Salta
    Navega cap endavant per accedir als resultats suggerits

    Què passa si l'amfitrió vol cobrar el dipòsit de seguretat?

    Els dipòsits de seguretat requerits per l'amfitrió es diferencien de la resta de dipòsits de seguretat pel fet que no se'n reté l'import. Només es cobren si l'amfitrió sol·licita un reembossament per danys a la propietat i l'hoste ho accepta o si l'amfitrió demana el cobrament del dipòsit de seguretat i Airbnb aprova la seva sol·licitud.

    Quan un amfitrió reclama el dipòsit de seguretat, la sol·licitud es tramita d'acord amb les condicions de la Garantia per a l'amfitrió. La Garantia per a l'amfitrió d'Airbnb pot cobrir els danys a la propietat o a les pertinences de l'amfitrió ocasionats per un hoste o un animal d'assistència. No cobreix el robatori de diners en efectiu i títols, els danys immaterials o els danys a causa del desgast lògic i normal. Tampoc no cobreix les lesions corporals o els danys a la propietat dels hostes o d'altres persones (que poden estar inclosos en la cobertura de l'Assegurança de protecció per a l'amfitrió).

    Què passa si l'amfitrió sol·licita el cobrament del dipòsit de seguretat?

    Si un amfitrió diu que s'han produït danys a la propietat durant l'estada d'un hoste al seu allotjament i reclama el dipòsit de seguretat, el procediment serà el següent:

    1. En un termini de 14 dies a partir de la data de sortida, l'amfitrió s'ha de posar en contacte amb l'hoste de manera segura a través del Centre de resolucions. Ha de fer una descripció dels danys, aportar la documentació necessària sobre els objectes malmesos o desapareguts i sol·licitar el reembossament de l'import corresponent. En funció dels danys ocasionats, l'amfitrió pot sol·licitar la totalitat de l'import del dipòsit de seguretat o només una part.
    2. L'hoste disposa de 72 hores per respondre a la sol·licitud de l'amfitrió. Si l'hoste accedeix a pagar l'import sol·licitat, tramitarem el pagament i l'enviarem a l'amfitrió. Normalment, aquesta operació tarda entre 5 i 7 dies hàbils. L'hoste pot pagar la totalitat de l'import, pagar una part de l'import o rebutjar la sol·licitud. A més, pot afegir una nota per a l'amfitrió.
    3. En el cas que l'hoste es negui a pagar l'import sol·licitat, l'amfitrió pot demanar la mediació d'Airbnb. Aleshores, un ambaixador d'assistència d'Airbnb es posarà en contacte amb l'hoste i resoldrà la sol·licitud d'acord amb les condicions de la Garantia per a l'amfitrió. Si dona el vistiplau a la sol·licitud segons aquestes condicions, Airbnb (no pas l'amfitrió) enviarà una sol·licitud de pagament a l'hoste.

    Quina documentació es demanarà a l'amfitrió?

    L'amfitrió ha d'aportar la documentació necessària en el moment de denunciar danys a la propietat o el robatori d'objectes al Centre de resolucions. Poden ser fotografies o vídeos, acompanyats de rebuts, factures, pressupostos per escrit o enllaços a objectes similars que ens ajudin a calcular el cost de la reparació o la reposició. Si després d'analitzar la documentació i els correus electrònics de totes dues parts el nostre equip conclou que s'ha de pagar l'import reclamat, procedirem a deduir-lo del dipòsit. Ens reservem el dret a cobrar-te aquest import fent servir les dades de pagament que tinguem registrades al nostre sistema.

    Has rebut l'ajuda que buscaves?
    Articles relacionats