Un cop hagis escrit allò que vols cercar, se't mostraran els suggeriments. Fes servir les fletxes amunt i avall per donar una ullada a tots els suggeriments. Per seleccionar-ne un, prem Retorn. Si el fragment seleccionat és una oració, se cercarà aquest text. Si el suggeriment és un enllaç, el navegador obrirà la pàgina.
Com es fa?

Avaluacions d'hostes i amfitrions sobre els allotjaments

Les avaluacions són fonamentals per generar confiança dins de la plataforma d'Airbnb: són una gran oportunitat perquè els amfitrions i els viatgers es puguin fer comentaris i, a la vegada, ajuden la nostra comunitat a prendre decisions informades i a fer-se una idea de com anirà tot. Creiem que un bon sistema d'avaluacions és aquell que respecta i protegeix els comentaris sincers de la nostra comunitat. A Airbnb, disposem d'una sèrie de mesures de seguretat per ajudar a generar confiança en el nostre sistema d'avaluacions.

Recomanació del viatger i altres distintius

Els anuncis han de tenir 5 avaluacions recents o més per poder aconseguir el distintiu de Recomanació del viatger, el distintiu per als millors allotjaments o el distintiu amb el percentatge dels allotjaments més ben valorats. Més informació sobre les recomanacions del viatger i altres distintius.

Quan pots deixar una avaluació sobre una estada?

Els amfitrions i els hostes només poden deixar avaluacions sobre les estades que s'hagin reservat i pagat a través d'Airbnb.

Quan es poden enviar i publicar les avaluacions?

Un cop s'acaba l'estada, els amfitrions i els hostes disposen de 14 dies per enviar-ne l'avaluació. A més, en alguns casos, poden escriure una avaluació sobre reserves que es cancel·lin el mateix dia de l'arribada o després (a partir de les 00:00 a la zona horària de l'allotjament).

Les avaluacions es publiquen un cop les dues parts han enviat les seves avaluacions, o bé quan s'ha acabat el termini de 14 dies, el que passi primer.

Si un amfitrió cancel·la una reserva abans del dia de l'arribada, ni l'amfitrió ni l'hoste podran deixar cap avaluació sobre l'estada.

Com puc escriure una avaluació?

Després de l'estada, Airbnb t'enviarà un correu electrònic per demanar-te que escriguis una avaluació sobre el teu darrer amfitrió o hoste. També pots escriure l'avaluació directament a Airbnb:

  • Si ets un viatger, ves a la pàgina Viatges o a la safata d'entrada d'Airbnb.
  • Si ets un amfitrió, ves a la secció Reserva de la pestanya Avui o als Missatges d'Airbnb.

Avís: aquestes dades es basaran en la informació pública que apareix a la pàgina del perfil de la persona que ha escrit l'avaluació o en qualsevol altra informació que aquesta persona hagi enviat per registrar-se a Airbnb o per completar la reserva. Si no vols que es mostrin les teves dades, posa't en contacte amb nosaltres.

Trobar les teves avaluacions

Quan hagis iniciat la sessió al teu compte d'Airbnb, podràs trobar les avaluacions que has escrit al teu perfil públic, així com les que han escrit sobre tu.

Si una reserva té més d'un hoste confirmat, l'avaluació de l'amfitrió apareixerà al perfil de tots els hostes confirmats.

Les avaluacions es moderen?

Airbnb no modera les avaluacions abans que es publiquin. No obstant això, les avaluacions han d'estar relacionades amb una reserva real i es poden eliminar si incompleixen la nostra Política d'avaluacions.

També disposem d'un sistema de detecció que busca de manera proactiva indicis que una avaluació pot no estar relacionada amb una estada real. Si el nostre sistema detecta que és probable que una avaluació sigui falsa; per exemple, perquè no es refereix a una estada real a Airbnb o perquè es refereix a una estada que es va fer només per inflar les puntuacions d'una persona, l'eliminarem.

