana als teus hostes que t'expliquin què els ha semblat l'experiència per tal que puguis millorar com a amfitrió. Poden fer-ho al moment o més endavant, de forma privada, quan enviïn les seves avaluacions.
Valorar

El preu del teu allotjament sempre és cosa teva, però és important que n'escullis un que s'ajusti a les característiques del teu espai. Els hostes també tindran l'oportunitat de puntuar la relació qualitat-preu de l'espai, i la mitjana d'aquestes puntuacions apareixerà a la pàgina del teu anunci.

  • Pots ajustar el preu segons si és temporada alta o baixa
  • Si és la primera vegada que reps hostes, potser és bona idea que abaixis el preu del teu espai per aconseguir algunes reserves i guanyar experiència

Si reps puntuacions baixes habitualment pel que fa a l'experiència global, podries patir penalitzacions. Si, més endavant, les puntuacions segueixen indicant que tens problemes per estar a l'altura de les expectatives dels hostes, podríem eliminar l'anunci de la plataforma.