Salta
    Navega cap endavant per accedir als resultats suggerits
    Responem a les preguntes que tinguis com a amfitrió sobre la COVID-19

    Responem a les preguntes que tinguis com a amfitrió sobre la COVID-19

    Descobreix com t'afecten les nostres polítiques de cancel·lació i els programes que oferim.
    Escrit per Airbnb el dia 5 de març de 2020
    Lectura de 7 minuts
    S'ha actualitzat el dia 11 de juny de 2020

    Som conscients que la situació actual de la pandèmia de COVID-19 genera molta incertesa i que no saps quina repercussió tindrà en la teva activitat com a amfitrió. Per tal de donar suport a la nostra comunitat internacional, hem fet un seguiment de les vostres preguntes i n'hem respost algunes. Anirem actualitzant aquesta pàgina a mesura que la situació evolucioni i que puguem oferir més respostes.

    Què és la Política per a casos de força major i quines reserves compleixen els requisits per acollir-s'hi?
    La Política per a casos de força major d'Airbnb ofereix tant als viatgers com als amfitrions l'opció de cancel·lar les reserves sense cap penalització si els afecten circumstàncies com lesions o malalties greus, catàstrofes naturals, restriccions de viatge i altres imprevistos. En resposta a la declaració de pandèmia de la COVID-19 per part de l'Organització Mundial de la Salut (OMS), aquesta política pot aplicar-se a les reserves fetes fins al 14 de març que compleixin els requisits*. Per conèixer les darreres novetats d'aquesta política, incloent-hi les dates i ubicacions que compleixen els requisits, consulta aquest article del Centre d'ajuda. Et recomanem que hi donis una ullada cada dues setmanes per estar al corrent de qualsevol novetat.

    * No és vàlid per als viatges nacionals dins de la Xina continental. Entra aquí per obtenir-ne més informació. Les reserves Luxe o de Luxury Retreats estan cobertes per la Política de reembossament a l'hoste Luxe.

    Què està fent Airbnb per reduir l'efecte de les cancel·lacions en els amfitrions?
    Destinarem 250 milions de dòlars a mitigar els perjudicis causats per les cancel·lacions dels viatgers relacionades amb la COVID-19. Per a les cancel·lacions que compleixen els requisits d'acord amb la Política per a casos de força major, pagarem el 25 % del que hauries rebut per una cancel·lació d'acord amb la teva política de cancel·lació. Per exemple, si normalment rebries 400 dòlars amb la política de cancel·lació, te n'abonarem 100, és a dir, el 25 %.

    Com a recordatori, els amfitrions només podran rebre ajudes econòmiques en cas que tinguin reserves cancel·lades que s'hagin fet abans del 15 de març i amb una data d'arribada entre el 14 de març i el 31 de maig. Si en vols més informació, ves a Airbnb.com/250MSupport. Pots anar al Tauler de control de les reserves si vols més informació de les cancel·lacions, com ara com funcionen les ajudes econòmiques.

    Per què els amfitrions de la Xina continental no compleixen els requisits per rebre pagaments del fons de 250 milions de dòlars?
    Dins de la nostra empresa, la Xina continental constitueix una unitat independent de la resta. És per això que disposem d'un fons de 10 milions de dòlars destinat directament a la nostra comunitat de la Xina continental.

    Un viatger acaba de cancel·lar la reserva. I ara, què?
    Sabem que les cancel·lacions poden comportar molts inconvenients, encara que es produeixin per un motiu de pes. Recorda que els viatgers que cancel·len una reserva d'acord amb la nostra Política per a casos de força major també s'han vist afectats per algun factor imprevist i que la cancel·lació contribueix a garantir el benestar de tota la nostra comunitat. Si els viatgers cancel·len la reserva mitjançant aquesta política, tindran l'opció de rebre un reembossament íntegre o crèdit de viatge d'Airbnb (si hi ha l'opció de rebre crèdit de viatge). En cas que ho facin, t'ho notificarem i les dates afectades passaran a estar disponibles automàticament al teu calendari perquè puguis allotjar altres hostes. A més, no cobrem cap tarifa per la reserva cancel·lada.

    Què puc fer si em resulta incòmode allotjar un hoste?
    Entenem que et pugui preocupar allotjar hostes davant d'aquesta situació d'incertesa. Abans de cancel·lar una reserva, recorda que Airbnb té una Política contra la discriminació. Recorda que has de tractar tots els viatgers des de la inclusió i el respecte, és a dir, assegurar-te que totes les reserves (i les decisions que prens a l'hora de cancel·lar-les) segueixen els mateixos estàndards. Hem publicat algunes indicacions i preguntes per tenir en compte que et poden facilitar la informació que necessites.

    Què puc fer per reduir al màxim l'impacte que això pot tenir en la meva activitat com a amfitrió?
    Tot i que hi ha molts viatgers que han preferit quedar-se a casa durant aquest període d'incertesa, algunes persones segueixen fent plans per a estades a prop de casa o per a viatges futurs. Com que volem cobrir les seves necessitats, estem treballant per destacar els anuncis amb polítiques de cancel·lació flexibles. També hem recopilat alguns consells per ajudar-te a mitigar l'impacte de la COVID-19 en la teva activitat com a amfitrió, i seguirem treballant per trobar maneres d'ajudar-te en aquests moments tan complicats.

    Quina ajuda rebran els amfitrions que ofereixin estades més flexibles?
    Hem desenvolupat un conjunt d'eines i programes per ajudar tant els amfitrions com els viatgers a gestionar aquesta situació d'incertesa i per facilitar que els plans de viatge puguin ser més flexibles.

