Navega cap endavant per accedir als resultats suggerits

    Coneix l'Omar Covarrubias, membre del Consell dels amfitrions

    Descobreix com s'ha adaptat durant la pandèmia i coneix els temes que s'han tractat a les reunions de gener.
    Escrit per Airbnb el dia 16 de febr. de 2021
    Lectura de 5 minuts
    S'ha actualitzat el dia 25 de febr. de 2021

    Aspectes destacats

    • Quan el van acomiadar, l'Omar va decidir fer d'amfitrió a Airbnb.

    • Durant la pandèmia, va dedicar els seus esforços a parlar amb altres amfitrions i a adaptar-se a les tendències de viatge.

    • Com a membre del Consell dels amfitrions a Airbnb, ens explica les novetats de les reunions que s'han fet durant el mes de gener.

    • Estigues al dia dels avenços del Consell dels amfitrions durant el 2021.

    El Consell dels amfitrions està format per un grup d'amfitrions molt diversos, amb 17 membres provinents de 14 països i cinc continents, que han demostrat el seu compromís i que traslladaran els interessos de la comunitat mundial d'amfitrions a Airbnb perquè es tinguin en compte a l'hora de planificar i prendre decisions durant el 2021. Cada mes presentarem un d'aquests membres i compartirem les últimes novetats del Consell.

    Quan van acomiadar l'Omar Covarrubias de la seva feina com a informàtic l'any 2018 després d'una reorganització de l'empresa, no sabia cap a on encarar la seva vida. S'havia passat tota la vida treballant en el departament d'informàtica i telecomunicacions, però no estava segur si volia seguir fent el mateix.

    Ho va parlar amb la seva dona i junts van decidir invertir els seus estalvis en un pis a la zona de Coyoacán, a Ciutat de Mèxic, que és on viuen.

    En un principi, volien posar-lo com a pis de lloguer a llarg termini, però llavors van descobrir Airbnb. Quan es van adonar que podien allotjar gent de tot el món, van decidir crear diferents espais inspirats en la cultura i les tradicions mexicanes.

    La parella va començar a rebre hostes el setembre del 2018. S'ho passaven tan bé oferint estades que, l'abril del 2019, van comprar un altre pis per anunciar-lo a Airbnb.

    Després va arribar la pandèmia. «De sobte, vam rebre una onada de cancel·lacions», diu l'Omar.

    Adaptar-se a les circumstàncies

    Malgrat no rebre cap hoste durant vuit mesos a causa de la COVID-19, l'Omar va seguir mostrant un fort compromís amb la seva activitat d'hostaleria: simplement va haver d'adaptar-se. «Fins i tot en els moments més difícils, has de reinventar-te», confessa.

    La seva dona estava convençuda que la gent aviat tornaria a viatjar i, per tant, ell va decidir centrar-se a parlar amb altres amfitrions. A través d'Airbnb Mèxic, l'Omar ha pogut conèixer molts amfitrions i líders de la comunitat.

    Actualment, coordina un club d'habitatges compartits a Ciutat de Mèxic i és membre d'un grup dedicat als amfitrions líders de la comunitat llatinoamericana. També és membre de l'Alianza Nacional de Anfitriones, una organització creada de manera independent per més de 12 amfitrions de diferents clubs de Mèxic que té l'objectiu de promoure normatives justes en el sector de l'habitatge compartit.

    «Durant la pandèmia he aconseguit crear una comunitat, connectar amb la gent i escoltar-la més, formar-me i aprendre dels experts», explica.

    El compromís de l'Omar amb els amfitrions d'aquesta comunitat no va passar desapercebut. Ha rebut un premi d'Airbnb Mèxic per ser l'amfitrió que més esforç ha posat en ajudar i fer créixer la comunitat.

    Gaudir d'una nova passió

    L'Omar tenia moltes ganes de compartir la seva experiència i els seus coneixements amb altres amfitrions. A través dels seminaris web que Airbnb organitza, va animar la gent a provar coses noves i a fer d'amfitrió a la plataforma. «Els seminaris sobre com fer d'amfitrió em van donar ales», assegura.

    A través d'aquesta formació, l'Omar va compartir el seu punt de vista sobre què busquen els viatgers ara que estem enmig d'una pandèmia i va respondre a preguntes sobre l'activitat com a amfitrió.

