Un cop hagis escrit allò que vols cercar, se't mostraran els suggeriments. Fes servir les fletxes amunt i avall per donar una ullada a tots els suggeriments. Per seleccionar-ne un, prem Retorn. Si el fragment seleccionat és una oració, se cercarà aquest text. Si el suggeriment és un enllaç, el navegador obrirà la pàgina.
Polítiques per a la comunitat

Política d'Airbnb contra la discriminació

Darrera actualització: 13 de maig del 2025

La comunitat d'Airbnb està formada per milions de persones d'arreu del món, de cultures, valors i normes diversos. El nostre objectiu de fer que aquestes persones puguin trobar-se i compartir estones memorables es basa en els principis de respecte i inclusió. En aquesta línia, demanem als nostres usuaris que:

  • Acceptin el nostre Compromís de la comunitat, que exigeix que tots els usuaris d'Airbnb es tractin amb respecte, independentment de la seva raça, religió, nacionalitat, grup ètnic, discapacitat, sexe, identitat de gènere, orientació sexual o edat.
  • Respectin la Política d'Airbnb contra la discriminació, que exposem tot seguit.

Política d'Airbnb contra la discriminació

La Política contra la discriminació d'Airbnb concerneix tota l'activitat d'Airbnb i tots els seus anuncis, siguin d'allotjaments, serveis o experiències.

Prohibim que els usuaris, incloent-hi els coamfitrions i els companys de viatge, discriminin qualsevol persona per les característiques protegides següents:

  • Raça
  • Religió
  • Gènere
  • Edat
  • Discapacitat
  • Situació familiar (tenir fills)
  • Estat civil (estar casat o no)
  • Origen ètnic
  • Nació d'origen
  • Orientació sexual
  • Sexe
  • Identitat de gènere
  • Casta
  • Embaràs i afeccions mèdiques relacionades

Negació del servei o tractament diferenciat

Els usuaris d'Airbnb no poden tractar els membres de la comunitat d'Airbnb de manera diferent ni denegar el servei a ningú per les seves característiques protegides o per suposar que en tenen cap. Alguns exemples d'això serien:

  • Rebutjar o cancel·lar una reserva.
  • Imposar condicions o normes de la casa diferents (per exemple, fer diferències a l'hora de permetre l'accés, aplicar comissions o demanar certs requisits pel que fa a l'anunci o el procés de reserva).
  • Indicar preferències a favor o en contra d'un tipus específic d'hoste.

Els amfitrions poden proporcionar informació sobre l'allotjament, el servei o l'experiència per ajudar els viatgers a prendre decisions fonamentades, però són els darrers els qui tenen l'última paraula a l'hora de decidir què és adequat per a ells, la seva família o els seus companys de viatge. Tot seguit t'oferim més indicacions per als casos de discriminació per edat i situació familiar, discapacitat i identitat de gènere.

Edat i situació familiar

Els amfitrions a Airbnb poden

:
  • Proporcionar informació precisa i objectiva sobre les prestacions (o la manca de prestacions) en l'allotjament, el servei o l'experiència que poden fer que un viatger determini que no és adequat per a persones d'una certa edat o per a nens o nadons.
  • En el cas dels allotjaments a Florida, exigir que la persona que reserva l'espai (el «viatger que fa la reserva») tingui una edat mínima legal, que pot ser de fins a 25 anys, sempre que aquest requisit s'apliqui a tots els possibles hostes i es comuniqui clarament al viatger abans que faci la reserva. El requisit d'edat mínima només és aplicable al viatger que fa la reserva. En cap cas no es restringeix l'edat dels nens o d'altres persones que l'acompanyin.
  • En el cas de les experiències, establir una edat mínima de fins a 21 anys, o l'edat que fixin la legislació o la normativa aplicables, sempre que aquest requisit s'apliqui a tothom i es comuniqui als viatgers abans que facin la reserva.
  • En el cas dels serveis, establir una edat mínima de fins a 18 anys, o l'edat que fixin la legislació o la normativa aplicables, sempre que aquest requisit s'apliqui a tothom i es comuniqui als viatgers abans que facin la reserva.
  • Mencionar a l'anunci qualsevol llei o normativa aplicable que prohibeixi allotjar hostes d'una certa edat o hostes amb nens o nadons (per exemple, un allotjament que formi part d'una associació d'habitatges que estigui restringit només per a persones de la tercera edat).

