Fer que el teu espai triomfi a les xarxes

Descobreix com tenir presència a les xarxes socials pot fer que tinguis més reserves.
Escrit per Airbnb el dia 22 de maig de 2019
Lectura de 9 minuts
S'ha actualitzat el dia 14 de maig de 2021

Aspectes destacats

  • Tria un nom enginyós i fàcil de recordar per crear una marca per al teu espai.

  • Publica fotos maques i d'alta qualitat per inspirar la gent i vendre el teu allotjament.

  • Busca influenciadors locals per fer col·laboracions i ofereix-los descomptes en les estades a canvi de contingut.

  • Converteix-te en ambaixador virtual de la teva zona i crea una base de seguidors.

  • Consulta la nostra guia completa per fer un pas més i oferir unes estades fora de sèrie.

Navegar per les xarxes socials et pot fer sentir com si t'haguessis perdut pel bosc. Com comences? Com es crea un bon contingut? I com es converteix en més reserves? En Tom Feldman, de Tye Haus, a Skykomish (Washington), comparteix la seva estratègia d'èxit (una estratègia meravellosament humana) per crear una base de seguidors i convertir el teu allotjament en una visita obligada.

Descobreix les estratègies a les xarxes socials per tenir èxit amb en Tom, Superhost i expert a Tye River Cabin Co.

«La nostra història com a amfitrions va començar el 2012, quan vam comprar la nostra primera cabana triangular, Tye Haus. La vam arreglar, la vam publicar a Airbnb i vam crear un compte d'Instagram amb fotos del nostre allotjament juntament amb escenes bucòliques de la zona: les nostres excursions, atraccions locals i coses que ens encanten de per aquí. Poc després d'això, el conegut fotògraf Alex Strohl es va posar en contacte amb nosaltres i ens va dir de col·laborar. Es va allotjar a la cabana durant dos mesos per fer una mena de retir creatiu a canvi de fotos per a les xarxes socials. Quan vam començar a publicar les fotos de l'Alex, la nostra popularitat es va disparar. Va ser la primera de moltes col·laboracions i concursos.

«Ara amb la meva família gestionem tres casetes triangulars i continuem allotjant influenciadors de tot el món. A canvi de compartir contingut acreditat a les nostres xarxes socials, els oferim un lloc on poden explorar, viure aventures i relaxar-se. S'ha convertit en una de les nostres tècniques principals de màrqueting. Hem passat d'un índex d'ocupació del 30 % a prop del 100 %, i així hem omplert dies laborables i mesos en temporada baixa. També hem aconseguit una base de seguidors a les xarxes socials de gairebé 115 000 usuaris. Aquests són els nostres suggeriments perquè el teu allotjament sigui visible a les xarxes socials.»

1. Posa un nom al teu espai

«El primer pas per publicitar el teu allotjament pot semblar petit, però és important: has de trobar un nom per al teu espai. Ha de ser un nom característic, enginyós i fàcil de recordar. Després, amb el nom pots crear la marca del teu allotjament i fer-lo servir com a nom d'usuari a Instagram.

«Aquí tens algunes preguntes que et poden ajudar a fer una pluja d'idees per trobar un nom:

  • Quin tipus d'allotjament tens? És un xalet? O un allotjament a primera línia de mar? És una casa estil Tudor? O un loft?
  • Té alguna temàtica? El disseny de l'interior segueix un estil particular? És d'estil pirata (sí, existeix!)?
  • Hi ha alguna connexió entre l'allotjament i la seva ubicació, ciutat o poble? Ho pots incorporar al nom?
  • Té algun tipus d'importància històrica? El nom perfecte potser està amagat al passat, esperant-te.

«Fes una mica de recerca en línia i descobreix com ho fan els amfitrions d'altres anuncis i quins noms estan disponibles a les xarxes socials. El nom de la nostra primera caseta el vam posar en honor a un dels rius que passen per aquí, el Tye. La manera com vam escriure la segona paraula del nom, Haus, se'ns va ocórrer per una ciutat propera d'estil bàvar, Leavenworth. Unint les dues paraules ens va sortir "Tye Haus"».

2. Comença amb fotos maques

«Quan hagis escollit un nom i l'hagis posat als perfils de les xarxes socials, comença a penjar fotos precioses. No comencis(i vull que quedi clar), no comencis penjant un munt de fotos mal fetes. Les imatges que penges a les xarxes socials són el primer que veurà la gent, i l'objectiu és que s'inspirin! Les fotos són el que ven el teu allotjament. Les fotos han de ser:

  • Coherència: mantingues un aspecte uniforme i una estètica inspiradora.
  • Alta qualitat: publica imatges i vídeos nítids, brillants i de qualitat; evita les fotos granulades o borroses.
  • Veracitat: el contingut ha de reflectir bé com és l'allotjament.

«Intenta retratar el que caracteritza el teu espai. És el seu disseny interior, el caràcter o la ubicació? Descobreix què fa que el teu allotjament sigui interessant. Recorda que no només anuncies el teu espai, sinó que també comparteixes l'experiència que pot tenir la gent si el visita: la ubicació, els llocs d'interès i les activitats de la zona. Si fer fotografies no és el teu fort, considera la possibilitat de contractar un fotògraf professional per començar».

