Fer d'amfitrió a Airbnb
Aconsegueix que els hostes se sentin còmodes i rep bones avaluacions
Què s'espera dels amfitrions?
Volem assessorar-te de forma clara perquè siguis conscient de què has de fer i puguis aconseguir valoracions de 5 estrelles cada cop que comparteixes el teu espai.
Demanem a tots els amfitrions que compleixin cinc requisits bàsics: valoració general, índex de resposta, cancel·lacions, acceptació de reserves i serveis bàsics. A part d'aquests requisits, també rebràs les avaluacions dels hostes que s'allotgin al teu espai.
Ja ets amfitrió? Consulta el teu Progrés per veure com ho estàs fent.
Requisits bàsics
Perquè les estades dels hostes siguin confortables i fiables, tant els allotjaments com els amfitrions han de complir cinc requisits bàsics.
Serveis bàsics
Durant l'estada, els hostes han de disposar de tot el necessari per poder dutxar-se i gaudir d'un bon descans. Has d'oferir-los, com a mínim, aquests serveis bàsics, encara que, si vols, pots oferir-los-en més.
  • Paper higiènic
  • Sabó
  • Roba de llit/llençols
  • Com a mínim una tovallola per hoste reservat
  • Com a mínim un coixí per hoste reservat
Mostra't receptiu
Si respons de seguida quan els hostes es posin en contacte amb tu, demostraràs que ets un amfitrió atent i considerat. La freqüència i la rapidesa amb què responguis a les sol·licituds de reserva i a les consultes es mesura al teu índex de resposta. Demanem als amfitrions que responguin a aquest tipus de missatges en un termini de 24 hores.
Accepta les sol·licituds de reserva
Als hostes no els agrada haver d'enviar quatre o cinc sol·licituds per trobar un allotjament, de manera que esperem que si el teu calendari indica que estàs disponible, acceptis la majoria de sol·licituds. Assegura't que el calendari de l'anunci mostri els dies que pots acceptar reserves. D'aquesta manera, és més probable que rebis sol·licituds de reserva que realment pots acceptar. Pots utilitzar la configuració de disponibilitat per bloquejar temps entre reserves o per evitar sol·licituds de reserves el mateix dia o reserves massa llunyanes.
Evita cancel·lar les reserves del hostes
Ens prenem molt seriosament el tema de les cancel·lacions i demanem a tots els amfitrions que no cancel·lin les reserves dels seus hostes: compten amb tu per als seus plans de viatge! Si cancel·les una reserva confirmada, rebràs sancions, incloses sancions financeres. Per això, et demanem que evitis cancel·lar les reserves confirmades, a menys que es tracti d'un cas de força major.
Aconsegueix avaluacions positives
Els hostes esperen un nivell de qualitat fiable allà on s'allotgen. Al final de cada estada, podran avaluar la seva experiència al teu espai, que és una de les maneres per avaluar-te com a amfitrió. La teva puntuació global és la puntuació mitjana de les avaluacions de tots els hostes que allotgis.
Com a amfitrió, tu també podràs avaluar la neteja, l'amabilitat i la comunicació dels teus hostes. Els teus comentaris ens ajuden a garantir que els viatgers tracten els allotjaments com si fossin casa seva. Podríem aplicar penalitzacions als hostes que rebin avaluacions baixes constantment.
Aconseguir bones avaluacions dels hostes
Hem detectat que els amfitrions que reben bones avaluacions se centren principalment en quatre aspectes: la neteja, la veracitat de la informació compartida a l'anunci, un procés d'arribada fàcil i una comunicació proactiva.
Netedat
Els hostes esperaran trobar l'espai net i ordenat que veuen a les fotos del teu anunci. Per això, assegura't que disposes de prou temps per netejar l'allotjament entre reserves, especialment si són consecutives.
Els hostes podran puntuar el nivell de neteja del teu espai, i la mitjana de les puntuacions apareixerà a la pàgina del teu anunci. Si reps puntuacions baixes de manera regular, és possible que se t'apliquin penalitzacions.
QUÈ S'ESPERA
  • Neteja tota les habitacions a què els hostes tinguin accés i, en especial, els dormitoris, els banys i la cuina.
  • Assegura't que en les superfícies i el terra no hi hagi pèls, pols ni floridures.
  • Fes un repàs després de cada estada:
  • Deixa tovalloles i llençols nets per als hostes.
  • Desfés-te de la brossa, el menjar i qualsevol altra cosa que els hostes anteriors hagin deixat.
CONSELLS
  • Deixa uns dies lliures entre una reserva i una altra perquè puguis preparar el teu espai. Pots actualitzar les teves preferències de reserva per bloquejar el teu allotjament una o dues nits abans de rebre els teus pròxims hostes.