    «He trobat la meva passió, que és formar, educar i orientar els nous amfitrions, perquè vull que tinguin èxit», afirma.

    Com a facilitador de la comissió de suport als amfitrions del Consell, està molt content de poder seguir treballant en aquesta tasca.

    Millorar l'experiència dels amfitrions i els hostes

    A més de donar suport als nous amfitrions, l'Omar també fomenta l'ús de la tecnologia per fer que allotjar hostes i viatjar sigui encara més fàcil.

    Per exemple: com que va passar mesos sense poder rebre hostes durant la pandèmia, va decidir crear visites virtuals en 3D per als seus dos pisos. Així, els hostes no només poden fer-se una idea millor d'on és tot, sinó que també tenen unes expectatives més realistes abans de l'arribada.

    L'Omar també té moltes idees per millorar les guies de la ciutat i la guia de la casa. Per exemple, en una versió digital de la guia de la casa s'hi podrien incloure vídeos que expliquin com fer servir l'equipament de l'allotjament, com ara la cafetera o la rentadora. Per posar-ho encara més fàcil als hostes (i estalviar temps als amfitrions), fins i tot es podrien col·locar codis QR a cada zona perquè puguin accedir als vídeos quan ho necessitin.

    Els projectes del Consell dels amfitrions

    Durant el mes de gener, els membres del Consell dels amfitrions van participar en sessions formatives relacionades amb les seves noves funcions i responsabilitats. Com que és el primer grup de persones que formen aquest òrgan, han establert un procés per ajudar la comunitat d'amfitrions d'una manera significativa.

    Un dels primers passos va ser crear dos equips en funció de les seves zones horàries. Així, els membres del Consell podran comunicar-se més fàcilment mentre treballen en els seus objectius durant tot l'any.

    Crear comissions
    Com a part d'aquest nou procés, i després de prendre nota de les aportacions de la comunitat d'amfitrions, el Consell ha creat una sèrie de comissions per a cinc àrees que considera essencials, entre les quals trobem la diversitat i la importància de fer que tothom se senti com a casa, la sostenibilitat i el suport als amfitrions.

    Cadascun dels 17 membres haurà de participar de forma activa en una d'aquestes comissions com a mínim, com a facilitador o com a membre integrant del Consell. Actualment, s'estan dedicant a identificar les qüestions clau en què hauran de centrar-se les diferents comissions, així com a definir uns resultats tangibles i a escoltar les opinions dels líders de la comunitat d'arreu del món.

    Col·laborar amb la comunitat d'amfitrions
    El Centre de la comunitat és el principal canal de comunicació que fa servir el Consell per parlar amb els amfitrions. De fet, tots els membres del Consell seran, per torns, les persones de contacte encarregades de gestionar les converses que tinguin lloc al Centre de la comunitat.

    A més, el Consell també es posarà en contacte amb els responsables de la comunitat cada mes per assegurar-se que els clubs d'habitatges compartits a Airbnb estiguin al dia a les xarxes socials.

    L'Omar assegura que el Consell dels amfitrions té el compromís de traslladar els comentaris de la comunitat a Airbnb d'una forma honesta i transparent, així com de fer-los arribar noves idees per millorar l'experiència dels amfitrions. Un dels seus objectius és «convertir les valuoses aportacions de la nostra comunitat d'amfitrions en plans d'acció».

    Estigues alerta per no perdre't les últimes notícies del Consell dels amfitrions. Compartirem les novetats de la reunió mensual del Consell, juntament amb alguns suggeriments dels seus membres.

    La informació que conté aquest article pot haver canviat des que es va publicar.

    Aspectes destacats

    • Quan el van acomiadar, l'Omar va decidir fer d'amfitrió a Airbnb.

    • Durant la pandèmia, va dedicar els seus esforços a parlar amb altres amfitrions i a adaptar-se a les tendències de viatge.

    • Com a membre del Consell dels amfitrions a Airbnb, ens explica les novetats de les reunions que s'han fet durant el mes de gener.

    • Estigues al dia dels avenços del Consell dels amfitrions durant el 2021.
    Airbnb
    16 de febr. de 2021
    T'ha resultat útil?