Triar la política de cancel·lació idònia

Tria una política de cancel·lació que et vagi bé i encaixi amb les teves necessitats com a amfitrió.
Escrit per Airbnb el dia 5 de febr. de 2020
Lectura de 5 minuts
S'ha actualitzat el dia 19 de gen. de 2023

Aspectes destacats

  • Escollir una política de cancel·lació adequada pot ser la clau per atreure la mena de reserves que vols.

  • Tingues en compte les teves necessitats, els teus objectius i els hostes ideals a l'hora de triar una política.

  • Pots actualitzar la política en qualsevol moment

Triar una política de cancel·lació no és cosa de poques taules, ja que has de tenir en compte molts factors. De ben segur que t'interessa evitar les cancel·lacions, però al mateix temps vols seguir generant interès entre els viatgers, que avui dia busquen més flexibilitat a l'hora de planificar els seus viatges.

Com que cada amfitrió té unes necessitats diferents, hem dissenyat diverses polítiques de cancel·lació. Pots triar les polítiques estàndard i de llarga durada que et vagin millor.*

Polítiques estàndard

La teva política de cancel·lació estàndard és per a reserves més curtes. S'aplica a totes les reserves de menys de 28 nits consecutives.

  • Política de cancel·lació flexible: els hostes poden cancel·lar la reserva fins a 24 hores abans de l'arribada i obtenir un reembossament íntegre. En aquest cas, no et correspon cap cobrament. Si la cancel·len amb menys de 24 hores d'antelació i no arriben a l'allotjament, cobraràs l'import corresponent a la primera nit. En canvi, si cancel·len la reserva després de l'arribada, cobraràs cada nit que passin a l'allotjament més l'import corresponent a una nit addicional.
  • Política de cancel·lació moderada: els hostes poden cancel·lar la reserva fins a 5 dies abans de l'arribada i obtenir un reembossament íntegre. En aquest cas, no et correspon cap cobrament. Si la cancel·len després, cobraràs cada nit que passin a l'allotjament més l'import corresponent a una nit addicional i el 50 % de l'import corresponent a totes les nits restants.
  • Política de cancel·lació semiestricta: per poder obtenir un reembossament íntegre, els hostes han de cancel·lar la reserva amb una antelació mínima de 30 dies respecte a l'arribada. També poden obtenir un reembossament íntegre si cancel·len la reserva durant les 48 hores posteriors al moment d'haver-la fet, sempre que faltin, com a mínim, 14 dies per a l'arribada. Si la cancel·len entre 7 i 30 dies abans de l'arribada, cobraràs el 50 % de l'import corresponent a totes les nits. Si la cancel·len quan faltin menys de 7 dies per a l'arribada, cobraràs el 100 % de l'import corresponent a totes les nits.
  • Política de cancel·lació estricta: per poder obtenir un reembossament íntegre, els hostes han de cancel·lar la reserva durant les 48 hores posteriors al moment d'haver-la fet, sempre que faltin, com a mínim, 14 dies per a l'arribada. Si la cancel·len entre 7 i 14 dies abans de l'arribada, cobraràs el 50 % de l'import corresponent a totes les nits. Si la cancel·len quan faltin menys de 7 dies per a l'arribada, cobraràs el 100 % de l'import corresponent a totes les nits.

Polítiques per a estades llargues

La política de cancel·lació per a estades llargues s'aplica a les reserves de 28 nits consecutives com a mínim i anul·la la teva política estàndard.

  • Política de cancel·lació semiestricta per a estades llargues: per poder obtenir un reembossament íntegre, els hostes han de cancel·lar la reserva amb una antelació mínima de 30 dies respecte a l'arribada. Si la cancel·len després, cobraràs cada nit que passin a l'allotjament més l'import corresponent a 30 nits addicionals. Si la cancel·len quan quedin menys de 30 nits per a la data de sortida, cobraràs el 100 % de l'import corresponent a totes les nits restants.
  • Política de cancel·lació estricta per a estades llargues: els hostes només poden rebre un reembossament íntegre si cancel·len la reserva durant les 48 hores posteriors a la reserva i si falten 28 dies per a l'arribada com a mínim. Si la cancel·len després, cobraràs cada nit que passin a l'allotjament més l'import corresponent a 30 nits addicionals a partir de la data de la cancel·lació. Si la cancel·len quan quedin menys de 30 nits per a la data de sortida, cobraràs el 100 % de l'import corresponent a totes les nits restants.

