Un cop hagis escrit allò que vols cercar, se't mostraran els suggeriments. Fes servir les fletxes amunt i avall per donar una ullada a tots els suggeriments. Per seleccionar-ne un, prem Retorn. Si el fragment seleccionat és una oració, se cercarà aquest text. Si el suggeriment és un enllaç, el navegador obrirà la pàgina.
Polítiques per a la comunitat

Política d'accessibilitat

Aquest article s'ha traduït automàticament.

La nostra comunitat es basa en els principis d'inclusió, pertinença i respecte, que inclouen acollir i donar suport a les persones amb discapacitat. Aquí tens informació que t'ajudarà a entendre millor la nostra política sobre com donar la benvinguda i donar suport a les persones amb discapacitat, incloent-hi les que viatgen amb animals d'assistència o animals de suport emocional, els usuaris amb necessitats d'accessibilitat més àmplies o les persones que busquen ajustos raonables durant la reserva.

Tingues en compte que els principis i les normes que s'indiquen a la nostra Política de Compromís i No Discriminació de la comunitat també s'apliquen a aquesta política.

En algunes jurisdiccions, els requisits legals poden ampliar o limitar els ajustos raonables que un amfitrió ha de proporcionar a un hoste més enllà dels que s'inclouen en aquesta política. Les nostres Condicions del servei requereixen que els usuaris entenguin i compleixin les lleis i normatives que s'apliquen a ells. Això vol dir que els amfitrions i els hostes són responsables individualment de comprendre i complir totes les lleis i normatives aplicables. Si aquesta política ofereix més proteccions i no entra en conflicte amb les lleis o normatives aplicables, esperem que els usuaris segueixin aquesta política.

Animals de servei i animals de suport emocional

Un animal de servei és generalment un gos entrenat individualment per dur a terme tasques o treballar per a una persona amb discapacitat. Un animal d'assistència no és un animal de companyia. Normalment, els hostes poden anar acompanyats d'un animal d'assistència durant la reserva d'un allotjament, un servei o una experiència a Airbnb, independentment de les normes que prohibeixin l'animal de companyia (per exemple, la política de «no s'admeten animals de companyia» en un allotjament). A continuació trobaràs més informació sobre les normes específiques dels allotjaments i els serveis i les experiències.

Un animal de suport emocional

és un animal que proporciona suport emocional o ajuda a una persona per ajudar a gestionar els símptomes o els efectes de la seva discapacitat. Els animals de suport emocional generalment són animals que es troben a les llars, com ara gossos o gats. A diferència d'un animal de servei, un animal de suport emocional no necessita estar entrenat per dur a terme tasques o treballar per a una persona amb discapacitat.

Els amfitrions només poden fer les preguntes següents sobre el animal d'assistència o el animal de suport emocional d'un hoste:

  • Primera pregunta: «Necessites el teu animal a causa d'una discapacitat?» L'amfitrió no pot demanar a l'hoste que descrigui la discapacitat.
  • Segona pregunta: «Quina feina o tasca ha estat entrenat per fer l'animal?» L'amfitrió no pot demanar al gos que demostri la seva feina o tasca.
  • Tingues en compte el següent:
    • Els hostes no estan obligats a proporcionar documentació que demostri que el seu gos és un animal d'assistència o un animal de suport emocional i els amfitrions no han de demanar ni sol·licitar aquesta documentació als hostes.
    • Els hostes no han de revelar la presència d'un animal d'assistència abans de fer la reserva, però poden indicar la presència del seu animal d'assistència abans de l'arribada per evitar possibles confusions.
    • Els amfitrions poden tornar a fer aquestes preguntes si l'hoste no les respon.
    • Si l'hoste no respon a aquestes preguntes, els amfitrions poden tractar la manca de resposta com un «no» a les preguntes que no es responen.

Si la resposta a la primera pregunta és «Sí» (o l'hoste indica que té una discapacitat)

  • I l'hoste respon a la segona pregunta descrivint la feina o la tasca que el seu gos està entrenat per donar suport a la seva discapacitat. A continuació, l'amfitrió ha de tractar el gos de l'hoste com a animal d'assistència.
  • Si l'hoste no descriu la feina o la tasca que l'animal ha estat entrenat per fer en la segona pregunta, els amfitrions han de tractar l'animal de l'hoste com un animal de suport emocional.

