Navega cap endavant per accedir als resultats suggerits

    Responem a les preguntes que tinguis com a amfitrió sobre la COVID-19

    T'expliquem les últimes novetats d'Airbnb sobre les vacunes contra la COVID-19 i les cancel·lacions, entre altres temes.
    Escrit per Airbnb el dia 5 de març de 2020
    Lectura de 6 minuts
    S'ha actualitzat el dia 31 de maig de 2022

    Aspectes destacats

    • Els amfitrions continuen tenint l'obligació de seguir el procés de neteja en cinc passos.
    • A través de les normes de la casa pots demanar que els hostes estiguin vacunats o que recentment s'hagin fet una prova de detecció de la COVID-19, sempre que la legislació ho permeti.

    • Tant els amfitrions com els viatgers han de seguir les recomanacions locals pel que fa a l'ús de la mascareta i a la distància de seguretat.

    Des que l'Organització Mundial de la Salut va declarar la COVID-19 pandèmia mundial el març del 2020, la nostra comunitat ha fet front a reptes i moments d'incertesa sense precedents. Ara, volem seguir fent-te costat i per això responem a algunes de les preguntes més habituals dels amfitrions sobre les vacunes, les variants de la COVID-19 i la neteja, entre altres temes.

    Quina informació reben els amfitrions en relació amb els problemes que genera la COVID-19, com ara les noves variants?
    En el transcurs de la pandèmia hem consultat especialistes de prestigi en l'àmbit de la medicina amb l'objectiu de respondre als dubtes dels amfitrions de manera fonamentada.

    La doctora Megan Coffee, assessora mèdica d'Airbnb, metge especialitzada en malalties infeccioses, epidemiòloga i investigadora, afirma que «continuem col·laborant de manera estreta amb Airbnb a mesura que apareixen noves variants del virus arreu del món amb l'objectiu de revisar i actualitzar les recomanacions que fem a la seva comunitat segons les necessitats del moment».

    A més, afegeix que «Airbnb encara exigeix que tots els amfitrions segueixin el procés de neteja en 5 passos i també demana als amfitrions i als viatgers que compleixin totes les recomanacions de salut i de viatge que es fan en cada lloc».

    D'altra banda, per tal que els viatgers puguin estar al cas de totes les novetats pel que fa a les directrius relatives a la COVID-19, hem començat a treballar amb Sherpa, una eina en línia que informa els viatgers de les normes de viatge vigents a destinacions de tot el món en temps real. Amb Sherpa, amfitrions i hostes poden consultar l'obligatorietat de fer-se una prova, els protocols en cas de quarantena i altres restriccions.

    Què puc fer si no puc allotjar hostes a causa de les restriccions per la COVID-19 a la meva zona?
    Pots fer servir Sherpa per obtenir informació sobre els requisits relatius a les proves, els protocols en cas de quarantena i altres restriccions que puguis tenir a prop. Si preveus que hauràs de cancel·lar una reserva que tenies confirmada a causa de les restriccions imposades pel govern, et recomanem que et posis en contacte amb els viatgers com més aviat millor per informar-los que la seva estada pot veure's afectada.

    Els

    amfitrions amb més experiència ens han explicat que proposen als viatgers canviar la reserva per a dates futures i, a vegades, els ofereixen dies extres o altres descomptes per animar-los a canviar les dates.

    Si has de cancel·lar una reserva per una restricció de viatge o d'allotjament exigida pel govern, et recomanem que et posis en contacte amb el nostre equip d'assistència a la comunitat com més aviat millor perquè t'ajudin. Si cancel·les una reserva, no en rebràs el pagament corresponent, però és possible que compleixis els requisits per no rebre cap penalització addicional, com ara que afecti negativament la teva categoria de Superhost.

    Puc demanar als meus hostes que estiguin vacunats o que s'hagin fet una prova de detecció de la COVID-19?
    Els amfitrions tenen la facultat d'establir les seves pròpies normes de la casa, mitjançant les quals poden especificar si volen que els hostes estiguin vacunats o que recentment s'hagin fet una prova de detecció de la COVID-19, llevat que la legislació o la normativa local aplicable ho prohibeixin.

    Si fixes com a requisit que els viatgers estiguin vacunats o que disposin d'una prova amb resultat negatiu recent, convé que ho indiquis amb tota claredat i en un espai destacat tant en la descripció de l'anunci com en les normes de la casa per tal que els possibles hostes n'estiguin al corrent.

    Quines són les últimes directrius en matèria de neteja, distància de seguretat i ús de la mascareta?
    A Airbnb continuem fent tot el possible per protegir les nostres comunitats i evitar la propagació de la COVID-19. Per això, els amfitrions han de portar a cap el procés de neteja avançada en 5 passos entre una estada i la següent. En col·laboració amb experts de l'àmbit mèdic, hem elaborat un manual de neteja, que els amfitrions es poden baixar, amb instruccions detallades i llistes de comprovació exhaustives.

