Data de vigència: 9 d'octubre del 2023
Tot i que les cancel·lacions per part dels amfitrions són poc freqüents i que algunes són per motius que estan fora del seu control, quan passen poden afectar negativament els plans dels viatgers i minvar la confiança en la nostra plataforma. Per aquests motius, si l'amfitrió cancel·la una reserva confirmada o si es considera responsable d'una cancel·lació d'acord amb aquesta política, Airbnb pot aplicar-li comissions i altres conseqüències. Les comissions i la resta de conseqüències establertes en aquesta política tenen com a finalitat reflectir els costos i altres repercussions que aquestes cancel·lacions tenen per als viatgers, la comunitat d'amfitrions en general i Airbnb. No aplicarem la comissió ni, en alguns casos, altres conseqüències si l'amfitrió cancel·la la reserva a causa d'una circumstància extraordinària o per un motiu vàlid que està fora del seu control.
Si un amfitrió cancel·la una reserva confirmada o si es considera responsable d'una cancel·lació d'acord amb aquesta política, aplicarem comissions subjectes a una comissió d'cancel·lació mínima de 50 $. La tarifa es basa en l'import de la reserva i quan es cancel·la la reserva:
A l'hora de calcular les tarifes de cancel·lació, l'import de la reserva inclou el preu base, les despeses de neteja i les tarifes per animals de companyia, però exclou els impostos i les tarifes de l'hoste. Si la tarifa de cancel·lació calculada és inferior a 50 dòlars, s'ajustarà fins a 50 dòlars.
Normalment, les comissions per cancel·lació es resten dels cobraments que rep a l'amfitrió a partir dels cobraments que rep a l'amfitrió, tal com estableixen les Condicions del servei de pagaments. A més de les comissions i les conseqüències establertes en aquesta Política, els amfitrions que cancel·lin o es considerin responsables d'una cancel·lació no rebran cap cobrament per la reserva cancel·lada o, si ja s'ha efectuat el cobrament, l'import del cobrament es retindrà dels cobraments que rebi.
No aplicarem cap comissió establerta en aquesta Política en situacions adequades, per exemple, si l'amfitrió cancel·la la reserva a causa d'una circumstància extraordinària o per un motiu vàlid que està fora del seu control. Els amfitrions que creguin que s'apliquen una d'aquestes situacions hauran de proporcionar documentació o altres ajudes. Determinarem si hauríem de renunciar a qualsevol tarifa i altres conseqüències després d'avaluar les proves disponibles.
En el cas que no s'apliqui una tarifa, és possible que s'apliquin altres conseqüències, com ara bloquejar el calendari d'un anunci.
Independentment de si no apliquem cap tarifa ni hi hagi altres conseqüències, l'amfitrió no rebrà cap cobrament per la reserva cancel·lada.
A més d'una comissió per cancel·lació, es poden aplicar altres conseqüències, com ara que es marquin el calendari de l'anunci.
Els amfitrions que cancel·lin reserves confirmades sense un motiu vàlid poden tenir altres conseqüències, tal com s'indica a les Condicions del servei i a les regles fonamentals per als amfitrions. Per exemple, els amfitrions poden suspendre o eliminar el seu anunci o compte, i poden perdre la seva categoria de Superhost.
Un amfitrió es pot considerar responsable de la cancel·lació quan es produeixi a causa de les condicions de l'anunci que són greu i materialment diferents de com es va descriure l'anunci en el moment de fer la reserva. En aquest cas, l'amfitrió estarà subjecte a les comissions i altres conseqüències establertes en aquesta Política, independentment de qui iniciï la cancel·lació. Per exemple, poden incloure: fer una doble reserva d'un anunci, substituir una altra propietat per l'allotjament reservat per l'hoste o les imprecisions de l'anunci que afecten materialment una estada, com ara anunciar una piscina quan no hi ha cap piscina disponible per als hostes.
Si un amfitrió no pot complir amb una reserva, sigui quin sigui el motiu, és responsabilitat seva cancel·lar-la al més aviat possible perquè el seu hoste tingui temps de canviar de plans. L'amfitrió no pot demanar a l'hoste que cancel·li la reserva.
Proporcionar declaracions o materials falsos en relació amb aquesta Política infringeix les nostres Condicions del servei i pot comportar la cancel·lació del compte i altres conseqüències.
Aquesta Política s'aplica a les cancel·lacions que es produeixin a partir de la data d'entrada en vigor. No es veurà afectat cap dret que tinguin els viatgers o els amfitrions a emprendre accions legals. Qualsevol canvi en aquesta Política es farà d'acord amb les nostres Condicions del servei. Aquesta política s'aplica a les estades, però no a les reserves d'experiències.