Estableix una estratègia de preus
Per oferir uns preus competitius, cal que els vagis revisant periòdicament. A continuació t'oferim diversos consells per tenir en compte a l'hora de decidir la teva estratègia de preus.
Tasques periòdiques
Decideix amb quina freqüència vols revisar i modificar els preus. Hi ha diverses accions que pots dur a terme al calendari segons la disponibilitat que tinguis:
- Marca més nits com a disponibles: si ofereixes com a disponibles totes les nits que saps que pots rebre hostes, el teu anunci es mostrarà en més resultats de cerca i, per tant, tindràs més possibilitats d'augmentar els ingressos.
- Personalitza la durada de les estades: localitza els forats entre reserves confirmades. Si són més breus que l'estada mínima que has fixat, no s'hi podran fer reserves. En canvi, pots establir una estada mínima més curta per a dates específiques i així et serà més fàcil omplir el calendari.
- Compara allotjaments similars: consultar els preus dels allotjaments reservats i no reservats a la teva zona pot ajudar-te a establir un preu competitiu.
«M'agrada mirar anuncis similars per poder comparar els preus que ofereixo, assegurar-me que no tinc un preu massa alt o massa baix i trobar el punt ideal», explica la Karen, que és Superhost a Nelson, Canadà.
També pots activar l'ajust de preus intel·ligent en qualsevol moment per ajustar el preu de forma automàtica en funció de la demanda que hi hagi a la zona. És una eina especialment útil si vols optimitzar els preus sense haver d'estar controlant-los constantment.
Temporada baixa
Fins i tot els allotjaments amb més demanda poden tenir períodes tranquils amb menys reserves. A continuació et donem algunes idees per fer que el teu anunci destaqui en aquestes èpoques més pausades.
- Oferir descomptes: els descomptes per a les estades setmanals i les llargues poden ajudar-te a omplir el calendari i reduir l'entrada i sortida d'hostes. Afegir un descompte d'última hora pot resultar atractiu per als hostes que facin reserves entre 1 i 28 dies abans de l'arribada.
- Permet fer reserves amb poca antelació: deixar que els hostes reservin l'allotjament quan quedi poc per a l'arribada et pot ajudar a aconseguir més reserves. Decideix si vols que es puguin fer reserves pel mateix dia, en funció del temps que necessitis entre el moment de rebre la reserva i l'arribada dels hostes.
- Permet estades més curtes: reduir la durada mínima de l'estada t'ajudarà a aconseguir hostes que volen quedar-se pocs dies. Pots personalitzar el mínim de nits de l'estada segons el dia de la setmana.
«Ara veig més allotjaments que ofereixen estades curtes», diu en Jimmy, que és Superhost a Palm Springs, Califòrnia. «Són hostes que segurament s'han decidit a última hora i amb dos dies en tenen prou per desconnectar una mica. La flexibilitat va ben buscada.»
Temporada alta
Hi ha diverses eines d'Airbnb que poden ajudar-te a aprofitar al màxim les temporades en què la demanda dels hostes és més alta. Aquestes són algunes tàctiques que pots tenir en compte.
- Afegeix un descompte per a reserves anticipades: oferir un descompte per a les reserves fetes entre 1 i 24 mesos abans de l'arribada t'ajudarà a atreure els hostes que fan plans amb temps. Si els descomptes són del 3 % o més, es mostrarà una indicació especial als resultats de cerca i a la pàgina de l'anunci. El preu reduït es mostrarà al costat del preu original, que sortirà ratllat.
- Estableix una promoció personalitzada: fer promocions és una molt bona manera d'aconseguir més reserves per a certes dates. Si ofereixes descomptes del 15 % o més, es mostrarà una indicació especial a la pàgina de l'anunci i als resultats de cerca. Hi ha certs requisits per poder oferir una promoció, per exemple haver rebut com a mínim una reserva durant l'últim any.
- Augmenta el marge de disponibilitat: pots marcar dates com a disponibles al calendari fins a dos anys vista. El teu anunci apareixerà en més resultats de cerca i en una llista de resultats més curta si hi ha menys espais disponibles en aquell moment.
«De vegades tinc hostes que fan reserves amb un any d'antelació per a les vacances d'estiu, o amb sis mesos per a Nadal», diu l'Anne, que és Superhost a Tarragona (Espanya). «Les persones que fan reserves amb antelació no solen cancel·lar-les. També van bé per planificar-se.»
Ets tu qui controla els preus i altres opcions de configuració en tot moment, per tant, pot ser que els resultats no sempre siguin els mateixos.
La participació dels amfitrions a les entrevistes va ser remunerada.
La informació que conté aquest article pot haver canviat des que es va publicar.