Un cop hagis escrit allò que vols cercar, se't mostraran els suggeriments. Fes servir les fletxes amunt i avall per donar una ullada a tots els suggeriments. Per seleccionar-ne un, prem Retorn. Si el fragment seleccionat és una oració, se cercarà aquest text. Si el suggeriment és un enllaç, el navegador obrirà la pàgina.
Condicions legals
Viatger

Programa de suport als viatgers en el context de la COVID-19

El Programa de suport als viatgers en el context de la COVID-19 (en endavant, el «Programa») s'ha presentat el gener del 2022 amb l'objectiu d'ajudar els hostes que hagin tingut problemes amb les reserves a causa de les restriccions de viatge que han imposat recentment els governs. A continuació, es descriu els casos que cobreix.

Des d'Airbnb, ens omple d'orgull finançar el Programa amb 20 milions de dòlars, que s'administraran segons el nostre criteri per ajudar els hostes que han de fer front a aquesta situació extraordinària. El Programa s'acabarà quan s'hagin assignat tots els fons del Programa o bé el 30 d'abril del 2022, l'opció que passi primer.

Les circumstàncies cobertes per la Política per a casos de força major d'Airbnb no compleixen els requisits per participar en aquest Programa (incloent-hi el cas que un hoste hagi contret la COVID-19).

Reserves cancel·lades que compleixen els requisits

Les reserves cancel·lades han de complir tots els requisits següents:

  • Ha de ser la reserva d'un allotjament amb data d'arribada a partir de l'1 de desembre del 2021.
  • Ha de ser una reserva cancel·lada per l'hoste (a) a partir de l'1 de desembre del 2021, (b) abans de l'arribada i durant els 45 dies anteriors a l'arribada, i (c) abans de la data de finalització del Programa.
  • Ha de ser una reserva cancel·lada a causa d'una restricció de viatge exigida pel govern que s'hagi posat en marxa després de fer la reserva.

Tipus de restriccions de viatge imposades pel govern que estan cobertes

Només estan cobertes les següents restriccions de viatge relacionades amb la COVID-19:

  • Una ordre de tancament de la frontera o confinament que prohibeixi:
    • Tots els desplaçaments no essencials al lloc de destinació de l'hoste.
    • Tots els desplaçaments no essencials des del lloc d'origen de l'hoste.
  • Un requisit nou o ampliat segons el qual tots els viatgers del lloc d'origen hagin de posar-se en quarantena o aïllar-se quan arribin a la destinació.

Això inclou les situacions en què ja existia un requisit de quarantena al lloc de destinació en el moment de fer la reserva, però que s'ha ampliat després de fer la reserva i abans de la data d'arribada. Per exemple, si hi havia vigent un requisit de quarantena de 7 dies a la destinació en el moment de fer la reserva, però més tard s'amplia a 14 dies, és possible que la reserva compleixi els requisits.

Això no inclou les situacions en què el requisit de quarantena o aïllament només afecti un hoste concret (o un grup d'hostes), i no tots els viatgers que venen del lloc d'origen, el viatge dels quals es considera no essencial. Tampoc inclou les situacions en què un hoste hagi de posar-se en quarantena o aïllar-se al seu lloc d'origen abans de viatjar a la destinació (per exemple, perquè ha estat contacte directe amb una persona que ha donat positiu per COVID-19).

Tingues en compte que el Programa només s'aplica a les restriccions de viatge que no estaven en vigor en el moment en què es va fer la reserva. Per exemple, si un hoste que viatja a Israel va fer la reserva a l'octubre (abans que Israel comencés a restringir els viatges d'entrada a causa de la variant òmicron) i la data d'arribada és al desembre, la reserva podria complir els requisits per adherir-se a aquest Programa. No obstant això, si aquestes restriccions de viatge ja estaven vigents en el moment en què l'hoste va reservar l'estada, no podria rebre cap ajuda en el marc d'aquest Programa.

Tipus de reserves que no compleixen els requisits

Les reserves següents no compleixen els requisits per rebre l'ajuda del Programa:

  • Reserves d'Airbnb Luxe
  • Reserves d'Airbnb per a viatges de negocis
  • Reserves d'experiències
  • Reserves d'hostes que resideixen a la Xina continental

Sol·licitar l'ajuda

Si una reserva compleix els requisits anteriors, l'hoste pot posar-se en contacte amb el nostre equip d'assistència a la comunitat les 24 hores. Quan ho faci, haurà de proporcionar informació que demostri que compleix els requisits. Tingues en compte que hem de rebre les sol·licituds d'ajuda en un termini de 90 dies a partir de la data de cancel·lació de la reserva.

