Estàndards d’hospitalitat
Suggeriments perquè rebis avaluacions positives.
Quins són els estàndards a l'hora de rebre hostes?
Aquests estàndards et poden ajudar a que els teus hostes se sentin com a casa i et deixin molt bones avaluacions. Per estar al corrent del teu progrés, consulta les avaluacions i els comentaris dels teus hostes.
Al teu tauler de control podràs veure totes les puntuacions que has rebut a les categories següents: comunicació, arribada, veracitat, neteja i experiència global, així com el teu índex de resposta. A la secció per a Superhosts queda reflectit el teu compromís amb les reserves; també pots consultar el teu calendari de forma habitual per mantenir la disponibilitat del teu espai actualitzada.
Disponibilitat sempre al dia
Sempre has d'estar segur que podràs fer d'amfitrió per a una reserva. Si mantens el teu calendari i la informació del teu anunci actualitzats, serà més probable que rebis sol·licituds de reserva que puguis i vulguis acceptar.
CONSELLS
  • Actualitza el teu calendari perquè reflecteixi la disponibilitat del teu espai. Així evitaràs rebre sol·licituds de reserva per a dates en què no estigui disponible
  • Pots fer servir les opcions de disponibilitat per evitar rebre sol·licituds de reserva per al mateix dia o per a estades molt llunyanes en el temps, així com per bloquejar dies entre dues reserves per tenir cert marge de preparació.
  • Si estableixes una estada mínima o màxima, només rebràs sol·licituds per a reserves que coincideixin amb aquests criteris
TINGUES EN COMPTE
Segons els viatgers que busquen un lloc on quedar-se, el fet que un amfitrió rebutgi la seva sol·licitud els pot desanimar. Per això, si rebutges massa sol·licituds de reserva, podríem desactivar el teu anunci temporalment.
Comunicació
Cada vegada que un hoste es posi en contacte amb tu, tant si ha reservat el teu espai com si no, respon-li ràpidament: així transmetràs que ets un amfitrió atent i considerat.

Respostes a temps

La freqüència i la rapidesa amb què respons a les consultes i sol·licituds de reserva queden reflectides al teu índex de resposta.
CONSELLS
  • Respon a les consultes i sol·licituds de reserva en 24 hores per mantenir el teu índex de resposta
  • Si el teu espai no està disponible o si un viatger no pot complir les teves normes de la casa, assegura't de rebutjar la sol·licitud de reserva a temps.

