Fer un pla de negocis per allotjar hostes

Aconsegueix beneficis amb la teva propietat gràcies a aquests cinc consells per a Superhosts.
Escrit per Airbnb el dia 19 de jul. de 2019
Lectura de 10 minuts
S'ha actualitzat el dia 7 de juny de 2021

Aspectes destacats

  • Defineix la teva missió per començar.

    • Consulta els anuncis de la zona per inspirar-te.

    • Fes un pressupost per no desviar-te dels teus objectius com a amfitrió.

    • Convida una persona de confiança a allotjar-s'hi perquè et doni la seva opinió abans que arribi el teu primer hoste.

    • Serveix-te de la tecnologia, com ara les aplicacions mòbils i els panys intel·ligents, per allotjar hostes.

    El Nick i la Sarah Roussos-Karakaian són un matrimoni de Superhosts (@nestrs) que han convertit l'activitat d'allotjar hostes en un negoci a temps complet a Columbus, Ohio. S'hi van aficionar després d'anunciar el seu soterrani de Nova York a Airbnb l'any 2012. Des de llavors, l'han convertida en la feina dels seus somnis. La Sarah també és coamfitriona del podcast «Thanks for Visiting», un recurs tant per a amfitrions amb experiència com per a nouvinguts. Aquí comparteixen els seus coneixements i donen consells per posar en marxa un negoci a Airbnb.

    Els Superhosts Nick i Sarah comparteixen els seus consells per posar en marxa un negoci sostenible i rendible a Airbnb.

    Sarah: «Per a nosaltres, va començar a Queens, a Nova York. Jo era actriu. També treballava de cambrera sovint.»

    Nick: «I jo era un becari amb un màster en arquitectura que havia de fer molts equilibris per arribar a fi de mes...»

    Sarah: «Tots dos volíem tenir alguna propietat, però no sabíem com fer-ho. Un dia vaig veure aquesta minicasa. Era la més petita de l'illa i era cara per a nosaltres, però estava decidida a trobar la manera d'aconseguir-la.»

    Nick: «Amb l'educació financera adequada, els estalvis i el suport de la família, vam poder obtenir un préstec.»

    Sarah: «Al mateix temps, em vaig assabentar que un amic anunciava una habitació del seu pis a Airbnb, la qual cosa l'ajudava a pagar el lloguer a la ciutat de Nova York; em va semblar una idea genial. En aquell moment no hi havia gaire gent que conegués Airbnb. Vaig explicar al Nick la possibilitat de publicar la nostra propietat. Ell no n'estava segur, però jo tenia ganes de provar-ho. Ens hi vam llançar a ulls clucs i aquest va ser el començament de tot.»

    Nick: «Em recordo fregant els lavabos feliç. Estava pagant la hipoteca, així que vaig pensar: "Sí, és increïble! Com podem fer-ho encara més gran?".»

    Sarah: «Vaig poder treure profit de la meva experiència allotjant hostes en hotels de luxe, cosa que m'encantava. Després de quatre anys sent amfitrions i propietaris a Nova York, vam tenir la sort de rebre una trucada d'un promotor que volia comprar-nos l'allotjament, amb els mobles i tot.»

    Nick: «Després de rumiar-nos-ho molt, d'una llista llarguíssima amb els llocs on podíem anar i de viatges per carretera per tot el país parlant amb la gent de cada zona, vam anar a petar a Columbus, Ohio.»

    Sarah: «Ser capaç de barrejar disseny, hospitalitat i habitatges, i tenir la llibertat de prendre les nostres pròpies decisions creatives ha estat un somni fet realitat. És per això que tenim tantes ganes d'ajudar la gent a ser uns bons amfitrions.»

    1. Comença definint la teva missió

    Sarah: «Abans de començar, et recomanem que defineixis la teva missió. Serà el teu ethos i la teva estrella polar, cosa que és especialment útil quan potser no tens clar quina direcció o decisió prendre. La missió pot ajudar-te a anar cap a bon port. També et dona informació sobre com crear i construir el teu espai».

