Salta
    Navega cap endavant per accedir als resultats suggerits
    Novetats sobre la pandèmia de COVID-19
    Per consultar les opcions de cancel·lació i de reembossament, selecciona una reserva a la pàgina Viatges. La Política per a casos de força major només s'aplica a algunes reserves. Publicarem les novetats els dies 1 i 15 de cada mes.

    Què passa si he de cancel·lar una reserva per una emergència o per un cas de força major?

    Tingues en compte que aquest article no tracta les circumstàncies relacionades amb la pandèmia del coronavirus (COVID-19). Llegeix el nostre article sobre casos de força major en relació amb la COVID-19 per conèixer la cobertura de les circumstàncies relacionades amb la COVID-19, en especial per saber-ne les limitacions que afecten les reserves fetes després del 14 de març del 2020.

    Com funciona

    Pot ser que et fem un reembossament o que no apliquem les penalitzacions per cancel·lació si has hagut de cancel·lar una reserva a causa d'una circumstància imprevista que no pots controlar. A continuació, trobaràs una llista de circumstàncies que cobreix la nostra Política per a casos de força major. Abans de fer la cancel·lació, comprova si el teu cas està inclòs a la llista següent i si pots proporcionar la documentació necessària.

    Cal tenir en compte que les cancel·lacions sense penalització només estan disponibles per als casos de força major que es produeixin abans de la data oficial d'arribada de la reserva. A més, la nostra Política per a casos de força major no s'aplica a les reserves Luxe ni Luxury Retreats, que estan subjectes a una Política de reembossament a l'hoste Luxe independent.

    Casos que requereixen documentació

    Mort de l'amfitrió, de l'hoste, del coamfitrió, d'un hoste addicional, d'un familiar directe o d'un cuidador. Et demanarem que ens proporcionis un d'aquests documents:

    • Certificat de defunció
    • Obituari
    • Esquela amb el nom de la persona difunta
    • Informe policial

    Malaltia o lesió greus sobtades que afectin l'amfitrió o un membre del grup de viatge. Et demanarem que ens enviïs un justificant mèdic que confirmi que aquesta persona no pot allotjar hostes o no pot viatjar a causa d'una lesió o d'una malaltia greu i inesperada. La data del justificant ha de ser posterior a la data de la reserva. Cal enviar el justificant en un termini de 14 dies després de la cancel·lació. Per ara, les afeccions preexistents de què l'usuari té constància en el moment de fer la reserva no estan cobertes per la nostra Política per a casos de força major.

    Obligacions exigides per les autoritats, com ara fer de jurat, restriccions per viatjar, compareixences davant d'un tribunal i el servei militar. Et demanarem que ens proporcionis una còpia de la notificació oficial, amb data posterior al dia que es va fer la reserva, en què consti el nom de la persona implicada.

    Danys a la propietat, tasques de manteniment i problemes amb els serveis que tinguin lloc de manera imprevista a l'allotjament anunciat a Airbnb que fan que no sigui segur per allotjar-hi hostes o que impedeixin poder gaudir de l'equipament i serveis bàsics, com ara l'aigua potable. Això no inclou reformes planificades. Et demanarem que ens proporcionis tota la documentació següent:

    • Un document que demostri que s'està solucionant el problema.
    • Una estimació del temps que tardarà a solucionar-se.
    • Una factura de les reparacions que s'estan fent.
    • Fotografies dels danys.

    Problemes amb el transport que t'impedeixin arribar a la destinació. Per exemple, tancaments de carreteres i cancel·lacions de vols quan no existeixen mètodes de transport alternatius. S'hi inclouen tancaments i cancel·lacions a causa de catàstrofes naturals, com ara terratrèmols o tempestes fortes. Et demanarem que ens proporcionis una notificació del tancament de la carretera o un document de l'aerolínia que demostri que s'ha cancel·lat el vol i un document que confirmi que no és possible viatjar a la destinació.

    Cancel·lacions de trens, autobusos o ferris quan no hi ha viatges alternatius disponibles el mateix dia. Et demanarem que ens proporcionis documentació que demostri clarament que l'empresa no opera aquell dia, com ara una captura de pantalla del lloc web de l'empresa o un enllaç a un comunicat oficial de l'empresa.

    Casos que es revisaran de forma especial

    En aquests casos no cal aportar cap documentació en particular, però el nostre equip especialitzat els revisarà tots per confirmar si t'afecten de forma directa.

    Reserves d'Open Homes que s'han cancel·lat. Més informació sobre Open Homes.

    Catàstrofes naturals, actes terroristes i disturbis civils i polítics que impedeixin als hostes viatjar a la destinació o des de la destinació, o que facin que sigui insegur allotjar els hostes.

    Malalties epidèmiques que afecten de forma sobtada una regió o un grup de persones. Les malalties existents associades a una zona geogràfica determinada, com ara la malària a Tailàndia o el dengue a Hawaii, en queden excloses. Qualsevol actualització que fem de les nostres polítiques i les mesures que prenguem davant el brot d'una malaltia i el seu abast dependran dels comunicats oficials que emetin l'Organització Mundial de la Salut i les autoritats locals.

      Restriccions de viatge imposades pel govern, les forces de seguretat o l'exèrcit que restringeixin els viatges al lloc on es troba l'allotjament o s'organitza l'experiència, o des del lloc d'origen.

      Avisos sobre amenaces a la seguretat emesos en relació amb la ubicació de l'allotjament o l'experiència o el lloc de procedència de l'hoste.

      Talls en els subministraments bàsics que afectin l'allotjament o la ubicació de l'experiència.

      Canvis en els requisits de visat o passaport que facin que sigui impossible viatjar a la destinació. En queden exclosos els casos en què els documents de viatge es perdin o estiguin caducats.

      Què cal fer després?

      Si has confirmat que el teu cas compleix els requisits anteriors, primer has de cancel·lar la reserva de l'allotjament o l'experiència a Airbnb. Si es considera que el teu és un cas de força major reconegut, rebràs una notificació en què s'indicarà que la reserva compleix els requisits per poder cancel·lar-la sense penalitzacions i rebre'n el reembossament íntegre si ets un hoste.

      Si no compleix els requisits, cancel·la la reserva i, després, posa't en contacte amb nosaltres per presentar una reclamació. T'acompanyarem durant els propers passos que hauràs de seguir, que inclouen enviar els documents necessaris i esperar que el nostre equip revisi el cas. Tingues en compte que les reclamacions s'han de fer en un termini de 14 dies des de la data de cancel·lació.

      Articles relacionats
      Has rebut l'ajuda que buscaves?

      Si necessites ajuda personalitzada, inicia sessió

      Obtén ajuda amb les reserves, el compte i molt més.
      Registra't