Els amfitrions a Airbnb no poden:

  • Decidir per als hostes que un allotjament no satisfà les necessitats de les persones d'una certa edat o de nens o nadons.
  • Rebutjar una reserva o modificar les condicions per reservar un allotjament a causa de l'edat o la situació familiar d'un hoste, llevat que la legislació o la normativa aplicable exigeixin aquesta restricció.
    • Per exemple, no es poden imposar normes com la prohibició d'allotjar menors de 21 anys, cobrar comissions més altes a viatgers d'una certa edat o dissuadir de fer certs tipus de reserves a causa de l'edat o la situació familiar.

Discapacitat

Els amfitrions poden facilitar dades sobre l'allotjament, el servei o l'experiència perquè els viatgers amb discapacitat tinguin prou informació per decidir si és adequat per a ells, la seva família o altres companys de viatge.

Els amfitrions a Airbnb poden

:
  • Proporcionar informació sobre les prestacions (o la manca de prestacions) d'accessibilitat perquè els viatgers puguin decidir si volen reservar l'allotjament, el servei o l'experiència.
  • Proporcionar informació sobre els coneixements o les habilitats en particular que es necessiten per participar en una experiència o gaudir d'un servei.
  • En el cas d'allotjaments amb prestacions d'accessibilitat, indicar que pot ser que es doni prioritat als hostes que busquin aquest tipus de prestacions. L'objectiu és fer la vida més fàcil a les persones que les necessiten.

    Els amfitrions a Airbnb no poden:

    • Decidir pel seu compte que un allotjament, un servei o una experiència no satisfà les necessitats de les persones amb discapacitat.
    • Prohibir o limitar l'ús d'aparells de mobilitat, com ara cadires de rodes o caminadors.
    • Cobrar més comissions a les persones amb discapacitat; per exemple, una comissió per animals de companyia en cas que el viatger vagi amb un animal d'assistència (o un animal de suport emocional en determinades jurisdiccions o circumstàncies). La nostra Política d'accessibilitat inclou més informació sobre els animals de servei i de suport emocional.
    • Desincentivar les reserves d'hostes amb discapacitat.
    • Negar-se a comunicar-se amb els viatgers a través d'un mitjà accessible (per exemple, amb un intèrpret, amb un operador telefònic de suport o per escrit).
    • Rebutjar les sol·licituds de reserva per evitar sol·licituds d'adaptació raonables d'hostes amb discapacitat (com ara un petit canvi en les normes de la casa). La nostra Política d'accessibilitat inclou més informació sobre les sol·licituds d'adaptació raonables.

    Identitat de gènere

    Airbnb espera que la nostra comunitat respecti la identitat de gènere dels nostres usuaris. Considerem que el gènere d'una persona és qualsevol identitat que expressi o prefereixi. Si un usuari expressa una preferència per un pronom (per exemple, ell, ella o elli), s'ha de respectar.

    Els amfitrions a Airbnb poden

    :
    • Oferir l'allotjament només a persones del mateix gènere en el cas que comparteixi espais comuns amb els hostes, com ara el bany o la cuina.
    • Amb la confirmació prèvia d'Airbnb, es pot oferir un servei o una experiència només a persones d'un gènere en concret en determinades circumstàncies, per exemple per garantir la seguretat o la privacitat, o per complir la legislació aplicable.

      Els amfitrions a Airbnb no poden:

      • Negar una reserva o imposar un tractament diferenciat perquè un amfitrió no està d'acord amb la identitat de gènere expressada d'un hoste o perquè l'hoste s'identifica fora del binarisme de gènere.