3. Busca col·laboradors creatius

«Una altra manera de generar contingut atractiu per a les xarxes socials és col·laborar amb influenciadors (p. ex., fotògrafs, bloguers i videogràfics) i oferir-los estades amb descomptes a canvi de contingut. Et recomanem fer una mica de recerca i posar-te en contacte amb fotògrafs, bloguers, videògrafs i creadors de continguts de la teva zona.

«Aquesta estratègia és un dels motius principals que generen el trànsit de la nostra pàgina. Quan els influenciadors comencin a compartir les publicacions del teu espai, ho veuran usuaris nous que descobriran el teu allotjament.

«Quan et posis en contacte amb els influenciadors per fer-los una proposta, tingues en compte això:

  • Sigues professional. Has de tenir la preparació i els coneixements necessaris. Fes les preguntes adequades per tirar endavant la col·laboració.
  • Parla clar. Pot ser una cosa tan senzilla com: «Ei, m'encanta la teva feina. Estic intentant donar a conèixer el meu allotjament a Airbnb. T'interessaria un intercanvi creatiu? Per exemple, què et sembla una estada a canvi d'unes fotografies acreditades o d'un text?»
  • Descriu les teves expectatives. Redacteu un acord per a totes dues parts per tal que quedi clar què espereu cadascun de vosaltres i què rebreu. Això ha d'incloure detalls com les dates de lliurament, els drets d'imatge, les etiquetes, el nombre d'imatges o vídeos, els tipus de fitxers, etc.
  • Busca que el benefici sigui mutu. Mira-t'ho com una col·laboració i treballa per assegurar que tingui avantatges per a ambdues parts.

Un altre consell és no tenir mai dates buides. Si tens dates disponibles a última hora, aprofita-les per als teus objectius de màrqueting. Convida un influenciador local a allotjar-se al teu espai i així pots aprofitar el temps per generar contingut addicional per a les teves xarxes socials.

4. Crea una base de seguidors

Un cop tinguis presència en línia i les xarxes socials plenes d'imatges fantàstiques, és hora de donar-te a conèixer. Això es pot fer de moltes maneres:

  • Sigues un ambaixador local virtual de la teva regió. Forma part de grups en línia rellevants i sigues un membre actiu. En el cas del Tye House, per exemple, ens agrada seguir els perfils a xarxes socials dels negocis locals i etiquetar ubicacions properes. Per exemple, seguim una estació d'esquí de per aquí i potser podem respondre a les preguntes que altres persones deixen, o deixar un comentari del tipus: «Ei, la pròxima vegada que voltis per la ciutat, queda't a dormir al nostre allotjament».
  • Col·labora amb marques per crear concursos i sorteigs. També organitzarem concursos i promocions per augmentar el nombre de seguidors. Sigues original a l'hora de trobar col·laboracions que s'ajustin a la teva «marca». Hem col·laborat amb empreses de mantes, de roba de llit i de coberteria per fer promocions creuades. Ens hem posat en contacte amb ells i els hem dit: «Ei, ens posarem en contacte amb alguns influenciadors per parlar del vostre producte. Us interessaria col·laborar-hi? Us puc oferir una estada gratuïta». També són una gran oportunitat per començar una base de dades d'adreces electròniques.

5. Actua amb sinceritat

Per regla general, la gent no fa cas dels qui s'autopromouen, sigui en línia o en persona, així que és important que les teves interaccions siguin sinceres. No comentis les publicacions de tots els usuaris amb el mateix missatge amb l'únic objectiu de guanyar visibilitat ni comencis a enviar missatges de correu brossa a tots els comptes que trobis. La línia és molt fina i la gent sap quan els vols vendre alguna cosa a qualsevol preu. Actua amb sinceritat i atrauràs les persones adequades.

Com a norma personal, intento no passar-me amb els hashtags. A la foto hi etiquetem un parell de fonts que hi tinguin algun tipus de relació i només posem entre 5 i 10 hashtags a cada publicació. Algunes persones fan servir moltes etiquetes i hashtags a les fotos perquè se'ls trobi més fàcilment, però jo m'estimo més que tot plegat sigui subtil i orgànic.

Recorda que crear una base de seguidors requereix temps i que no s'aconsegueix de la nit al dia. Et recomano que segueixis aquests consells i que deixis fluir la creativitat; segur que acabaràs fent créixer una comunitat a les xarxes socials i els teus índexs d'ocupació t'ho agrairan.

Esperem que en gaudeixis molt!
Tom

Aspectes destacats

  • Tria un nom enginyós i fàcil de recordar per crear una marca per al teu espai.

  • Publica fotos maques i d'alta qualitat per inspirar la gent i vendre el teu allotjament.

  • Busca influenciadors locals per fer col·laboracions i ofereix-los descomptes en les estades a canvi de contingut.

  • Converteix-te en ambaixador virtual de la teva zona i crea una base de seguidors.

  • Consulta la nostra guia completa per fer un pas més i oferir unes estades fora de sèrie.
Airbnb
22 de maig de 2019
T'ha resultat útil?