    Nick: «Quan defineixis una missió, t'has de fer algunes preguntes:

    • Què et motiva?
    • Quins són els teus valors?
    • Com vols funcionar?
    • Quina és la teva visió?
    • Quins objectius tens?»

    Sarah: «Per a nosaltres, la nostra missió és transformar els espais que transformen vides. I intentem recordar-ho en tot el que fem.»

    2. Fes una enquesta al teu mercat potencial

    Nick: «Abans de començar, és important que investiguis i miris l'oferta de la competència per la teva zona. Aquesta recerca inicial et donarà informació sobre com pots dissenyar, crear la marca i comercialitzar el teu propi espai.

    • Defineix el teu públic objectiu. A qui li pot interessar reservar el teu allotjament? En el nostre cas, per exemple, Columbus és una ciutat universitària, per la qual cosa hem ofert els nostres espais als pares que venen de visita.
    • Avalua els serveis que ofereixes. Acceptes animals de companyia? Tens una plaça d'aparcament o una piscina? El teu espai té una decoració singular? Qualsevol cosa que apugi un mica el valor del teu espai és una possibilitat de cobrar més.
    • Fes recerques per la xarxa i dona un cop d'ull a altres anuncis, hotels i allotjaments per a estades curtes a Airbnb a prop teu. Què ofereixen? Què cobren? Hi ha alguna manera de diferenciar-te?
    • Crea una estratègia de preus. Per ajudar-te a millorar els índexs d'ocupació quan acabes de començar, fes servir l'eina d'ajust de preus intel·ligent d'Airbnb, que et permet canviar les tarifes automàticament entre els dies laborables i els caps de setmana.»

    3. Posa-li un preu que et doni beneficis

    Sarah: «Crear un pressupost, si bé no és gaire divertit, és importantíssim. Et recomanem que facis servir un full de càlcul i que classifiquis les despeses en tres grups:

    Despeses prèvies: aquestes són les inversions inicials que fas al teu espai abans que qualsevol persona s'hi allotgi, per fer-hi millores, comprar objectes decoratius i mobiliari o fer-hi fotografies.

    • Dedica temps a invertir en decoració. No cal que ho compris tot a botigues caríssimes ni que tinguis els objectes més luxosos. Només cal que l'espai sigui acollidor. Dona un cop d'ull a botigues de segona mà o deixa't endur per la creativitat i juga amb els colors o amb una temàtica. Això és el que més cridarà l'atenció de la gent en un anunci.
    • Sempre demanem als amfitrions primerencs que inverteixin en matalassos, sofàs i llençols còmodes. Tothom prova el llit quan entra per primera vegada a l'habitació d'un hotel, així que assegura't que sigui bo. De vegades rebem una avaluació de 5 estrelles només pel llit, cosa que ajuda a augmentar també l'índex d'ocupació.

    Despeses permanents: elements bàsics consumits per l'hoste que caldrà reposar, com ara els articles d'higiene, el paper higiènic, els tovallons de paper, les piles i les bombetes.

    • Ofereixes algun servei addicional, com ara ampolles d'aigua o cafè?
    • Fes una llista de tots els equipaments i serveis que necessites i assegura't que els preus que trobes et semblen correctes.
    • Fes compres grans, que et durin sis mesos, i fes un seguiment de les quantitats en un full de càlcul.
    • Amb elements com els llençols, recorda't de tenir en compte quantes vegades en un any t'agradaria canviar-los. T'has d'assegurar de tenir sempre llençols nets i bonics per als hostes.

    Despeses de manteniment i gestió: cobreixen tot el que necessites perquè el teu espai sigui segur, càlid i habitable, incloent-hi el jardí i els espais exteriors. Contractaràs personal de neteja per ajudar-te a tenir-ho tot a punt a temps, o un coamfitrió?

    Afegeix aquests números al full de càlcul i assegura't que els números de la inversió et semblen assumibles i que els objectius són realistes. En cas contrari, potser hauràs d'estalviar una mica per avançat per poder crear un espai del qual et puguis enorgullir».

