Salta
Navega cap endavant per accedir als resultats suggerits

    Responem a les preguntes que tinguis com a amfitrió sobre la COVID-19

    Descobreix com t'afecten les nostres polítiques de cancel·lació i els programes que oferim.
    Escrit per Airbnb el dia 5 de març de 2020
    Lectura de 8 minuts
    S'ha actualitzat el dia 21 d’abr. de 2021

    Som conscients que la situació actual de la pandèmia de COVID-19 genera molta incertesa i que no saps quina repercussió tindrà en la teva activitat com a amfitrió. Per tal de donar suport a la nostra comunitat internacional, hem fet un seguiment de les vostres preguntes i n'hem respost algunes. Anirem actualitzant aquesta pàgina a mesura que la situació evolucioni i que puguem oferir més respostes.

    Què és la Política per a casos de força major i quines reserves compleixen els requisits per acollir-s'hi?
    La Política per a casos de força major d'Airbnb ofereix tant als viatgers com als amfitrions l'opció de cancel·lar les reserves sense cap penalització si els afecten circumstàncies com lesions o malalties greus, catàstrofes naturals, restriccions de viatge i altres imprevistos. En resposta a la declaració de pandèmia de la COVID-19 per part de l'Organització Mundial de la Salut (OMS), aquesta política pot aplicar-se a les reserves fetes fins al 14 de març que compleixin els requisits*. Per conèixer les darreres novetats d'aquesta política, incloent-hi les dates i ubicacions que compleixen els requisits, consulta aquest article del Centre d'ajuda. Et recomanem que hi donis una ullada cada dues setmanes per estar al corrent de qualsevol novetat.

    * No és vàlid per als viatges nacionals dins de la Xina continental. Entra aquí per obtenir-ne més informació. Les reserves Luxe o de Luxury Retreats estan cobertes per la Política de reembossament a l'hoste Luxe.

    Què està fent Airbnb per reduir l'efecte de les cancel·lacions en els amfitrions?
    Destinarem 250 milions de dòlars a mitigar els perjudicis causats per les cancel·lacions dels viatgers relacionades amb la COVID-19. Per a les cancel·lacions que compleixen els requisits d'acord amb la Política per a casos de força major, et pagarem el 25 % del que hauries rebut per una cancel·lació d'acord amb la teva política de cancel·lació. Per exemple, si normalment rebries 400 dòlars amb la política de cancel·lació, te n'abonarem 100, és a dir, el 25 %.

    Com a recordatori, els amfitrions només podran rebre ajudes econòmiques en cas que tinguin reserves cancel·lades que s'hagin fet abans del 15 de març i amb data d'arribada entre el 14 de març i el 31 de maig. Si en vols més informació, ves a Airbnb.com/250MSupport. Pots anar al Tauler de control de les reserves si vols més informació de les cancel·lacions, com ara com funcionen les ajudes econòmiques.

    Per què els amfitrions de la Xina continental no compleixen els requisits per rebre pagaments del fons de 250 milions de dòlars?
    Dins de la nostra empresa, la Xina continental constitueix una unitat independent de la resta. És per això que disposem d'un fons de 10 milions de dòlars destinat directament a la nostra comunitat de la Xina continental.

    Un viatger acaba de cancel·lar la reserva. I ara, què?
    Sabem que les cancel·lacions poden comportar molts inconvenients, encara que es produeixin per un motiu de pes. Recorda que els viatgers que cancel·len una reserva d'acord amb la nostra Política per a casos de força major també s'han vist afectats per algun factor imprevist i que la cancel·lació contribueix a garantir el benestar de tota la nostra comunitat. Si els viatgers cancel·len la reserva mitjançant aquesta política, tindran l'opció de rebre un reembossament íntegre o crèdit de viatge d'Airbnb (si hi ha l'opció de rebre crèdit de viatge). En cas que ho facin, t'ho notificarem i les dates afectades passaran a estar disponibles automàticament al teu calendari perquè puguis allotjar altres hostes. A més, no cobrem cap tarifa per la reserva cancel·lada.

