Salta
    Navega cap endavant per accedir als resultats suggerits
    Respostes a les preguntes dels viatgers sobre la COVID-19

    Respostes a les preguntes dels viatgers sobre la COVID-19

    Descobreix com et podem ajudar amb les diverses opcions de cancel·lació i els programes nous que oferim.
    Escrit per Airbnb el dia 10 de març de 2020
    Lectura de 8 minuts
    S'ha actualitzat el dia 15 d’oct. de 2020

    Sabem que la situació actual de la COVID-19 genera molta incertesa i que no saps si afectarà els teus plans de viatge. Per tal de donar suport als viatgers, hem fet un seguiment de les vostres preguntes i n'hem respost algunes. Anirem actualitzant aquesta pàgina a mesura que la situació evolucioni i que puguem oferir més respostes.

    Vull cancel·lar el meu viatge. Quines opcions tinc?
    Els hostes que no puguin viatjar a causa de la COVID-19 i que hagin confirmat les seves reserves fins al 14 de març del 2020 és possible que tinguin dret a cancel·lar-les sense penalitzacions. Més informació sobre la Política per a casos de força major

    També pots visitar la secció Viatges del lloc web o de l'aplicació d'Airbnb per obtenir més informació sobre les opcions de cancel·lació de què disposes. Si els viatges es continuen veient afectats per aquesta situació, és possible que les opcions de cancel·lació canviïn durant les setmanes vinents.

    Si has de canviar els teus plans, fes la cancel·lació amb la màxima antelació possible perquè l'amfitrió pugui rebre una nova reserva.

    Tingues en compte que els hostes que facin una reserva després del 14 de març no rebran cap reembossament d'acord amb la Política per a casos de força major si al·leguen la COVID-19 com a motiu de la cancel·lació, llevat que hagin contret la malaltia.

      He reservat un viatge amb Airbnb fa poc, però he de canviar els plans a causa de la COVID-19. Puc cancel·lar la reserva?
      Els hostes que facin una reserva després del 14 de març no rebran cap reembossament d'acord amb la Política per a casos de força major si al·leguen la COVID-19 com a motiu de la cancel·lació, llevat que hagin contret la malaltia. Assegura't que la política de cancel·lació del teu amfitrió sigui prou flexible. Per obtenir més informació sobre les opcions de cancel·lació de què disposes, ves a la secció Viatges del lloc web o de l'aplicació d'Airbnb.

        Vull reservar un viatge, però no sé com evolucionarà la situació de la COVID-19. Què he de fer?
        Sabem que són uns moments de molta incertesa. És normal que tinguis dubtes. Per això recomanem a tots els viatgers que parin especial atenció a les polítiques de cancel·lació a l'hora de fer qualsevol reserva. Els hostes que facin una reserva després del 14 de març no rebran cap reembossament d'acord amb la Política per a casos de força major si al·leguen la COVID-19 com a motiu de la cancel·lació, llevat que hagin contret la malaltia.

        Si vols organitzar un viatge amb total tranquil·litat, et recomanem que busquis allotjaments amb una política de cancel·lació flexible. Per ajudar-te, hem afegit un filtre de cerca que et permet trobar allotjaments d'aquest tipus i reservar-los més fàcilment.

        Com puc trobar allotjaments que tinguin una política de cancel·lació flexible?
        Cada amfitrió decideix quina política de cancel·lació vol aplicar. Pot triar entre flexible, moderada o estricta. Trobaràs informació sobre la política de cancel·lació de cada allotjament a la pàgina principal de l'anunci. Hem afegit un nou filtre perquè et resulti més senzill cercar allotjaments amb una política de cancel·lació flexible. Més informació sobre el nou filtre

        Què és la Política per a casos de força major?
        La Política per a casos de força major d'Airbnb ofereix tant als viatgers com als amfitrions l'opció de cancel·lar les reserves sense cap penalització si els afecten circumstàncies com lesions o malalties greus, catàstrofes naturals, restriccions de viatge i altres imprevistos. En resposta a la declaració de pandèmia de COVID-19 per part de l'OMS, els viatgers amb reserves afectades per COVID-19 poden complir els requisits per rebre un reembossament íntegre o bé crèdit de viatge. Per obtenir més informació sobre les opcions de cancel·lació de què disposes, ves a la secció Viatges del lloc web o de l'aplicació d'Airbnb.