    Si la resposta a la primera pregunta és "No", l'amfitrió no està obligat a tractar l'animal de l'hoste com un animal de servei o un animal de suport emocional en virtut d'aquesta política.

    Allotjar hostes amb animals de servei o animals de suport emocional

    Animals d'assistència

    Durant la reserva d'un allotjament, quan un hoste està acompanyat d'un animal d'assistència, els amfitrions no poden fer el següent a causa de l'animal d'assistència de l'hoste:

    • Rebutjar una reserva (llevat que s'apliqui una exempció concedida per Airbnb).
    • Cobra les tarifes addicionals de l'hoste relacionades amb la reserva, com ara les tarifes per animals de companyia o les despeses de neteja per pèl o caspa dels animals.
    • Tracta l'hoste de manera diferent que un altre hoste (per exemple, imposant unes normes de la casa diferents).

    Per als serveis i les experiències, quan un hoste sol·licita anar acompanyat d'un animal d'assistència durant una experiència o un servei, els amfitrions han d'adaptar-se a la sol·licitud, llevat que això infringeixi la llei o les restriccions aplicables fora del control de l'amfitrió establertes per la ubicació del servei o l'experiència, o que no sigui raonable en les circumstàncies específiques del servei o l'experiència.

    Els hostes amb un animal d'assistència han de seguir aquestes normes bàsiques. L'animal d'assistència no ha de ser:

    • Fora del control dels hostes.
    • Unhousebroken.
    • Es va quedar sol a l'allotjament sense aprovació prèvia.
    • L'hoste no pot accedir a les zones que l'amfitrió ha indicat.
    • Es permeten en espais compartits (per exemple, espais compartits amb persones que no formen part del grup de viatge de l'hoste) sense arrossegament, amb corretja o enganxat (per exemple, a l'interior d'un restaurant, passadissos d'un edifici d'apartaments o una cuina compartida o un pati en allotjaments d'habitacions privades).

    Animals de suport emocional

    Llevat que aquesta política prohibeixi el contrari, quan un hoste estigui acompanyat d'un animal de suport emocional, l'amfitrió pot cobrar tarifes normals per animals de companyia, cobrar despeses de neteja addicionals per pèl o caspa d'animal de companyia o rebutjar una reserva si no accepta animals de companyia.

    En qualsevol lloc on la legislació aplicable o aquesta política requereix que els amfitrions allotgin hostes amb animals de suport emocional, els amfitrions no poden fer cap de les següents activitats perquè un hoste viatja amb un animal de suport emocional:

    • Rebutja una reserva (llevat que s'apliqui una exempció concedida per Airbnb).
    • Cobra les tarifes addicionals de l'hoste relacionades amb la reserva, com ara les tarifes per animals de companyia o les despeses de neteja per pèl o caspa dels animals.
    • Tracta l'hoste de manera diferent que un altre hoste (per exemple, imposant normes diferents).
    • Demana als hostes que informin de la presència d'un animal de suport emocional abans de fer la reserva, però els hostes poden optar per informar de la presència del seu animal de suport emocional abans de l'arribada per evitar possibles confusions.
    • Tracta el animal de suport emocional com un animal de companyia.

    Quan els amfitrions estiguin obligats a acceptar animals de suport emocional d'acord amb aquesta política1, el animal de suport emocional d'un hoste no pot ser:

    • Fora del control dels hostes.
    • Unhousebroken.
    • Es va quedar sol a l'allotjament sense aprovació prèvia.
    • L'hoste no pot accedir a les zones que l'amfitrió ha indicat.
    • Es permeten en espais compartits (per exemple, espais compartits amb persones que no formen part del grup de viatge de l'hoste) sense arnès, amb corretja o enganxat (per exemple, passadissos d'un edifici de pisos o una cuina compartida o un pati en allotjaments d'habitacions privades).