  • Cobra un import en concepte de despeses de neteja i fes-lo servir per comprar articles de neteja o contractar un servei professional.
  • No oblidis deixar productes i estris de neteja a l'allotjament perquè els hostes puguin fer-los servir en cas que tinguin un petit accident.
Informació acurada sobre l'espai
Si especifiques de forma clara les normes abans de l'estada, ajudaràs a fer que l'experiència sigui millor tant per a tu com per als teus hostes. Els viatgers podran decidir millor si el teu espai satisfà les seves necessitats si proporciones informació clara i dones tots els detalls que necessiten saber, com ara si acceptes animals de companyia. Amb un anunci i un perfil detallats, podràs atreure els hostes que estan buscant un espai com el teu.
Els hostes podran valorar la veracitat de la informació que has proporcionat.
INFORMACIÓ DE L'ANUNCI
QUÈ S'ESPERA
  • Adreça exacta i actualitzada (només es compartirà amb l'hoste un cop hagi fet la reserva)
  • Els detalls sobre la privacitat del dormitori i el bany són correctes
  • Les fotos de l'anunci representen correctament el disseny i l'estat de l'espai
  • Els serveis estan disponibles, funcionen i són els que estaven anunciats
CONSELLS
  • Utilitza diverses fotos d'alta qualitat amb peus de foto i escriu una descripció detallada de l'espai
  • Inclou unes normes de la casa que especifiquin situacions que poden afectar els teus hostes. Aquestes normes han d'enumerar de forma clara què es pot fer i què no es pot fer al teu espai, com per exemple fumar, portar animals de companyia o visitants.
  • Explica als hostes si hi ha parts de l'espai on no poden accedir, com ara el garatge o les golfes
  • Si hi ha cap qüestió inesperada que pot afectar l'estada dels teus hostes, fes-los-ho saber. Especifica si els teus veïns han començat a fer reformes, per exemple, si el teu pis és un vuitè i l'ascensor s'ha espatllat, o si l'aigua calenta no funciona gaire bé.
SERVEIS
Enumera els serveis que ofereixes i assegura't que tots estiguin disponibles i funcionin correctament
PREU PER NIT
Assegura't que el preu que fixis sigui adient per al teu espai. Si poses un preu molt alt, els viatgers poden creure que es tracta d'un allotjament de luxe. Necessites ajuda? Busca altres allotjaments per la teva zona o activa l'ajust de preus intel·ligent.
Procés d'arribada senzill
Un procés d'arribada clar i senzill ajudarà els teus hostes a sentir-se bé malgrat el cansament del viatge. Els hostes podran avaluar l'experiència d'arribada al final de la seva estada.
CONSELLS
  • Crea una guia per a l'arribada i la compartirem amb els teus hostes 24 hores abans de l'inici de l'estada perquè puguin accedir a l'allotjament sense problemes.
  • Si vols rebre els hostes en persona, assegura't que us poseu d'acord sobre l'hora d'arribada per endavant.
  • Si vols que els hostes accedeixin a l'allotjament de forma independent, inclou la informació necessària a la secció Recursos per als hostes del teu anunci.
  • Assegura't que els teus hostes saben com posar-se en contacte amb tu si pateixen retards en el viatge o tenen algun dubte d'última hora
  • Explica amb detall als teus hostes com arribar al teu allotjament. Per estalviar temps, pots incloure les instruccions a la guia de la casa.
Ajuda els hostes durant la seva estada
Tant si t'allotges al mateix espai que els teus hostes com si no, és important que estiguis disponible durant tota la seva estada. Quan aquesta acabi, els hostes tindran l'oportunitat de puntuar la claredat i regularitat amb què t'hi hagis comunicat, i la mitjana d'aquestes avaluacions apareixerà a la pàgina del teu anunci.
CONSELLS
  • Comunica't de forma proactiva amb els hostes perquè sàpiguen que estàs disponible. Per exemple, posa-t'hi en contacte aviat per acordar el procés d'arribada. Si saps que no et trobaràs a l'allotjament quan ells arribin, envia'ls un missatge a l'hora d'arribada programada per assegurar-te que tot ha anat bé.
  • Si canvia alguna de les coses que descrius o mostres a l'anunci després d'haver confirmat una reserva, explica-ho al teu hoste per endavant.
  • Descarrega't l'aplicació d'Airbnb per poder respondre als missatges des d'allà on siguis.
  • Si tens previst no trobar-te per la zona durant l'estada dels teus hostes, pots donar-los les dades d'una persona de contacte que sí ho estigui.