    • Hem fet que trobar allotjaments amb una política de cancel·lació flexible sigui més fàcil per als hostes (per exemple, hem afegit un nou filtre per cercar allotjaments amb aquesta política).
    • També hem implementat una eina que facilitarà que els amfitrions puguin enviar un reembossament als viatgers que hagin de cancel·lar una reserva.

    Més informació sobre com oferir cancel·lacions flexibles.

    Airbnb cobra alguna tarifa per les reserves cancel·lades?
    En cas que els viatgers cancel·lin reserves segons la Política per a casos de força major, poden triar entre rebre un reembossament íntegre o crèdit de viatge (si hi ha l'opció de rebre crèdit de viatge) per l'import total que van pagar, incloent-hi les nostres tarifes. A més, no aplicarem cap penalització per cancel·lació als amfitrions que hagin de cancel·lar reserves que compleixin els requisits.

    També volem deixar clar que, en el cas de les cancel·lacions que estiguin cobertes per la política, farem un reembossament íntegre de les tarifes de servei o les retornarem en crèdit de viatge.

    Organitzo experiències a Airbnb. Què he de saber?
    En gran part del món, hem posat en pausa les experiències presencials des del 18 de març fins al 28 de juny del 2020, com a mínim. Hem pres aquesta difícil decisió perquè les experiències tenen com a objectiu principal que les persones es puguin relacionar entre si, i les organitzacions sanitàries de tot el món han informat que evitar aquesta mena d'interaccions és una de les millors maneres de protegir les comunitats. En alguns països, estem tornant a posar en marxa les experiències presencials. Analitzem la possibilitat de fer-ho a un país o una regió determinats quan la situació s'ha estabilitzat i s'han retirat les restriccions legals.

    Mentrestant, ens fa molta il·lusió poder oferir-vos les experiències en línia, una nova manera que tenen els amfitrions de rebre ingressos, relacionar-se i connectar amb altres persones i compartir allò que els apassiona. Pots presentar una sol·licitud per organitzar una experiència en línia immediatament i t'oferirem recursos per ajudar-te. Si vols més informació, ves a Airbnb.com/OnlineHost

    Com puc ajudar a prevenir que es propaguin malalties com la COVID-19?
    Millorar la teva rutina de neteja és una de les millors maneres d'evitar que tu i els teus hostes us poseu malalts. Fa poc vam posar en marxa un protocol de neteja avançat avalat pels experts amb instruccions pas a pas per aclarir els dubtes que puguis tenir i ajudar-te a vetllar per la teva salut i la dels hostes, durant la crisi de la COVID-19 i després, quan tot hagi passat. Primer, l'hem presentat als amfitrions dels Estats Units i al cap d'unes setmanes l'hem implementat en altres països i regions. Ara treballem perquè estigui disponible també en la majoria de regions on es troben els amfitrions a Airbnb, així que et recomanem que estiguis al cas. Si vols més informació, consulta la pàgina Airbnb.com/cleaningresources

    S'estan cancel·lant alguns esdeveniments. Les reserves que hi estiguin relacionades estaran cobertes per la Política per a casos de força major d'Airbnb?
    Sabem que molts dels viatgers de la nostra comunitat reserven allotjaments a Airbnb per assistir a esdeveniments com el Coachella, el SXSW o el Mobile World Congress, entre d'altres. Si s'ha cancel·lat un esdeveniment i la Política per a casos de força major no cobreix la teva reserva, et recomanem que revisis la política de cancel·lació de la reserva i que et posis en contacte amb el teu amfitrió per parlar sobre les opcions que tens.

    Hem implementat una eina perquè els amfitrions puguin reembossar l'import de les reserves que no estiguin cobertes per la nostra Política per a casos de força major.

    Faig d'amfitrió a un allotjament Airbnb Luxe o Luxury Retreats. S'aplica en el meu cas la Política per a casos de força major?
    No. La nostra Política per a casos de força major no s'aplica a les reserves d'Airbnb Luxe ni Luxury Retreats, que estan subjectes a una Política de reembossament a l'hoste Luxe independent.

    Necessito ajuda. On puc trobar recursos en línia?
    Sabem que no rebre una resposta immediata pot arribar a frustrar molt. Ens comprometem a proporcionar-te l'ajuda i la informació que necessites; per això hem creat la pàgina Airbnb.com/COVID, a més de continuar responent a les trucades, xats i correus electrònics al més aviat possible.

    Molts problemes habituals es poden resoldre en línia, sobretot si tens una reserva que compleix els requisits de la nostra Política per a casos de força major. També pots visitar el Centre d'ajuda per trobar més respostes. Molts de vosaltres també heu estat compartint els vostres propis consells i ajuda al Centre de la comunitat.

    Encara tinc dubtes. Amb qui m'hauria de posar en contacte?
    Et recomanem que et posis en contacte amb el nostre equip d'assistència a la comunitat perquè puguin ajudar-te a resoldre dubtes o a cancel·lar una reserva. T'agraïm molt la paciència. Prioritzem els viatgers que necessiten ajuda immediata i et demanem que només et posis en contacte amb nosaltres si el teu viatge o experiència comença en les pròximes 72 hores. Si tens cap dubte urgent, ves a Airbnb.com/COVID o al Centre d'ajuda per trobar les respostes que necessites.

    Sabem l'impacte que pot suposar un contratemps com la crisi de la COVID-19 en la teva activitat com a amfitrió. Per això, volem ajudar-te tant com puguem. Gràcies per contribuir a protegir la seguretat i el benestar de la nostra comunitat.

    La informació que conté aquest article pot haver canviat des que es va publicar.

    Airbnb
    5 de març de 2020
    T'ha resultat útil?