      Llenguatge discriminatori

      • Els usuaris d'Airbnb no poden fer servir un llenguatge que evoqui l'exclusió, la segregació, la violència, la degradació, els insults, els estereotips o que vulgui transmetre la inferioritat d'una persona a causa d'una característica protegida. Per exemple, no es poden fer servir insults o associacions negatives, referir-se a una persona transgènere pel seu nom abans de la transició (l'exnom), assignar un gènere erroni, dur a terme microagressions i, en general, expressar-se en qualsevol altra forma de discurs d'odi.

      Símbols, imatges i objectes d'odi i discriminatoris

      • Els usuaris d'Airbnb no poden mostrar símbols, objectes, logotips, eslògans o imatges d'odi que estereotipin les persones a causa d'una característica protegida o que transmetin un significat discriminatori. Parlem, per exemple, d'imatges amb símbols discriminatoris o racistes (també amb símbols codificats), líders de grups d'odi o estereotips.
      • Airbnb prohibeix determinats tipus de propietats ubicades als Estats Units, com ara: (i) antigues plantacions on vivien o treballaven persones esclavitzades, (ii) estructures dissenyades únicament per allotjar persones esclavitzades i (iii) ofertes d'allotjament que, d'alguna manera, enalteixen l'esclavitud. Trobaràs més informació sobre aquesta prohibició a l'article A Six Year Update on Airbnb’s Work to Fight Discrimination and Build Inclusion (Balanç de sis anys de feina a Airbnb per combatre la discriminació i fomentar la inclusió).

      Condicions del servei i normativa local

      Segons les nostres Condicions del servei, els usuaris han d'entendre i seguir les normatives o lleis que els siguin aplicables. Esperem que els usuaris compleixin aquesta política sempre que sigui més protectora que les lleis i normatives aplicables i que no hi entri en conflicte.

      • De vegades, les normatives o regulacions aplicables poden requerir que alguns amfitrions facin certes distincions que impliquin l'incompliment d'aquesta política. En aquests casos, no els demanem que infringeixin la normativa o regulació aplicables ni que acceptin les reserves d'hostes que els puguin exposar a un risc real i demostrable de responsabilitat legal o de danys materials.
      • Els amfitrions poden detallar les restriccions legals que afecten els hostes, sempre de manera clara, objectiva i no pejorativa.

      Si no existeix una llei o normativa aplicables referent a un assumpte en particular, s'aplicarà aquesta política.

      Com es pot denunciar una infracció?

      Si creus que has patit algun tipus de discriminació o vols denunciar un usuari, un perfil, un anunci o un missatge per comportament discriminatori, disposes d'algunes vies per informar-nos-en. Pots triar entre aquestes opcions:

      • A l'aplicació d'Airbnb, clica o toca la icona Denuncia aquest anunci  .
      • Posa't en contacte amb nosaltres directament i especifica el teu nom i tots els detalls sobre l'incident (com ara les dates, les persones implicades i el número de reserva, si n'hi ha).

      Si una persona considera que ha estat objecte de discriminació i, com a conseqüència, se li ha negat l'accés a un allotjament, un servei o una experiència, se li ha impedit que fes una reserva o se l'ha privat d'acabar l'estada en un allotjament, gaudir d'un servei o participar en una experiència, Airbnb n'investigarà la denúncia. Paral·lelament, en virtut de la Política de portes obertes, Airbnb ofereix assistència pràctica, si cal, per ajudar els hostes a trobar un altre allotjament. Tenim equips especialitzats que vetllen perquè es compleixi la nostra Política contra la discriminació i ens prenem molt seriosament totes les denúncies que rebem.

      Aquí tens respostes a les preguntes més freqüents relacionades amb la Política contra la discriminació.

      T'hem ajudat amb aquest article?

      Articles relacionats

      Obtén ajuda amb les reserves, el compte i molt més.
      Inicia la sessió o registra't