    Com que Airbnb ofereix allotjaments arreu del món i cada país es troba en una fase diferent de contenció del virus, demanem als amfitrions i als viatgers que compleixin la normativa i les directrius locals sobre l'ús de la mascareta i el distanciament físic. Per tant, si així ho determinen la normativa o les directrius del país, tant els amfitrions com els hostes s'han de comprometre a portar mascareta i a mantenir una distància de dos metres quan interactuïn en persona.

    Més informació sobre les mesures de seguretat contra la COVID-19

    Què és la Política per a casos de força major? Segueix cobrint les cancel·lacions relacionades amb la COVID-19?
    La Política per a casos de força major s'aplica quan es produeixen circumstàncies imprevistes, com ara catàstrofes naturals o emergències de salut pública, que fan que sigui impossible o il·legal poder fer l'estada. Els amfitrions i els hostes afectats per algun dels esdeveniments inclosos en aquesta política poden tenir dret a cancel·lar la reserva sense ser objecte de penalitzacions.

    La Política per a casos de força major té com a objectiu cobrir les circumstàncies imprevistes, però ara la COVID-19 ja forma part de la nostra quotidianitat. Per això, per a les reserves fetes a partir del 31 de maig del 2022, les circumstàncies relacionades amb la COVID-19 no estaran cobertes per la nostra política. Això vol dir que els hostes no podran rebre un reembossament íntegre si cancel·len una reserva perquè tenen la COVID-19, llevat que ho permeti la política de cancel·lació.

    Per a les reserves fetes abans del 31 de maig del 2022 i per a les reserves nacionals a Corea del Sud i la Xina continental, continuaran estant coberts alguns casos relacionats amb la COVID-19.

    Llegeix més informació sobre l'exclusió de la COVID-19 com a causa de força major

    Què passa si els hostes o jo contraiem la COVID-19?
    Si un amfitrió o un hoste han donat positiu per COVID-19 o han estat exposats al virus en els últims 14 dies, o bé si tenen símptomes de la malaltia, d'acord amb la política d'Airbnb els hostes no podran fer l'estada a l'allotjament i els amfitrions no podran accedir al seu espai ni interactuar amb els hostes en persona.

    Pel que fa a les reserves fetes a partir del 31 de maig del 2022, si un viatger contrau la COVID-19 i vol cancel·lar una reserva, s'aplicarà la política de cancel·lació de l'amfitrió.* Si tu o un hoste contraieu la COVID-19 en el transcurs de l'estada, contacta amb nosaltres i fes-nos-ho saber per tal que et puguem ajudar.

    Si cancel·lo una reserva perquè he contret la COVID-19, repercutirà en la categoria de Superhost?
    Si has de cancel·lar una reserva perquè has contret la malaltia, et recomanem que et posis en contacte amb el nostre equip d'assistència a la comunitat com més aviat millor perquè t'ajudin. Si cancel·les una reserva, no en rebràs el pagament corresponent, però és possible que compleixis els requisits per no rebre cap penalització addicional, com ara que afecti negativament la teva categoria de Superhost.

    Què més he de tenir en compte si vull mantenir la categoria de Superhost durant la pandèmia de COVID-19?
    Quan va començar la pandèmia de COVID-19 l'any 2020, vam deixar de tenir en compte alguns criteris per a les persones que ja tenien la categoria de Superhost. Ara hem tornat als nostres requisits habituals per als Superhosts; és a dir, els amfitrions han de complir els 4 requisits per continuar tenint la categoria de Superhost.

    Més informació sobre les novetats relatives a l'avaluació de la categoria de Superhost

    Encara tinc dubtes. Amb qui m'hauria de posar en contacte?
    Si vols més informació, consulta els recursos en matèria de seguretat en el context de la COVID-19 o visita el Centre d'ajuda. Si tens cap dubte urgent, posa't en contacte amb l'equip d'assistència a la comunitat.

    * Per a les reserves fetes abans del 31 de maig del 2022 i per a les reserves nacionals a Corea del Sud i la Xina continental, alguns casos relacionats amb la COVID-19 seguiran estant coberts per la nostra Política per a casos de força major.

    La informació que conté aquest article pot haver canviat des que es va publicar.

    Aspectes destacats

    • Els amfitrions continuen tenint l'obligació de seguir el procés de neteja en cinc passos.
    • A través de les normes de la casa pots demanar que els hostes estiguin vacunats o que recentment s'hagin fet una prova de detecció de la COVID-19, sempre que la legislació ho permeti.

    • Tant els amfitrions com els viatgers han de seguir les recomanacions locals pel que fa a l'ús de la mascareta i a la distància de seguretat.

    Airbnb
    5 de març de 2020
    T'ha resultat útil?