Establir una estratègia de preus
Revisar els preus i la disponibilitat amb regularitat pot ajudar-te a mantenir la competitivitat i a aconseguir els ingressos que vols. A continuació et donem algunes idees per definir la teva estratègia de preus.
Revisa el calendari amb regularitat
Hi ha algunes coses que has de tenir en compte a l'hora de fixar els preus i la disponibilitat.
- Ofereix més nits disponibles: així, el teu anunci apareixerà en més resultats de cerca. Si tens dates bloquejades a causa de la configuració, trobaràs consells per desbloquejar-les. Per exemple, si la durada mínima de les estades és de 5 nits i tens 4 nits sense reservar entre reserves, veuràs un suggeriment per reduir la durada mínima de les estades per a aquestes nits.
- Modifica la configuració de la disponibilitat: així podràs allotjar hostes quan et vagi bé. Pots modificar fàcilment la durada de l'estada, l'antelació, el temps de preparació i moltes opcions més.
- Consulta els suggeriments de preus i els anuncis similars: aquestes eines t'ajuden a establir preus competitius per a diferents dies, temporades i esdeveniments especials. Si fas servir l'ajust de preus intel·ligent, no veuràs els suggeriments de preus ni els anuncis similars.
«M'agrada mirar anuncis similars per poder comparar els preus que ofereixo, assegurar-me que no tinc un preu massa alt o massa baix i trobar el punt ideal», explica la Karen, que és Superhost a Nelson, Canadà.
Quan ajustis els preus, tingues en compte el preu total que paguen els hostes, que inclou les comissions que afegeixis.
Prepara't per a les èpoques amb poca demanda
Fins i tot els allotjaments amb més demanda poden tenir períodes tranquils amb menys reserves. A continuació et donem algunes idees per fer que el teu anunci destaqui.
- Ofereix descomptes: els descomptes per a les estades setmanals i les llargues poden ajudar-te a omplir el calendari i reduir l'entrada i sortida d'hostes. Afegir un descompte d'última hora pot resultar atractiu per als hostes que facin reserves entre 1 i 28 dies abans de l'arribada.
- Permet fer reserves amb poca antelació: deixar que els hostes reservin l'allotjament quan quedi poc per a l'arribada et pot ajudar a aconseguir més reserves. Fins i tot pots fixar que es puguin fer reserves per al mateix dia, en funció del temps que necessitis per preparar l'espai.
- Permet estades més curtes: reduir la durada mínima de l'estada t'ajudarà a atreure hostes que volen fer una escapada ràpida. Pots establir una estada mínima segons el dia de l'arribada.
«Ara veig més allotjaments que ofereixen estades curtes», diu en Jimmy, que és Superhost a Palm Springs, Califòrnia. «Són hostes que segurament s'han decidit a última hora i amb dos dies en tenen prou per desconnectar una mica. La flexibilitat va ben buscada.»
Aprofita al màxim els períodes de més activitat
Hi ha diverses eines d'Airbnb que poden ajudar-te a aprofitar al màxim les temporades en què la demanda dels hostes és més alta. Aquestes són algunes tàctiques que pots tenir en compte.
- Para atenció a les vacances i als esdeveniments especials: modifica la disponibilitat i els preus dels dies abans de grans concerts, festivals, esdeveniments esportius i altres festivitats per augmentar les reserves i els ingressos. El calendari destaca la majoria de les festes i esdeveniments importants de la teva zona.
- Afegeix un descompte per a reserves anticipades: redueix el preu de les reserves fetes entre 1 i 24 mesos abans de l'arribada per atreure els hostes que fan plans amb temps.
- Amplia el marge de disponibilitat: si vas més enllà del mínim de 3 mesos, el teu anunci apareixerà en més resultats de cerca. Pots marcar dates com a disponibles al calendari fins a dos anys vista.
«De vegades tinc hostes que fan reserves amb un any d'antelació per a les vacances d'estiu, o amb sis mesos per a Nadal», diu l'Anne, que és Superhost a Tarragona. «Les persones que fan reserves amb antelació no solen cancel·lar-les. També van bé per planificar-se.»
Ets tu qui controla els preus i altres opcions de configuració en tot moment, per tant, pot ser que els resultats no sempre siguin els mateixos.
La participació dels amfitrions a les entrevistes va ser remunerada.
La informació que conté aquest article pot haver canviat des que es va publicar.