    Què puc fer si em resulta incòmode allotjar un hoste?
    Entenem que et pugui preocupar allotjar hostes davant d'aquesta situació d'incertesa. Per això, hem elaborat una política que té en compte el teu benestar. Consulta aquest article del Centre d'ajuda per obtenir més informació sobre la nostra Política per a estades en quarantena i aïllament. Abans de cancel·lar una reserva, recorda que Airbnb té una Política contra la discriminació. Recorda que has de tractar tots els viatgers des de la inclusió i el respecte, és a dir, assegurar-te que totes les reserves (i les decisions que prens a l'hora de cancel·lar-les) segueixen els mateixos estàndards. Hem publicat algunes indicacions i preguntes per tenir en compte que et poden facilitar la informació que necessites.

    Què puc fer per reduir al màxim l'impacte que això pot tenir en la meva activitat com a amfitrió?
    Tot i que hi ha molts viatgers que han preferit quedar-se a casa durant aquest període d'incertesa, algunes persones segueixen fent plans per a estades a prop de casa o per a viatges futurs. Com que volem cobrir les seves necessitats, estem treballant per destacar els anuncis que tenen una política de cancel·lació flexible. També hem recopilat alguns consells per ajudar-te a mitigar l'impacte de la COVID-19 en la teva activitat com a amfitrió, i seguirem treballant per trobar maneres d'ajudar-te en aquests moments tan complicats.

    Quina ajuda rebran els amfitrions que ofereixin estades més flexibles?
    Hem desenvolupat un conjunt d'eines i programes per ajudar tant els amfitrions com els viatgers a gestionar aquesta situació d'incertesa i per facilitar que els plans de viatge puguin ser més flexibles.

    • Hem fet que trobar allotjaments amb una política de cancel·lació flexible sigui més fàcil per als hostes (per exemple, hem afegit un nou filtre per cercar allotjaments amb aquesta política).
    • També hem implementat una eina que facilitarà que els amfitrions puguin enviar un reembossament als viatgers que hagin de cancel·lar una reserva.

    Més informació sobre com oferir cancel·lacions flexibles.

    Airbnb cobra alguna tarifa per les reserves cancel·lades?
    En cas que els viatgers cancel·lin reserves segons la Política per a casos de força major, poden triar entre rebre un reembossament íntegre o crèdit de viatge (si hi ha aquesta opció) per l'import total que van pagar, incloent-hi les nostres tarifes. A més, no aplicarem cap penalització per cancel·lació als amfitrions que hagin de cancel·lar reserves que compleixin els requisits.

    També volem deixar clar que, en el cas de les cancel·lacions que estiguin cobertes per la política, farem un reembossament íntegre de les tarifes de servei o les retornarem en crèdit de viatge.

    Organitzo experiències a Airbnb. Què he de saber?
    A la major part del món, hem deixat en pausa les experiències presencials des del 18 de març. Hem tornat a oferir experiències a determinats països on és segur i es permet fer-ho, d'acord amb les indicacions dels governs i dels experts en salut. Obtén més informació sobre la reobertura

    Mentrestant, ens fa molta il·lusió poder oferir les experiències en línia, una nova manera que tenen els amfitrions de rebre ingressos, relacionar-se amb altres persones i compartir els seus interessos. Pots presentar una sol·licitud per organitzar una experiència en línia immediatament i t'oferirem recursos per ajudar-te. Si vols més informació, ves a Airbnb.com/OnlineHost

    Com puc ajudar a prevenir que es propaguin malalties com la COVID-19?
    Mentre la pandèmia segueixi activa, és important que posem el nostre granet de sorra per frenar la propagació de la COVID-19. Amb aquesta idea, hem posat en marxa unes mesures de seguretat obligatòries que tots els membres de la comunitat d'Airbnb han de seguir. Per als amfitrions d'allotjaments, això inclou portar mascareta, respectar les mesures de distanciament físic i seguir el procés de neteja avançada en cinc passos d'Airbnb. Aquest procés en cinc passos es basa en el manual de neteja d'Airbnb, que inclou assessorament avalat per experts, consells de seguretat i llistes de comprovació per ajudar-te a aclarir els dubtes que puguis tenir i protegir-te a tu i als hostes mentre duri la pandèmia de COVID-19 i també quan tot això s'acabi. Trobaràs més informació a Airbnb.com/cleaningresources.