Eliminar una avaluació

No pots eliminar cap avaluació que s'hagi escrit sobre tu o el teu allotjament, però sí que la pots denunciar si creus que incompleix la Política d'avaluacions. Creiem que totes les parts tenen dret que agents independents revisin el seu cas. Tot i això, Airbnb no revisarà cap cas més de dues vegades. Eliminarem les avaluacions que incompleixin la nostra Política d'avaluacions. Si és el cas, avisarem tant l'hoste com l'amfitrió d'aquesta decisió. 

Aquesta política està dissenyada per protegir la integritat del nostre sistema d'avaluacions, ja que permet que puguem eliminar-les quan són falses, irrellevants o esbiaixades; però, en general, dona la possibilitat que es comparteixi l'experiència subjectiva que tenen les persones durant una estada amb altres membres de la comunitat.

Pots eliminar una avaluació que has publicat si no reflecteix la teva experiència com a hoste o amfitrió.

Modificar una avaluació

Per fomentar les avaluacions honestes i imparcials, limitem la possibilitat que els amfitrions i els viatgers puguin modificar una avaluació després d'haver-la escrit.

  • Si envies la teva avaluació abans, pots modificar-la en qualsevol moment durant el període d'avaluació de 14 dies i només fins que l'altra persona no enviï la seva.
  • Quan s'hagin enviat les dues avaluacions o s'hagi acabat el període d'avaluació de 14 dies (el que passi primer), les dues avaluacions es publicaran automàticament i no s'hi podran fer més canvis.
  • Tant les avaluacions dels hostes com les dels amfitrions es publiquen al mateix moment i no es poden modificar un cop publicades (l'altra persona no pot llegir la teva avaluació ni canviar la seva).
  • No pots demanar que es modifiqui una avaluació sobre tu, però sí que pots posar-te en contacte amb nosaltres per demanar un canvi en el pronom de gènere que s'hagi fet servir per descriure't.

Respondre a una avaluació

Pots escriure una resposta pública a una avaluació publicada que algú t'hagi deixat, sempre que compleixis la Política d'avaluacions.

Mostrar, cercar i ordenar les avaluacions

Per defecte, les avaluacions apareixen per ordre cronològic i la primera que es mostra és la més recent. Els usuaris també disposen d'eines per fer cerques amb paraules clau (per exemple, «netedat», «velocitat d'internet», «ubicació», etc.) i ordenar-les per les més recents, les que tenen la valoració més alta o les que la tenen més baixa.

Puntuacions de les avaluacions

En cada avaluació, trobaràs la puntuació general amb estrelles que han donat els hostes, en una escala de l'1 al 5. La secció de puntuació general mostrarà la distribució relativa de les puntuacions amb estrelles. També mostrem una puntuació mitjana per a cadascuna d'aquestes subcategories: netedat, precisió, arribada, comunicació, ubicació i relació qualitat-preu.

Informació sobre la persona que ha deixat l'avaluació i el tipus de viatge que ha fet

Per conèixer més bé els hostes que s'han allotjat a l'espai i així acabar de decidir si l'allotjament encaixa amb el que busques, a l'avaluació pots trobar més informació sobre la persona que l'ha escrit, com ara:

  • Ciutat, país, continent o regió
  • Data de l'estada (per exemple: juny del 2024, fa 3 setmanes, avui, etc.)
  • Tipus de viatge (per exemple: estades amb nens, en grup o amb animals de companyia)
  • Durada de l'estada (per exemple: una nit, unes quantes nits, una setmana o més d'una setmana)

Avís: aquestes dades es basaran en la informació pública que apareix a la pàgina del perfil de la persona que ha escrit l'avaluació o en qualsevol altra informació que aquesta persona hagi enviat per registrar-se a Airbnb o per completar la reserva. Si no vols que es mostrin les teves dades, posa't en contacte amb nosaltres.

Per ordenar les avaluacions:

  1. Fes clic a l'anunci que t'interessi.
  2. Fes clic a Avaluacions.
  3. Fes clic per ordenar per Més recentsAmb la puntuació més altaAmb la puntuació més baixa.
T'hem ajudat amb aquest article?

Articles relacionats

Obtén ajuda amb les reserves, el compte i molt més.
Inicia la sessió o registra't