Política per a casos de força major
Avís: a partir del 31 de maig del 2022, els casos relacionats amb la pandèmia de COVID-19 ja no estan coberts per aquesta política. Per a les reserves fetes abans del 31 de maig del 2022, algunes circumstàncies relacionades amb la COVID-19 continuaran estant cobertes. Les reserves nacionals a Corea del Sud es regeixen per unes altres polítiques.
Data d'entrada en vigor: 20 de gener del 2021
Resum
La Política per a casos de força major explica com es gestionen les cancel·lacions quan es produeixen circumstàncies imprevistes que no es poden controlar després de fer la reserva i fan que no sigui factible o legal completar la reserva. Aquesta política s'aplica tant a les reserves d'allotjaments com d'experiències.
Si aquesta política permet cancel·lar una reserva, passa a prevaler per sobre de la política de cancel·lació de la reserva. Els viatgers que es vegin afectats per una circumstància inclosa en aquesta política poden cancel·lar la reserva i rebre, en funció del cas, un reembossament en metàl·lic, crèdit de viatge o qualsevol altra contraprestació. Els amfitrions afectats per una circumstància inclosa en aquesta política poden cancel·lar la reserva sense cap penalització, però, en funció del cas, les dates de la reserva cancel·lada poden quedar bloquejades al calendari.
Quines circumstàncies cobreix?
Aquesta política utilitza el terme «circumstància» per referir-se a les situacions següents que s'han produït després de fer la reserva, que no es podien preveure en el moment de fer-la i que impedeixen que es completi la reserva o fan que legalment no estigui permès completar-la.
Canvis en els requisits del Govern per viatjar. Canvis inesperats en els requisits de visat o passaport imposats per una agència governamental que impedeixin viatjar a la destinació. Això no inclou la pèrdua o la caducitat dels documents de viatge ni altres circumstàncies personals relacionades amb l'autorització dels hostes per viatjar.
Epidèmies i emergències declarades. Emergències locals o nacionals, epidèmies, pandèmies i emergències de salut pública declarades pel Govern. Les malalties endèmiques o que estiguin associades habitualment a una zona geogràfica determinada, com ara la malària a Tailàndia o el dengue a Hawaii, en queden excloses.
Restriccions de viatge imposades pel Govern. Restriccions de viatge imposades per una agència governamental que impedeixin o prohibeixin viatjar al lloc on està ubicat l'allotjament (o on s'organitza l'experiència), estar-s'hi o tornar-ne. No es consideren restriccions de viatge els comunicats oficials per a viatgers que no són vinculants ni recomanacions similars del Govern.
Accions militars i altres conflictes. Actes bèl·lics, conflictes, invasions, guerra civil, terrorisme, explosions, bombardejos, rebel·lions, disturbis, insurreccions, desordre públic i conflictes civils.
Desastres naturals. Catàstrofes naturals, casos fortuïts, talls a gran escala dels subministraments bàsics, erupcions volcàniques, tsunamis i altres fenòmens meteorològics violents i inusuals. No s'hi inclouen les condicions meteorològiques o naturals prou habituals en una zona i que, per tant, poden ser previsibles, com ara les intempèries que es produeixen durant la temporada d'huracans a Florida.
Què no cobreix?
Tota la resta de circumstàncies. Aquesta política només permet fer cancel·lacions relacionades amb les circumstàncies que s'han descrit anteriorment. Queda exclosa qualsevol altra circumstància. Alguns exemples de situacions per les quals aquesta política no permet fer cancel·lacions són: malalties o lesions inesperades; obligacions legals com ara la participació com a membre en un jurat, la compareixença en un tribunal o el servei militar; les alertes per a viatgers o altres recomanacions del govern (que no siguin una prohibició de viatjar); la cancel·lació o reprogramació d'un esdeveniment per al qual s'ha fet la reserva; i interrupcions del transport no relacionades amb una circumstància coberta, com ara el tancament de carreteres o la cancel·lació de vols, trens, autobusos i ferris. Si cancel·les una reserva en aquests casos, l'import que et reembossarem dependrà de la política de cancel·lació que s'apliqui a la reserva.
Què he de fer després?
Si et notifiquem que aquesta política s'aplica a la teva reserva o publiquem informació que ho confirmi, hauràs de seguir les instruccions de cancel·lació que et proporcionem. Quan t'hàgim notificat de quina manera t'afecta aquesta política o hàgim publicat informació que ho especifiqui, podràs cancel·lar la reserva en virtut d'aquesta política accedint a la pàgina Viatges i fent-ne la cancel·lació. Si creus que aquesta política s'aplica a la teva reserva, però no t'ho hem notificat ni hem publicat informació sobre la circumstància que t'afecta, posa't en contacte amb nosaltres per cancel·lar-la. En tots els casos, has de tenir preparada documentació que demostri que aquesta circumstància t'ha afectat a tu o a la reserva.
Si tens alguna pregunta, posa't en contacte amb nosaltres.
Altres aspectes que cal tenir en compte
Aquesta política s'aplica a totes les reserves amb data d'arribada a partir de l'entrada en vigor.
Articles relacionats
- Viatger
Cancel·lar una estada per casos de força major
Informa't de tots els requisits i dels passos que has de seguir a continuació. - Amfitrió
Política sobre cancel·lacions per part de l'amfitrió
Com que les cancel·lacions poden desbaratar els plans dels hostes i afecten la confiança que dipositen en la comunitat d'Airbnb, quan un amf… - Viatger
Troba la política de cancel·lació de l'allotjament
L'import del reembossament depèn de la política de cancel·lació de l'amfitrió i del dia i l'hora en què cancel·lis la reserva.