    Exempcions

    Exempció garantida per Airbnb: segons la seva discreció i en determinades circumstàncies, Airbnb pot concedir a un amfitrió una exempció a aquesta política si l'amfitrió ens notifica els motius de forma proactiva. Per exemple, si la presència d'un animal d'assistència constitueix una amenaça directa per a la salut d'un amfitrió si l'amfitrió viu en aquest allotjament.

    • Si creus que hauries de rebre una exempció d'aquesta política, posa't en contacte amb un membre del nostre equip i avaluarem els teus requisits.
    • Si reps una exempció concedida per Airbnb, tingues en compte que està vinculada a un anunci específic i no al teu compte. Sigues clar i educat quan et posis en contacte amb els hostes sobre l'exempció. També et recomanem que incloguis aquesta informació d'exempció a la descripció de l'anunci per informar millor els possibles hostes.

    Allotjaments raonables addicionals

    Un hoste amb requisits d'accessibilitat pot sol·licitar un ajust raonable per ajudar-lo a accedir o gaudir d'un allotjament, un servei o una experiència. Aquests ajustos poden ser en forma de sol·licitud de modificació o ajustament a un allotjament, un servei, una experiència o unes normes o pràctiques relacionades.

    • Recomanem als amfitrions i els hostes que es comuniquin abans de fer una reserva sobre les modificacions o ajustos raonables.
    • Els hostes han de donar als seus amfitrions un temps raonable per avaluar la seva sol·licitud de modificació o ajust. En general, els hostes han de fer les seves sol·licituds més d'una setmana abans de l'arribada a un allotjament.

    Què permetem:

    • Els hostes poden sol·licitar modificacions o ajustos raonables en un allotjament, un servei o una experiència que els ajudin a accedir o gaudir de l'allotjament, el servei o l'experiència, comunicar-se durant una reserva o participar en una experiència o un servei.
    • Els amfitrions poden proposar un ajust alternatiu raonable a la sol·licitud d'un viatger.
    • Els amfitrions poden rebutjar sol·licituds no raonables o inaccessibles, com ara les que fan alguna de les opcions següents:
      • Posa un risc important per a la salut o la seguretat de l'amfitrió o d'altres persones.
      • Canvia fonamentalment la naturalesa d'un allotjament, un servei o una experiència.
      • Requereix una modificació estructural d'un edifici o allotjament que no es faci fàcilment sense moltes dificultats o despeses.
      • Demana a l'amfitrió que assumeixi responsabilitats addicionals que causin dificultats o despeses significatives.
      • Demana a l'amfitrió que infringeixi les lleis o normatives aplicables.

    Què no permetem:

    • Rebutjar la sol·licitud d'un hoste d'una modificació o un ajust quan la sol·licitud és específica, s'expressa clarament, es fa amb prou antelació i no és irrazonable o inaccessible, sense participar en un diàleg amb l'hoste i oferir un ajust alternatiu raonable.
    • Es compromet a proporcionar una modificació o ajust raonable i després no complir aquest compromís en el moment de la reserva.

    Consideracions addicionals:

    • No se li penalitzarà a l'amfitrió si l'incompliment de l'amfitrió de fer una modificació o ajust raonable es considera fora del seu control o si l'amfitrió ha demostrat a Airbnb per què la sol·licitud no és objectivament irrazonable o inaccessible.

    Què passa quan un amfitrió o un hoste no compleix les nostres polítiques?

    Demanem a la nostra comunitat que col·labori per fer que Airbnb sigui el més accessible possible. Airbnb pot prendre mesures fins i tot eliminar un amfitrió o un hoste de la plataforma d'Airbnb si no compleix les nostres polítiques.

    1 D'acord amb aquesta política, els amfitrions de Califòrnia i Nova York han d'acceptar reserves d'animals de suport emocional per a allotjaments. De la mateixa manera, aquesta política requereix que els amfitrions del Quebec i Ontario s'adaptin als animals de suport emocional per a totes les reserves.

    T'hem ajudat amb aquest article?

    Articles relacionats

    Obtén ajuda amb les reserves, el compte i molt més.
    Inicia la sessió o registra't