        He reservat un viatge amb Airbnb fa poc i no sé si l'hauria de tirar endavant. Què faig?
        Moltes comunitats han emès comunicats amb avisos sanitaris o restriccions temporals referents a l'allotjament (incloent-hi els lloguers de curta durada). Et recomanem que donis una ullada a la secció de recomanacions i restriccions de viatge del Centre d'ajuda per saber si la pandèmia també afecta la teva estada. Si vols saber com estem ajudant la nostra comunitat en aquests moments, consulta les novetats relacionades amb la COVID-19 al Centre de recursos.

        Vull reservar una experiència presencial a Airbnb. Què he de saber?
        Hem reprès les experiències presencials als països on la normativa permet dur-les a terme i també hem introduït noves directrius de salut i seguretat, segons les quals els amfitrions i els hostes han de portar algun tipus de protecció facial i mantenir la distància de seguretat. Com que els governs poden imposar restriccions en qualsevol moment, és possible que hàgim de posar en pausa les experiències en algun país després d'haver-les reactivat. Si és així, t'ho farem saber. En el cas que hagis reservat una experiència presencial en un país on aquestes activitats s'hagin hagut de posar en pausa, rebràs un cupó de 25 dòlars, que podràs gastar per reservar una experiència més endavant. Més informació sobre la represa de les experiències

        Si prefereixes fer una experiència presencial exclusivament amb un grup de persones que coneguis, tens l'opció de fer una reserva privada.

        Si a la teva zona encara no s'organitzen experiències presencials, pots mirar quines experiències en línia hi ha. Tant si vols aprendre una nova habilitat com si vols reunir-te en línia amb els teus amics per fer alguna cosa divertida o provar una activitat de construcció d'equips amb els companys de feina, ara pots fer-ho des de la seguretat que t'ofereix casa teva. Descobreix els secrets que amaga la màgia, cuina amb una família marroquina o medita amb un monjo budista. Hi ha experiències en línia per a tots els gustos!

        Cada dia hi ha notícies noves sobre la COVID-19. Quina és la millor manera d'estar al dia?
        Cada dia actualitzem la pàgina Airbnb.com/COVID. Et pot servir com a orientació sobre les novetats i les indicacions que cal seguir en aquesta situació. Si tens dubtes concrets relacionats amb la teva regió o la teva estada, et recomanem que segueixis les directrius de les autoritats governamentals i sanitàries.

        Els hostes han de seguir les mesures de seguretat que proposa Airbnb en relació amb la COVID-19?
        Mentre la pandèmia segueixi activa, és important que posem el nostre granet de sorra per frenar la propagació de la COVID-19. Per aquest motiu, hem establert una sèrie de mesures de seguretat que tots els membres de la comunitat d'Airbnb estan obligats a seguir, d'acord amb les indicacions dels experts, com ara els Centres per al Control i Prevenció de Malalties dels Estats Units. Per complir aquestes mesures de seguretat, tant els hostes com els amfitrions d'allotjaments s'han de comprometre a portar mascareta o careta quan interactuïn en persona i a mantenir una distància de 2 metres en tot moment.

        L'amfitrió acaba de cancel·lar la meva reserva. I ara, què?
        Som conscients que les cancel·lacions són empipadores, encara que es produeixin per un motiu de pes. Tingues en compte que molts amfitrions que cancel·len una reserva poden haver-se vist afectats per la COVID-19 o actuen per ajudar a protegir el benestar de tota la comunitat. Per a més informació, consulta aquest article del Centre d'ajuda sobre viatges responsables.

