Salta
Navega cap endavant per accedir als resultats suggerits

    Descobreix com fan d'amfitrions de forma virtual dos Superhosts

    Aquests amfitrions tenen un fotimer d'idees creatives: des d'enviar galetes a través d'un servei de missatgeria fins a crear vídeos de benvinguda.
    Escrit per Airbnb el dia 8 de jul. de 2020
    Lectura de 5 minuts
    S'ha actualitzat el dia 27 d’abr. de 2021

    Aspectes destacats

    • Dos Superhosts de la Ciutat de Mèxic ens expliquen com han modificat les seves rutines per fer d'amfitrions de forma virtual.

    • Enviaran còpies digitals de les guies de la casa, les guies de la zona i altra informació als hostes.

    • Els dos amfitrions volen posar en pràctica noves idees per complir les mesures de distanciament físic, com ara fer vídeos de benvinguda personalitzats o enviar galetes als hostes a través d'un servei de missatgeria.

    • Consulta la nostra guia completa per afinar els instruments de cara a la represa dels viatges.

    Mentre esperen que es pugui tornar a viatjar, molts amfitrions estan elaborant estratègies per tornar a rebre hostes. Les necessitats que els hostes, i també els amfitrions, tenen per sentir-se còmodes estan canviant. Hem parlat amb dos Superhosts de la Ciutat de Mèxic perquè ens expliquin quines idees tenen per rebre els hostes quan s'acabi el confinament.

    L'Alessandra, que és Superhost a Airbnb, gestiona La Palomilla, un bed and breakfast de set habitacions al barri de la Roma que també és un allotjament Airbnb Plus. A uns set quilòmetres al sud, l'Omar, que també és Superhost, és propietari de dos pisos de colors a la zona de Coyoacán, on va néixer Frida Kahlo. Cap dels dos no ha pogut rebre cap hoste des del mes de març, quan el govern va confinar la ciutat.

    Han aprofitat aquest temps per adaptar les seves estratègies com a amfitrions per als hostes que rebran en un futur. Per ajudar-te a optimitzar la teva estratègia, et donem vuit idees que pots utilitzar per a la teva activitat d'amfitrió:

    Proporciona opcions d'arribada per als hostes i comunica't amb ells tant com puguis

    Quan un hoste reserva una habitació, l'Alessandra s'hi posa en contacte per saber d'on ve i a quina hora arribarà. Si l'hoste prefereix l'accés independent en arribar, «oferim un accés amb un codi», explica.

    L'Alessandra vol seguir utilitzant el sistema de missatges d'Airbnb o altres aplicacions de missatgeria per comunicar-se amb els hostes tant abans com durant l'estada, però també vol introduir un canvi rellevant. «Ampliarem la comunicació a través de missatges SMS i la plataforma [d'Airbnb], perquè ho visquin com una experiència més propera i no se sentin abandonats», ens explica.

    Consell: si actualitzes les plantilles de missatges desats prèviament, podràs respondre als hostes abans.

    Grava un vídeo de benvinguda personalitzat

    L'Omar ja ofereix una opció d'accés independent, però està obert a provar noves maneres per fer d'amfitrió virtualment. Diu que està planejant gravar un missatge personalitzat en vídeo perquè quan arribin els hostes algú els digui: «Us donem la benvinguda! Som els vostres amfitrions, l'Omar i la Silvia [la meva dona]. Esperem que passeu una estada genial. Sabem que són temps difícils i us agraïm que hàgiu triat allotjar-vos amb nosaltres.»

    Dona les gràcies amb estil, però sense contacte físic

    Els nostres millors amfitrions saben que una part important de l'experiència a Airbnb és rebre els hostes quan arriben, però també entenen que, en aquests moments, encara és més important mantenir les mesures de distanciament físic. Per això, l'Alessandra i l'Omar estan cercant noves maneres de rebre els seus hostes. Per exemple, quan arribin els hostes, «en lloc de deixar-los galetes al menjador, les deixarem a les habitacions», explica l'Alessandra.

    «Abans, m'agradava molt fer-los un regal de comiat», diu l'Omar. «Un amic meu fa aquestes delicioses galetes de blat de moro blau.» Abans els les donava ell mateix, normalment l'últim dia de l'estada dels hostes. «Això ara canviarà una mica», diu. «Faré que els lliurin les galetes per missatgeria. No vull renunciar a fer-los aquest detall.»

    Comparteix la guia de la casa, la de la zona i més informació digitalment

    Com que l'Alessandra i l'Omar han retirat les còpies físiques de les guies de la casa dels seus allotjaments, ara les envien en format digital. «Quan rebo una reserva, de seguida els envio la guia i també la guia de la casa», diu l'Omar.

