Per què són importants les avaluacions

Les avaluacions a Airbnb generen confiança i t'ajuden a impulsar la teva activitat com a amfitrió.
Escrit per Airbnb el dia 29 de nov. de 2019
Lectura de 4 minuts
S'ha actualitzat el dia 11 de des. de 2023

Les avaluacions i les puntuacions ajuden els hostes a triar els seus plans de viatge. Segons les dades d'Airbnb, hi ha més possibilitats que un hoste faci una reserva si l'allotjament té una puntuació amb estrelles més alta.*

Com funcionen les avaluacions?

Quan s'acaba una estada, els amfitrions i els hostes es poden avaluar mútuament. Disposen d'un termini de 14 dies per escriure una avaluació, que no es podrà consultar fins que les dues parts no hagin enviat la seva. Després d'això, les avaluacions es publiquen al perfil de l'hoste i a les pàgines de l'anunci i del perfil de l'amfitrió.

Puntuació general amb estrelles

A més d'escriure una avaluació, els hostes poden puntuar la seva experiència triant entre una i cinc estrelles. La puntuació amb estrelles apareix al costat de cada avaluació i dona més context als comentaris dels hostes. La teva puntuació general es mostrarà a l'anunci un cop tres hostes hagin publicat avaluacions teves.

Les puntuacions amb estrelles són un factor important per aconseguir la categoria de Superhost. Els Superhosts han de tenir una puntuació general de mitjana de 4,8 estrelles, com a mínim, en 10 estades o més, o bé 3 estades que, en total, sumin 100 nits o més.

Les puntuacions i les avaluacions també són importants perquè es pugui incloure el teu anunci a les Recomanacions dels viatgers, que s'actualitzen cada dia.

Categories de les puntuacions amb estrelles

Els hostes han de donar una puntuació amb estrelles en categories concretes i especificar què ha anat bé o què podria haver anat millor. Per exemple, si el teu allotjament està molt net, els hostes poden seleccionar cinc estrelles i «un bany net com una patena». En canvi, pots aconseguir menys estrelles en la comunicació si un hoste creu que les instruccions per a la sortida que li has donat són excessives.

Les puntuacions amb estrelles de les categories no afecten la categoria de Superhost ni la puntuació general, però sí que es tenen en compte per triar les Recomanacions dels viatgers. Aquestes categories són:

  • Arribada: els hostes valoren si el procés per a l'arribada ha estat clar i senzill, cosa que és vital perquè tinguin una experiència positiva.

  • Neteja: els hostes esperen trobar l'espai net i endreçat, tal com es mostra a les fotos de l'anunci.

  • Precisió: els hostes poden valorar si has donat informació precisa sobre l'allotjament, per exemple, si l'equipament i els serveis que has indicat estaven disponibles.

  • Comunicació: els hostes valoren com ha anat la comunicació amb els amfitrions, així com si les tasques per a la sortida eren senzilles i estaven ben explicades.

  • Ubicació: els hostes poden comentar si l'anunci mostra la ubicació de l'allotjament amb exactitud.

  • Qualitat-preu: els hostes valoren el teu espai en funció de si creuen que el preu és correcte tenint en compte el que ofereixes.

Comentaris privats

Quan escriuen l'avaluació, els hostes també poden enviar-te un comentari privat que només tu podràs llegir. Així, tenen la possibilitat de comentar-te el que vulguin sense que això afecti la teva puntuació ni es mostri als comentaris. De la mateixa manera, també pots enviar un comentari privat als hostes.

Millora l'anunci gràcies als comentaris

De vegades, els hostes et donen un punt de vista que potser no has tingut en compte. Per això, et recomanem que et prenguis les avaluacions negatives com una oportunitat per millorar el teu allotjament o el servei que ofereixes.

En qualsevol cas, tens l'opció de publicar una resposta pública a les avaluacions dels viatgers a l'anunci. Si escrius una resposta constructiva, demostraràs que et prens els comentaris dels hostes seriosament i que vols que la seva experiència al teu allotjament sigui satisfactòria.

Avaluar els hostes

Si escrius una avaluació sobre els hostes, pots aprofitar per donar-los les gràcies i fer-los comentaris constructius. A més, també els ajudaràs a recordar que han d'escriure la teva avaluació.

A continuació et donem alguns consells per tenir en compte a l'hora d'avaluar els hostes:

  • Mostra respecte.

  • Inclou exemples específics sempre que sigui possible, com ara: «Aquest hoste va respectar les hores de silenci i va seguir perfectament les instruccions per a la sortida».

  • Tracta les qüestions delicades amb tacte o espera't a comentar-les en una avaluació privada.

Podràs valorar els hostes tenint en compte aspectes com ara la netedat, la comunicació i el compliment de les normes de la casa. Els comentaris que deixis també ajudaran a fer que es respectin les regles fonamentals per als hostes i et permetran denunciar les persones que no les compleixin.

* Segons dades internes d'Airbnb sobre anuncis actius a partir del novembre del 2022.

La informació que conté aquest article pot haver canviat des que es va publicar.

Airbnb
29 de nov. de 2019
T'ha resultat útil?