        Si l'amfitrió cancel·la la reserva, potser compleixes els requisits per rebre un reembossament. Per obtenir més informació sobre el reembossament, consulta la secció Viatges del lloc web o de l'aplicació d'Airbnb.

        Si encara has de viatjar, esperem que decideixis tornar a fer una reserva amb Airbnb i et desitgem que tinguis un bon viatge.

        Què he de fer si no em sento a gust allotjant-me amb un amfitrió?
        Airbnb es compromet a garantir el benestar i la inclusió de la nostra comunitat, que és més important que mai en aquests moments difícils. Abans de cancel·lar una reserva, recorda que Airbnb té una Política contra la discriminació. Tingues en compte que has de tractar tots els amfitrions des de la inclusió i el respecte, és a dir, assegurar-te que totes les reserves (i les decisions que prens a l'hora de cancel·lar-les) segueixen els mateixos estàndards. Hem publicat algunes indicacions i preguntes que pots fer per aconseguir la informació que necessites.

        Segons la política de cancel·lació de l'amfitrió, no tinc dret a un reembossament. Per què?
        Airbnb és una plataforma que posa en contacte els viatgers amb els amfitrions. Els amfitrions determinen els preus, les normes específiques de l'espai i la seva política de cancel·lació. En molts casos, els amfitrions depenen dels ingressos que obtenen a través d'Airbnb per arribar a final de mes, cosa que dificulta que puguin fer excepcions en les seves polítiques.

        Vaig reservar un allotjament a Airbnb per a un esdeveniment que s'ha cancel·lat. Puc cancel·lar la reserva?
        Sabem que molts dels viatgers de la nostra comunitat reserven allotjaments a Airbnb per assistir a esdeveniments com el Coachella, el SXSW o el Mobile World Congress, entre d'altres. Si s'ha cancel·lat un esdeveniment al qual tenies previst assistir i la reserva no està inclosa dins de la nostra Política per a casos de força major, et recomanem que consultis la política de cancel·lació de la teva reserva. També pots posar-te en contacte directament amb l'amfitrió. Hem implementat una eina perquè els amfitrions puguin reembossar l'import de les reserves que no estiguin cobertes per la nostra Política per a casos de força major.

        He reservat un allotjament Airbnb Luxe a una zona afectada. El meu cas està contemplat a la Política per a casos de força major?
        La nostra Política per a casos de força major no s'aplica a les reserves Airbnb Luxe ni de Luxury Retreats, que estan subjectes a una Política de reembossament a l'hoste Luxe independent.

        Necessito ajuda. On puc trobar recursos en línia?
        Sabem que no rebre una resposta immediata pot arribar a frustrar molt. Ens comprometem a ajudar-te a rebre l'ajuda i la informació que necessites; per això hem creat la pàgina Airbnb.com/COVID, a més de continuar responent a les trucades, xats i correus electrònics tan ràpidament com podem.

        Molts problemes habituals es poden resoldre en línia. També pots visitar el Centre d'ajuda per trobar més respostes.

        Encara tinc dubtes. Amb qui m'hauria de posar en contacte?
        A causa de l'impacte generalitzat que ha tingut la COVID-19 en els viatges arreu del món, el nostre equip d'assistència a la comunitat està rebent un gran nombre de trucades i missatges. Si la teva situació requereix l'ajuda d'un membre de l'equip, esperem que entenguis que donem prioritat a les sol·licituds més urgents. Si falten més de 72 hores per a l'arribada, posa't en contacte amb nosaltres quan falti menys.

        Mentrestant, hem desenvolupat eines d'autoservei per facilitar-te la resolució de problemes pel teu compte. Per obtenir més recursos i informació, ves a Airbnb.com/COVID o visita el Centre d'ajuda.

        Sabem quina mena d'inconvenients ha comportat la COVID-19 per als viatgers. Per això, volem ajudar-te. Gràcies per contribuir a protegir la seguretat i el benestar de la nostra comunitat.

        La informació que conté aquest article pot haver canviat des que es va publicar.

        Airbnb
        10 de març de 2020
        T'ha resultat útil?