    L'Alessandra fa el mateix: «Hem fet un PDF [de la guia de la casa], que enviem als hostes quan fan la reserva». També va modificar el seu lloc web per indicar-hi les precaucions de seguretat que pren, com ara higienitzar les claus de les habitacions o treure els articles innecessaris de les estances com, per exemple, els coixins decoratius o els blocs de notes. Això és el que fa quan rep una reserva: «Envio als hostes l'enllaç amb les mesures que estem prenent [en el context de la COVID-19] per garantir la seva seguretat».

    Canvia la cistella de benvinguda per un lot de productes de neteja

    L'Omar està canviant la forma com ofereix els regals als seus hostes. «Abans els deixava una cistella de benvinguda amb fruita fresca, bombons i caramels típics mexicans», diu. «Ara aquesta cistella serà un lot de productes de neteja per a cada hoste.» Cada lot inclourà «un parell de mascaretes, un parell d'ampolletes de desinfectant de mans, guants» i productes similars.

    L'Omar també deixarà una ampolla més gran de desinfectant de mans per als hostes al pis i els farà saber on poden trobar els productes de neteja. «La idea és donar-los seguretat perquè puguin sentir-se com a casa», diu. L'Alessandra també ofereix desinfectant de mans a la zona de recepció, així com a totes les habitacions i els banys.

    Planteja't si has d'actualitzar el protocol de neteja i comparteix-lo amb els hostes

    Per netejar i higienitzar correctament els seus espais, l'Omar i l'Alessandra diuen que deixaran l'allotjament buit un interval de temps entre un hoste i el següent. «Vull crear un manual de neteja que segueixi al peu de la lletra el que Airbnb acaba de publicar», diu l'Omar. L'Alessandra ja s'ha compromès a seguir el nostre protocol de neteja, i l'Omar vol fer el mateix.

    L'Alessandra també es compromet a mantenir uns nivells de neteja molt alts. «Entre un hoste i el següent deixem un interval de temps d'un dia», explica l'Alessandra, «perquè l'habitació pugui ventilar-se bé» abans de netejar-la i higienitzar-la.

    Consell: si et compromets a complir el nostre protocol de neteja avançada, assegura't de deixar un resum de la neteja per als hostes o comparteix-lo digitalment.

    Inclou recomanacions d'activitats a l'aire lliure a la guia

    Abans, les guies de l'Omar i l'Alessandra incloïen recomanacions de restaurants, botigues i altres suggeriments que ara no són tan importants. L'Alessandra ha actualitzat la guia i fa diferents recomanacions.

    «Ara proposem moltes activitats a l'aire lliure», ens explica. Proposa als hostes visitar Xochimilco, que diu que és coneguda com «la Venècia mexicana», o les piràmides. A més, diu que els recordarà que «prenguin més [desinfectant de mans], s'emportin l'ampolla d'aigua de la seva habitació i portin mascareta i guants».

    L'Omar també està modificant la seva guia per incloure restaurants que ofereixen servei de menjar per emportar i a domicili. Quan puguin obrir els restaurants amb terrassa, també els afegirà a la guia.

    Aprofita la tecnologia

    A l'hora de fer d'amfitrió virtual, l'Omar té grans projectes. Com que ha retirat la còpia física de la guia de la casa, vol «automatitzar la manera en què els hostes inicien la sessió de la wifi» i deixar codis QR perquè puguin connectar-s'hi automàticament. I això no és tot! També vol «utilitzar codis QR per a tots els serveis que oferim».

    Per exemple, diu que imprimirà codis QR amb les instruccions per utilitzar la rentadora o per desplegar el sofà llit. Fins i tot vol deixar un codi QR perquè els hostes puguin obrir la guia de la casa en format digital.

    L'Omar i l'Alessandra diuen que tenen l'esperança que els viatges, i també la vida, tornin a la normalitat ben aviat. Fins aleshores, faran tot el possible per oferir un servei amb el mateix nivell de qualitat que sempre, però ara portant mascareta i guants.

    «Les coses estan canviant», diu l'Omar. Quan parla de reinventar la seva estratègia com a amfitrió es mostra optimista: «L'únic que pots fer és acceptar-ho i adaptar-te».

    La informació que conté aquest article pot haver canviat des que es va publicar.

    Aspectes destacats

    • Dos Superhosts de la Ciutat de Mèxic ens expliquen com han modificat les seves rutines per fer d'amfitrions de forma virtual.

    • Enviaran còpies digitals de les guies de la casa, les guies de la zona i altra informació als hostes.

    • Els dos amfitrions volen posar en pràctica noves idees per complir les mesures de distanciament físic, com ara fer vídeos de benvinguda personalitzats o enviar galetes als hostes a través d'un servei de missatgeria.

    • Consulta la nostra guia completa per afinar els instruments de cara a la represa dels viatges.
    Airbnb
    8 de jul. de 2020
    T'ha resultat útil?

    Potser també t'interessa

    Potser també t'interessa