Atenció envers els hostes

Encara que no t'allotgis al teu espai durant l'estada dels teus hostes, és important que sempre estiguis disponible per a ells, ja que un cop finalitzi la reserva podran avaluar si t'hi has comunicat de forma clara i continuada. La mitjana d'aquestes puntuacions apareixerà a la pàgina del teu anunci.
CONSELLS
  • Si confirmes una reserva i es produeix qualsevol canvi al teu espai, comunica-ho al teu hoste
  • Descarrega't l'aplicació d'Airbnb per poder respondre als missatges des d'on vulguis
  • Si no tens pensat de donar la benvinguda als teus hostes personalment, pots enviar-los un missatge a l'hora de la seva arribada per assegurar-te que no hi ha hagut cap complicació
  • Si creus que no estaràs per la zona durant l'estada dels teus hostes, pots donar-los les dades d'algú de confiança que sí ho estigui
TINGUES EN COMPTE
Si el teu índex de resposta és massa baix, la teva posició als resultats de cerca es podria veure afectada i podries rebre penalitzacions com, per exemple, la desactivació temporal del teu anunci. Amb aquestes mesures, s'evita el risc que els viatgers es posin en contacte amb tu i no els responguis.
Compromís amb les reserves
Quan confirmes una reserva, l'hoste confia que te'n faràs càrrec. Tant si es tracta d'unes vacances familiars com d'un viatge de negocis, un canvi inesperat en l'allotjament pot convertir-se en un gran inconvenient.
Si sorgeix algun imprevist i no pots evitar cancel·lar una reserva confirmada, tingues en compte els següents punts:
CONSELLS
  • Posa't en contacte amb l'hoste tan bon punt sàpigues que has de cancel·lar la reserva: així tindrà més temps per buscar un nou allotjament.
  • Cancel·la la reserva a través d'Airbnb per iniciar el procés de reembossament.
  • Si coneixes altres amfitrions a la zona, pots preguntar-los si tenen disponibilitat per a l'estada del teu hoste i oferir-te a presentar-los.
  • Si es tracta d'un cas de força major o un tema de seguretat, Airbnb podria fer una excepció pel que fa a les penalitzacions a cancel·lacions per part de l'amfitrió.
TINGUES EN COMPTE
Ens prenem les cancel·lacions molt seriosament, ja que volem que els viatgers que fan reserves a Airbnb se sentin segurs a l'hora de planejar una estada. Per aquest motiu, si cancel·les una reserva confirmada podries rebre penalitzacions, incloent-hi les de tipus econòmic.
Arribada
Al final de la seva estada, demanarem als hostes que avaluïn l'experiència que van tenir en arribar al teu espai, així que és interessant que planifiquis bé el moment perquè se sentin còmodes. Tingues en compte que potser estaran cansats i que, per tant, és important que el procés sigui clar i senzill.
CONSELLS
  • Explica per endavant el procés que acostumes a seguir quan arriben els hostes, i assegura't de poder complir-lo
  • Assegura't que els teus hostes saben com posar-se en contacte amb tu si pateixen retards en el viatge o tenen algun dubte d'última hora
  • Explica amb claredat als teus hostes com poden arribar a l'allotjament, i estalvia temps incloent aquesta informació a la guia de la casa.
  • Aclareix als teus hostes si els donaràs la benvinguda personalment o si deixaràs la clau a una caixa de seguretat o la donaràs a un veí.
Veracitat
Tant amfitrions com hostes ens han comentat que deixar clar el que esperen de l'altre abans del viatge pot millorar la seva experiència. Així doncs, si ofereixes una descripció detallada del teu anunci, pots ajudar els possibles hostes a decidir si el teu espai s'ajusta a les seves necessitats.
Els teus hostes tindran l'oportunitat d'avaluar la informació que els proporciones. Si disposes d'un perfil detallat i la pàgina del teu anunci ofereix informació precisa, podràs atraure hostes que s'ajustin al teu estil com a amfitrió i que et deixaran bones avaluacions.

Informació acurada

CONSELLS
  • Utilitza diverses fotos d'alta qualitat amb llegenda i escriu una descripció detallada de l'espai.
  • Estableix unes Normes de la casa que tractin situacions que puguin interessar als hostes. Si no vols que puguin portar altres persones a l'espai, avisa'ls per avançat. Si no vols que fumin al teu espai, informa'ls-en.
  • Si hi ha zones de l'espai a les quals els hostes no podran accedir, com per exemple un pati comú o un àtic, els ho has de comunicar.
  • Si hi ha cap qüestió inesperada que pot afectar l'estada dels teus hostes, fes-los-ho saber. Especifica si els teus veïns han començat a fer reformes, per exemple, si el teu pis és un vuitè i l'ascensor s'ha espatllat, o si l'aigua calenta no funciona gaire bé.

Els teus serveis

Una de les coses que fan que el teu allotjament sigui fantàstic és el conjunt de serveis que ofereixes perquè sigui particularment còmode, perfecte per a famílies, o apte per a viatges de treball.
CONSELLS
  • Indica tots els serveis que ofereixes i assegura't que no en falti cap i que tots funcionin correctament
  • Estableix unes Normes de la casa que tractin situacions que puguin interessar als hostes. Si no vols que puguin portar altres persones a l'espai, avisa'ls per avançat. Si no vols que fumin al teu espai, informa'ls-en.