Si tenim constància d'un frau, un engany o una altra infracció de les nostres Condicions del servei o de les Condicions del servei de pagaments, Airbnb es reserva el dret a denegar una sol·licitud, retirar una ajuda, suspendre o cancel·lar el compte d'un hoste o prendre qualsevol altra mesura legal que cregui oportuna.

Tipus d'ajuda disponible

Sempre que hi hagi fons del Programa disponibles i que determinem que la reserva compleix els requisits per rebre l'ajuda, l'hoste podrà rebre un cupó de viatge d'un sol ús per al 50 % de l'import que no és reembossable de la reserva. Per exemple, si un hoste ha cancel·lat una reserva de 500 dòlars i ha rebut un reembossament de 250 dòlars d'acord amb la política de cancel·lació de l'amfitrió, podrà rebre un cupó de viatge de 125 dòlars (és a dir, del 50 % de l'import que no s'ha reembossat). El cobrament de l'amfitrió per a aquesta reserva no es veurà afectat.

Airbnb preveu revisar les sol·licituds seguint l'ordre de recepció. Tots els cupons de viatge emesos en el marc d'aquest programa estan subjectes a la disponibilitat dels fons.

Quan rebràs el cupó de viatge?

Si determinem que una reserva compleix els requisits per rebre l'ajuda i encara hi ha fons del Programa disponibles, el cupó de viatge hauria d'arribar al compte de l'hoste en un termini d'entre 7 i 10 dies hàbils. Els hostes poden veure els cupons de viatge entrant a Perfil > Configuració del compte > Pagaments i cobraments > Crèdits i cupons.

Sol·licitar diversos cupons de viatge

Si un hoste té més d'una reserva que compleixi els requisits, pot enviar una sol·licitud per a cadascuna d'elles. Airbnb es reserva el dret a limitar el nombre de cupons de viatge emesos a un hoste en el marc del Programa.

Condicions per als cupons de viatge

El cupó és d'un sol ús, no és reembossable i només es pot fer servir per a reserves d'estades amb data d'arribada fins al 30 de desembre del 2023. Només és vàlid per a reserves d'allotjaments a Airbnb. Si un viatger cancel·la una reserva que ha pagat amb un cupó, ja no serà vàlid. No es pot canviar per efectiu ni targetes regal, ni es pot fer servir per a cap compra anterior. Tampoc no es pot transferir ni combinar amb cap altra oferta o amb cap altre cupó o descompte. Airbnb es reserva el dret a prendre les mesures que cregui oportunes, com ara anul·lar el cupó, si se sospita que hi ha hagut frau o ús indegut, s'han infringit les Condicions del servei o les Condicions del servei de pagaments, o si es creu que hi ha hagut algun error tècnic.

Com funciona el Programa?

Airbnb ha creat el Programa de suport als viatgers en el context de la COVID-19 per ajudar la nostra comunitat de viatgers durant aquest darrer repunt de casos de la malaltia a tot el món. Tots els aspectes del Programa queden exclusivament sota el nostre criteri, inclosos els requisits per als viatgers. Les decisions que adopti Airbnb en el marc d'aquest Programa són definitives i vinculants per als viatgers, però no afecten altres drets contractuals o estatutaris que puguin tenir, com ara la nostra Política de reembossament a l'hoste, la Política per a casos de força major o la Política de cancel·lació de l'amfitrió per a la reserva. Tampoc no es veurà afectat cap dret que tinguin els viatgers a emprendre accions legals.

Consulta aquesta pàgina per veure tota la informació actualitzada sobre el Programa. Quan s'acabi, també ho indicarem aquí. Tingues en compte que només compliran els requisits les reserves que s'hagin cancel·lat abans de la data de finalització del Programa. Com que la pandèmia segueix evolucionant i les circumstàncies canvien, farem un seguiment del Programa i podrem ampliar-lo, posar-lo en pausa, modificar-lo o donar-lo per acabat basant-nos exclusivament en el nostre criteri.

Articles relacionats

Obtén ajuda amb les reserves, el compte i molt més.
Inicia la sessió o registra't