Nota: les despeses de neteja es reembossen sempre que l'hoste cancel·li la reserva abans de l'arribada, independentment de la política de cancel·lació que hagi establert l'amfitrió. El reembossament de les tarifes de servei per a l'hoste a Airbnb depèn de diversos factors. Més informació sobre el reembossament de les tarifes

Pots modificar la política sempre que vulguis per determinar l'antelació, respecte a la data d'arribada, amb què els viatgers poden cancel·lar la reserva i rebre un reembossament.

Quina és la política més indicada en el meu cas?

Tot depèn de les repercussions que té una cancel·lació per a tu i la teva activitat com a amfitrió. Pensa en les teves necessitats i objectius, així com en els teus hostes ideals, i tria la política que s'adapti millor a ells.

Et pots plantejar aplicar la Política de cancel·lació flexible si:

  • És temporada baixa i vols atreure hostes que cerquen opcions de viatge flexibles.
  • És temporada alta i confies que, si hi ha una cancel·lació, tindràs una altra reserva.
  • L'allotjament es troba en una ubicació excel·lent i no et preocupen les cancel·lacions d'última hora.

Et pots plantejar aplicar la Política de cancel·lació moderada si:

  • Vols evitar les cancel·lacions d'última hora.
  • Vols disposar d'un cert marge de temps per aconseguir una altra reserva si tens una cancel·lació.
  • T'interessa atraure hostes amb plans de viatge que requereixen tenir-ho tot més travat, com ara els viatgers de negocis, que han de reservar estades reembossables.

Et pots plantejar aplicar la Política de cancel·lació semiestricta si:

  • Vols evitar que hi hagi cancel·lacions, però pots gestionar-les amb prou antelació.
  • T'agrada disposar d'un cert marge de temps per aconseguir una altra reserva si tens una cancel·lació.
  • L'allotjament té molta demanda durant tot l'any.

En el cas de la Política de cancel·lació semiestricta, els hostes reben un reembossament íntegre si cancel·len la reserva fins a 30 dies abans de l'arribada. En canvi, la Política de cancel·lació estricta no contempla aquesta possibilitat.

Et pots plantejar aplicar la Política de cancel·lació estricta si:

  • Vols evitar cancel·lacions i no tens temps per aconseguir o gestionar una altra reserva per a les mateixes dates.
  • Allotges hostes pel teu compte i les cancel·lacions d'última hora et fan anar molt malament per qüestions d'organització.
  • El teu espai té molta demanda i el fet d'aplicar aquesta política no dissuadirà els viatgers de reservar-lo.

Alguns amfitrions reben més ingressos afegint una opció no reembossable a la seva política de cancel·lació. L'opció permet als hostes triar una política de cancel·lació més estricta amb un descompte, que acostuma a ser d'un 10 % del preu estàndard. Si fan la reserva i la cancel·len més endavant, rebràs el cobrament íntegre per a totes les nits reservades.

Quan es tracta d'escollir una política de cancel·lació, és qüestió de trobar l'opció més idònia per a tu i per als hostes. Tingues en compte que molta gent vol flexibilitat a l'hora de viatjar. Per assegurar-te que rebràs reserves, prova de començar amb la política de cancel·lació més flexible que funcioni amb la teva activitat.

Consulta la nostra guia per saber què has de fer perquè el teu anunci triomfi.

*Tingues en compte que en els següents països s'apliquen polítiques diferents a les reserves: Alemanya, Itàlia i Corea del Sud.

La informació d'aquest article pot haver canviat des que es va publicar.

Aspectes destacats

  • Escollir una política de cancel·lació adequada pot ser la clau per atreure la mena de reserves que vols.

  • Tingues en compte les teves necessitats, els teus objectius i els hostes ideals a l'hora de triar una política.

  • Pots actualitzar la política en qualsevol moment
Airbnb
5 de febr. de 2020
T'ha resultat útil?