El preu del teu espai

Si el preu del teu espai és molt elevat, també ho seran les expectatives dels teus hostes: estableix un preu que s'ajusti a les característiques del que pots oferir.
TINGUES EN COMPTE
Si habitualment reps puntuacions baixes pel que fa a la veracitat de la informació que ofereixes, pot ser que pateixis penalitzacions. Volem que els viatgers tinguin la confiança que l'espai que troben en arribar és el mateix que van reservar.
Netedat
Un espai que estigui net i ordenat sempre serà més atractiu. Tingues en compte que els hostes podran avaluar la netedat de l'allotjament, i la mitjana d'aquestes puntuacions apareixerà a la pàgina del teu anunci.
És important que tinguis prou temps per netejar, especialment si tens dues o més reserves consecutives.
CONSELLS
  • Neteja totes les habitacions que els hostes puguin fer servir durant la seva estada, i posa especial atenció al bany i la cuina
  • Si poses tovalloles i llençols a disposició dels hostes, han d'estar nets
  • Sempre tens la possibilitat de cobrar un import en concepte de despeses de neteja i fer-lo servir per comprar articles de neteja o contractar un servei professional.
  • Deixa articles de neteja al teu espai perquè els hostes puguin fer-los servir si vessen alguna cosa o tenen algun accident domèstic
TINGUES EN COMPTE
Si habitualment reps puntuacions baixes pel que fa a la neteja, podries patir penalitzacions. Un espai net és el mínim que poden esperar els viatgers.
Experiència global
Els hostes podran avaluar l'experiència global que han tingut en allotjar-se al teu espai. La mitjana d'aquestes puntuacions apareixerà a la pàgina del teu anunci, així com a la dels resultats de cerca. Tenir una bona puntuació en aquesta categoria, per tant, et pot ajudar a destacar entre altres anuncis.
CONSELLS
  • Recorda que molts dels teus hostes es trobaran lluny de casa seva: intenta anticipar què podrien necessitar, què els pot semblar estrany i com podràs oferir-los ajuda.
  • Personalitza l'experiència de cada hoste perquè s'adapti a les seves necessitats i la seva personalitat. Els petits gestos poden deixar molt bones impressions.
  • Demana als teus hostes que t'expliquin què els ha semblat l'experiència per tal que puguis millorar com a amfitrió. Poden fer-ho al moment o més endavant, de forma privada, quan enviïn les seves avaluacions.

Valorar

El preu del teu allotjament sempre és cosa teva, però és important que n'escullis un que s'ajusti a les característiques del teu espai. Els hostes també tindran l'oportunitat de puntuar la relació qualitat-preu de l'espai, i la mitjana d'aquestes puntuacions apareixerà a la pàgina del teu anunci.
CONSELLS
  • Pots ajustar els preus per ajustar-los a les tendències de la temporada
  • Si és la primera vegada que reps hostes, potser és bona idea que abaixis el preu del teu espai per aconseguir algunes reserves i guanyar experiència
TINGUES EN COMPTE
Si reps puntuacions baixes habitualment pel que fa a l'experiència global, podries patir penalitzacions. Si, més endavant, les puntuacions segueixen indicant que tens problemes per estar a l'altura de les expectatives dels hostes, podríem eliminar l'anunci de la plataforma.

Els millors coamfitrions sempre fan el mateix quan ajuden als amfitrions de la seva zona.

Respon ràpidament
La comunitat d'Airbnb es basa en una comunicació eficaç i ràpida, el que permet que els amfitrions i coamfitrions aconseguieixin reserves, donin la benvinguda als seus hostes i guanyin uns diners extra. Per això, si reps una sol·licitud d'un amfitrió que et demana ajuda i respons amb rapidesa, demostraràs que ets una persona atenta i de confiança.
CONSELLS
  • Respon cadascuna de les sol·licituds en menys de 24 hores per mantenir un bon índex de resposta.
  • Desactiva el teu perfil si no tens temps suficient per fer de coamfitrió.
Mantén la disponibilitat
Volem que sempre et sentis segur a l'hora d'oferir els teus serveis com a amfitrió als amfitrions que ho necessiten. Per això, et recomanem que t'asseguris que el teu perfil com a coamfitrió només està actiu quan puguis responsabilitzar-te de les tasques corresponents. D'aquesta manera, augmentaran les probabilitats de rebre sol·licituds quan estàs disponible.
CONSELLS
  • Actualitza constantment el teu perfil per mostrar quins serveis ofereixes com a amfitrió.
  • Si no tens temps suficient per fer de coamfitrió, assegura't de desactivar el teu perfil.
Ofereix grans experiències
Els petits detalls poden marcar la diferència. Com a coamfitrió, rebràs una puntuació mitja que es basa en tots els aspectes de l'estada, des de la comunicació fins al procés de sortida. Per tant, es tracta d'una puntuació que reflecteix l'experiència que l'hoste ha tingut amb tu com a coamfitrió.
CONSELLS
  • Anticipa't a les necessitats dels hostes. Pots oferir-los una ampolla d'aigua, adreces d'interès o una benvinguda afectuosa per fer-los sentir com a autèntics convidats.
  • Pregunta als hostes si necessiten res. Si converses amb ells, és molt probable que obtinguis una bona avaluació.