    Com puc assegurar als hostes que estic netejant i higienitzant bé l'allotjament per ajudar a reduir la propagació de la COVID-19?
    Quan t'hagis compromès a seguir el procés de neteja avançada en cinc passos d'Airbnb, rebràs un distintiu especial que es mostrarà a la pàgina del teu anunci perquè els hostes sàpiguen que has acceptat seguir unes pautes avançades de neteja i higienització. A part d'això, hem escrit uns suggeriments sobre com pots informar els hostes del procés de neteja avançada que segueixes, com ara indicant-ho a la descripció de l'anunci o imprimint el resum de la neteja.

    S'estan cancel·lant alguns esdeveniments. Les reserves que hi estiguin relacionades estaran cobertes per la Política per a casos de força major d'Airbnb?
    Sabem que molts dels viatgers de la nostra comunitat reserven allotjaments a Airbnb per assistir a esdeveniments com el Coachella, el SXSW o el Mobile World Congress, entre d'altres. Si s'ha cancel·lat un esdeveniment i la Política per a casos de força major no cobreix la teva reserva, et recomanem que revisis la política de cancel·lació de la reserva i que et posis en contacte amb el teu amfitrió per parlar sobre les opcions que tens.

    Hem implementat una eina perquè els amfitrions puguin reembossar l'import de les reserves que no estiguin cobertes per la nostra Política per a casos de força major.

    Faig d'amfitrió a un allotjament Airbnb Luxe o Luxury Retreats. S'aplica en el meu cas la Política per a casos de força major?
    No. La nostra Política per a casos de força major no s'aplica a les reserves d'Airbnb Luxe ni Luxury Retreats, que estan subjectes a una Política de reembossament a l'hoste Luxe independent.

    Necessito ajuda. On puc trobar recursos en línia?
    Sabem que no rebre una resposta immediata pot arribar a frustrar molt. Ens comprometem a proporcionar-te l'ajuda i la informació que necessites; per això hem creat la pàgina Airbnb.com/COVID, a més de continuar responent a les trucades, xats i correus electrònics al més aviat possible.

    Molts problemes habituals es poden resoldre en línia, sobretot si tens una reserva que compleix els requisits de la nostra Política per a casos de força major. També pots visitar el Centre d'ajuda per trobar més respostes. Molts de vosaltres també heu estat compartint els vostres propis consells i ajuda al Centre de la comunitat.

    Encara tinc dubtes. Amb qui m'hauria de posar en contacte?
    Et recomanem que et posis en contacte amb el nostre equip d'assistència a la comunitat perquè puguin ajudar-te a resoldre dubtes o a cancel·lar una reserva. T'agraïm molt la paciència. Prioritzem els viatgers que necessiten ajuda immediata i et demanem que només et posis en contacte amb nosaltres si el teu viatge o experiència comença en les pròximes 72 hores. Si tens cap dubte urgent, ves a Airbnb.com/COVID o al Centre d'ajuda per trobar les respostes que necessites.

    Sabem l'impacte que pot suposar un contratemps com la crisi de la COVID-19 en la teva activitat com a amfitrió. Per això, volem ajudar-te tant com puguem. Gràcies per contribuir a protegir la seguretat i el benestar de la nostra comunitat.

    La informació que conté aquest article pot haver canviat des que es va publicar.



    Airbnb
    5 de març de 2020
    T'ha resultat útil?