Com pots anticipar-te als contratemps com a amfitrió?

La Superhost Diana comparteix els seus consells per afrontar moments difícils que pots viure quan allotges hostes.
Escrit per Airbnb el dia 11 de des. de 2019
Vídeo de 4 minuts
S'ha actualitzat el dia 25 d’ag. de 2022

Aspectes destacats

  • Tingues a mà les dades de contacte d'un lampista, un electricista i un coamfitrió perquè et resulti més fàcil solucionar els imprevistos que hi hagi.

  • Les tasques de manteniment rutinàries t'ajuden a fer que l'allotjament sempre estigui en bones condicions.

  • Parlar amb els hostes amb franquesa i saber-te posar a la seva pell et pot ajudar a evitar malentesos i a gestionar els problemes que puguin sorgir.

Malgrat els esforços que facis, de vegades poden sorgir problemes. Potser un hoste no troba la clau que li has deixat o les canonades s'embossen. Tot i que no hi sol haver problemes greus, els amfitrions d'èxit planifiquen com fer front als imprevistos.

Així és com la Diana, que és Superhost a Oakland, Califòrnia, recomana que es gestionin les situacions complicades a l'hora d'acollir viatgers.

1. Reuneix un equip que et doni suport

Allotjar hostes implica crear vincles amb la comunitat, una comunitat que inclou les persones que et donen un cop de mà perquè el teu dia a dia com a amfitrió vagi sobre rodes.

«Sempre tenim a mà el nom i el número de telèfon d'un lampista, un electricista i un professional de la neteja», explica la Diana. Quan ella és fora, compta amb la seva germana, que li fa d'amfitriona de guàrdia. «Sempre ens donem un cop de mà, si hi ha algun contratemps.»

Sempre tenim a mà el nom i el número de telèfon d'un lampista, un electricista i un professional de la neteja.
Diana,
Oakland, Califòrnia (EUA)

2. Fer tasques de manteniment rutinàries.

Saber reaccionar ràpidament per arreglar una fuita d'aigua o un escalfador està molt bé, però saps què és encara més efectiu? Evitar que hi hagi cap avaria.

«M'he fet una llista amb les tasques de manteniment que s'han de fer i cada any la repasso», comenta la Diana. «D'algunes, me n'encarrego jo mateixa, i per a la resta contracto un servei professional. Cada espai té les seves particularitats, però és important saber identificar els elements necessaris perquè els hostes puguin gaudir d'un allotjament en condicions òptimes.»

En la seva llista, la Diana ha inclòs les tasques de manteniment següents:

  • Treure les fulles i la brossa de canaleres i canals.
  • Comprovar que els aparells de calefacció, ventilació i aire condicionat funcionin bé.
  • Netejar les claraboies de difícil accés per garantir una bona il·luminació de l'espai.

3. Prioritza la comunicació amb els hostes

Perquè la comunicació amb els hostes sigui efectiva, cal parlar sempre amb total sinceritat i oferir unes expectatives realistes.

«Per mi és fonamental no prometre la lluna, sinó parlar sense embuts en tot moment i deixar-ho tot molt clar», afirma la Diana. «Encara que no se m'hagi acudit cap solució, explico als hostes què tinc entre mans.»

Per exemple, una vegada se li va rebentar una canonada just abans de l'arribada d'un hoste. A l'instant es va posar mans a l'obra i va agafar el telèfon.

«Vaig trucar a l'hoste per explicar-l'hi. Li vaig dir que ho estàvem solucionant i li vaig demanar si podria arribar una mica més tard», recorda la Diana. «També li vaig oferir la possibilitat de deixar l'allotjament més tard de l'hora indicada inicialment i vaig obsequiar-lo amb una ampolla de vi i una nota d'agraïment. En general, els hostes valoren molt que la comunicació sigui fluida i agraeixen qualsevol detall que hi puguis tenir, sigui una ampolla de vi o una targeta regal per anar a prendre alguna cosa en una cafeteria de la zona.»

Per mi és fonamental no prometre la lluna, sinó parlar sense embuts en tot moment i deixar-ho tot molt clar.
Diana,
Oakland, Califòrnia (EUA)

4. Escolta els hostes i empatitza-hi

«A l'allotjament hi ha alguna porta que costa d'obrir i moltes vegades els hostes no se'n surten, encara que els hagi explicat com ho han de fer a la guia de la casa i les instruccions per a l'arribada», comenta la Diana. «Quan m'hi trobo, escolto amb atenció quin problema tenen i els explico pas a pas què han de fer, sigui per telèfon o en persona.»

Preocupar-se pels problemes dels hostes ha permès a la Diana aprendre unes quantes coses al llarg dels anys:

  • Oferir un sistema d'entrada sense claus per facilitar el procés d'arribada.
  • Il·luminar bé l'entrada perquè els hostes puguin accedir a l'allotjament amb seguretat quan ja és fosc.
  • Demanar als hostes la informació del viatge per endavant i recordar-los les hores d'arribada i de sortida.
No em canso de subratllar la importància d'escoltar i adoptar una actitud comprensiva; en definitiva, de ser persones.
Diana,
Oakland, Califòrnia (EUA)

5. Anticipa't als problemes habituals

L'arribada dels hostes abans d'hora, la sortida més tard de l'hora indicada o els problemes amb la neteja poden suposar tot un repte. Per això, et donem algunes idees per minimitzar els problemes que puguin sorgir:

  • Deixa clars els horaris d'arribada i de sortida i explica'n la motivació (per exemple: «L'hora d'arribada a l'allotjament és a partir de les 15:00. Així, el personal de la neteja té temps de preparar l'habitació»).
  • Configura les preferències per a la reserva per deixar més temps entre una reserva i una altra i poder netejar bé l'allotjament.
  • Proposa als hostes de guardar-los l'equipatge si saps que arribaran abans d'hora.
  • Inclou la informació bàsica (per exemple, com s'entra a l'allotjament o com és l'espai) en la descripció de l'anunci, així com les instruccions per a l'arribada. D'aquesta manera, els hostes sabran què han de fer i què es trobaran quan arribin a l'allotjament.
  • Proporciona als hostes una guia de la casa amb les instruccions necessàries per connectar-se a la wifi i fer servir els electrodomèstics que puguin ser més complicats.

Si t'anticipes als contratemps que puguin sorgir, et serà més fàcil oferir una experiència de primera als hostes.

Si encara tens dubtes o preguntes, pots posar-te en contacte amb nosaltres pel que necessitis.

La Diana no treballa a Airbnb ni hi té cap relació contractual. És creadora de continguts i amfitriona, i ha col·laborat amb Airbnb per plasmar per escrit les seves idees i gravar aquest vídeo. Les opinions, la informació anecdòtica i els testimonis que es presenten aquí són reals, fruit de la seva experiència. En cap cas no constitueixen cap declaració oficial d'Airbnb.

Aspectes destacats

  • Tingues a mà les dades de contacte d'un lampista, un electricista i un coamfitrió perquè et resulti més fàcil solucionar els imprevistos que hi hagi.

  • Les tasques de manteniment rutinàries t'ajuden a fer que l'allotjament sempre estigui en bones condicions.

  • Parlar amb els hostes amb franquesa i saber-te posar a la seva pell et pot ajudar a evitar malentesos i a gestionar els problemes que puguin sorgir.

Airbnb
11 de des. de 2019
T'ha resultat útil?