    4. Pensa com un hoste

    Sarah: «Aquest és un dels consells que més m'agrada compartir amb els amfitrions: demana a un amic honest i franc que s'allotgi al teu espai. Tu el veus de tan a prop que potser oblides les coses que un viatger pot necessitar, com ara el raspall o la pasta de dents, o un defecte de disseny que has passat per alt. Un amic et pot ajudar a veure aquests detalls molestos però importants. És millor que no sigui un hoste de pagament qui els detecti.»

    Nick: «Ens agrada incloure-hi una cistella amb articles de bany que pot ser que els hostes hagin oblidat i necessitin. Per tenir èxit, és molt important tenir també una mentalitat hospitalària. Aquesta és la raó per la qual la gent s'allotja als hotels de les cadenes que més els agraden, perquè saben què hi trobaran: un espai que sembla nou de trinca, les tovalloles plegades amb cura i tots els detalls que poden necessitar, com ara un carregador de telèfon al costat de la tauleta de nit. És important oferir el mateix nivell de servei als hostes perquè vulguin tornar al teu allotjament una vegada i una altra.»

    5. Automatitza-ho

    Nick: «Allotjar hostes és un repte, però les coses avui dia no tenen res a veure amb els inicis d'Airbnb. Hi ha molta més tecnologia, eines, recursos i suport per ajudar-te a organitzar el procés i facilitar-te la vida com a amfitrió.»

    Sarah: «Quan algú comença a allotjar hostes, li recomanem que faci el procés complet de cada estada: des del missatge de reserva inicial fins a rebre els hostes, fer la neteja i deixar-ho tot a punt per als següents hostes. Quan hagis entès les entrades i sortides, pots automatitzar-les de diverses maneres:

    • Aplicacions web: hi ha aplicacions que pots fer servir (com ara IFTTT) per programar activadors d'esdeveniments i connectar eines digitals. Per exemple, quan rebis una confirmació de reserva a la safata d'entrada del correu electrònic, l'aplicació pot enviar un recordatori automàtic del calendari a tu, a un company teu o al personal de neteja.
    • Els panys intel·ligents ho canvien tot. Els hostes poden rebre un codi únic que només durarà durant el seu viatge. Permeten que els hostes puguin accedir a l'allotjament per si mateixos i, per tant, no cal que ens posem d'acord en l'hora d'arribada. Els podem anar a conèixer en qualsevol moment de la seva estada.
    • La llista de tasques de tota la vida: he fet una llista de comprovació trimestral per a cada allotjament amb les coses que necessito fer per a la seguretat i el manteniment, coses com comprovar els filtres del forn, assegurar-me que les piles de les alarmes contra incendis funcionin, escombrar sota els llits. Imprimeixo la llista i la penjo en un armari lateral, així quan visito una propietat, puc saber què queda pendent de fer.»

    Nick: «Crear una empresa a Airbnb requereix molt d'esforç, però volem mostrar a la gent que ser propietari d'una casa i allotjar hostes a temps complet és possible, i que hi ha més d'una manera de fer-ho.»

    Sarah: «Estava canviant la manera de guanyar-me la vida i tenia por de no trobar res que m'agradés tant com actuar. Però Airbnb ens ha canviat la vida. Podem prendre les nostres pròpies decisions creatives i treballar per a nosaltres mateixos. I això fa que tot sigui molt més especial.»

    Nick: «Ens permet mantenir-nos flexibles i gaudir de la vida una mica més. Esperem que puguis trobar la manera de posar en marxa un negoci a Airbnb i adaptar-lo al teu estil de vida. Si necessites més consells, ja saps on ens pots trobar.»

    Esperem que en gaudeixis molt!
    Nick i Sarah, Nestrs

    Aspectes destacats

    • Defineix la teva missió per començar.

      • Consulta els anuncis de la zona per inspirar-te.

      • Fes un pressupost per no desviar-te dels teus objectius com a amfitrió.

      • Convida una persona de confiança a allotjar-s'hi perquè et doni la seva opinió abans que arribi el teu primer hoste.

      • Serveix-te de la tecnologia, com ara les aplicacions mòbils i els panys intel·ligents, per allotjar hostes.

      Airbnb
      19 de jul. de 2019
      T'ha resultat útil?