Fer servir les eines per a coamfitrions d'Airbnb

Decideix com gestionaràs els anuncis, la comunicació i els cobraments.
Escrit per Airbnb el dia 22 de maig de 2024
Lectura de 3 minuts
S'ha actualitzat el dia 22 de maig de 2024

Un element clau per ser un bon coamfitrió amb experiència és decidir amb l'amfitrió com us dividireu les tasques que comporta gestionar l'allotjament.

Qui s'encarregarà d'enviar missatges als hostes: l'amfitrió, tu o tots dos? Gestionaràs tot l'anunci tu i només et posaràs en contacte amb l'amfitrió per problemes específics, com ara les sol·licituds de reembossament? Decideixis el que decideixis, Airbnb t'ofereix eines perquè fer de coamfitrió sigui més senzill.

Configurar els permisos per als coamfitrions

Quan un amfitrió et convida a fer de coamfitrió del seu anunci, li demanem que triï a quines funcions pots accedir. Això inclou aquestes opcions:

  • Accés complet
  • Accés als missatges i al calendari
  • Accés només al calendari

Si tens accés complet, podràs:

  • Crear un anunci nou.
  • Enviar missatges als hostes i rebre notificacions.
  • Modificar el calendari.
  • Consultar l'historial de transaccions.
  • Gestionar un anunci, incloent-hi els preus i altres detalls.
  • Gestionar les reserves, incloent-hi acceptar i rebutjar sol·licituds de reserva, les cancel·lacions i les sol·licituds del Centre de resolucions.
  • Enviar una sol·licitud de reembossament.
  • Afegir o eliminar altres coamfitrions, modificar els seus permisos i assignar-te a tu mateix o a un altre coamfitrió com a amfitrió principal de l'anunci.

Tingues en compte que, encara que tinguis accés complet, no podràs:

  • Configurar o modificar els cobraments dels altres coamfitrions.

  • Gestionar les sol·licituds de reembossament que s'hagin enviat.

  • Consultar o canviar el mètode de cobrament o la informació del contribuent del titular de l'anunci o d'un altre coamfitrió.

Comunica't de manera eficaç

Et recomanem que creïs un pla amb els amfitrions perquè quedi clar qui s'encarregarà de respondre als hostes i d'altres tasques de comunicació. Pot ser que els amfitrions vulguin que t'encarreguis de tot o bé que prefereixin dividir la feina.

Algunes tasques relatives a la comunicació que has de tenir en compte són:

  • Els missatges habituals del dia a dia, com ara respondre a preguntes i oferir solucions a qualsevol problema que pugui sorgir.

  • Respondre a les sol·licituds de reserva si l'anunci no té activada la funció de reserva immediata.

  • Enviar sol·licituds de reembossament (encara que només els titulars de l'anunci poden gestionar-les un cop enviades).

  • Contactar amb el servei d'assistència a la comunitat perquè t'ajudin.

  • Gestionar altres coamfitrions.

La Sabrina, una coamfitriona amb experiència a Denver, Colorado, troba que és més útil que qui mantingui la comunicació amb els hostes sigui una sola persona. Explica que, així, «sempre és més coherent pel que fa a les polítiques, com ara els descomptes o els reembossaments, i els problemes que puguin tenir els hostes».

Hi pot haver problemes si no hi ha una línia clara. «Si hi ha dues persones que es divideixen aquest tipus de feina, pot acabar sent un desgavell», diu en Dominic, un coamfitrió amb experiència de Cornualla, Anglaterra. «Llavors hi comença a haver problemes: no ens aclarim els uns amb els altres, hi ha desorganització amb els qui estan al càrrec de la neteja...»

Descobreix com funcionen els cobraments

Els amfitrions poden fer servir les eines de cobrament opcionals per compartir amb els coamfitrions un percentatge o un import fix per reserva. Poden triar una d'aquestes quatre opcions de cobrament:

  • Compartir les despeses de neteja.

  • Compartir les despeses de neteja més un percentatge de l'import de la reserva.

  • Compartir un percentatge de cada cobrament.

  • Compartir una quantitat fixa de cada cobrament.

Només els titulars dels anuncis poden configurar aquests cobraments. A l'hora de compartir els cobraments, hi ha limitacions en funció de la ubicació de l'amfitrió i el coamfitrió i del lloc on es troba l'allotjament. Més informació

Quan un amfitrió proposa un cobrament per a un coamfitrió, tens 14 dies per confirmar la proposta o rebutjar-la. Normalment, primer parlaràs amb l'amfitrió i quedareu d'acord amb l'import i el mètode de cobrament abans que t'enviï la sol·licitud. Tingues present que si rebutges una proposta de cobrament, l'amfitrió te n'haurà d'enviar una de nova.

Un cop confirmis el cobrament, començaràs a rebre els pagaments de les reserves unes 24 hores després que els hostes arribin a l'allotjament. Si el titular d'un anunci modifica un cobrament existent, només afectarà les reserves que comencin després d'haver confirmat aquest canvi.

La informació que conté aquest article pot haver canviat des que es va publicar.

Airbnb
22 de maig de 2024
T'ha resultat útil?