Un cop hagis escrit allò que vols cercar, se't mostraran els suggeriments. Fes servir les fletxes amunt i avall per donar una ullada a tots els suggeriments. Per seleccionar-ne un, prem Retorn. Si el fragment seleccionat és una oració, se cercarà aquest text. Si el suggeriment és un enllaç, el navegador obrirà la pàgina.
Polítiques per a la comunitat

Intervenció d'Airbnb per moderar conflictes sobre avaluacions

La comunitat i la plataforma d'Airbnb continuen creixent i, a mesura que ho fan, mantenim ferm el compromís d'actualitzar aquesta política sempre que calgui per garantir que les avaluacions siguin un reflex objectiu i personal de les experiències dels amfitrions i els viatgers.

Creiem que un bon sistema d'avaluacions és aquell que respecta i protegeix els comentaris sincers de la nostra comunitat. Per aquest motiu, ens prenem molt seriosament la supressió de qualsevol avaluació. Pots llegir la Política d'avaluacions d'Airbnb de dalt a baix, però, en resum, podem eliminar una avaluació si:

Moderació en el cas d'avaluacions tendencioses

La comunitat d'Airbnb treu el màxim partit de les avaluacions quan reflecteixen de manera imparcial l'experiència dels seus membres. Airbnb elimina les avaluacions que resulten tendencioses, per exemple, perquè la persona que escriu l'avaluació intenta fer xantatge a la persona avaluada, quan hi té algun conflicte d'interessos o quan és de la competència.

Xantatge o incentivació

Qualsevol intent de fer servir les avaluacions o les respostes a les avaluacions per forçar una persona a fer una cosa a la qual no està obligada es considera un ús indegut de les avaluacions i, per tant, no està permès.

Tampoc no es pot supeditar una avaluació positiva a la promesa d'una recompensa ni amenaçar de publicar una avaluació negativa si no es compleix el que es demana. Si es dona alguna d'aquestes circumstàncies, podem restringir, suspendre o eliminar el compte d'Airbnb de la persona que en sigui responsable.

D'acord amb aquesta política, no es permet que:

  • Els hostes amenacin els amfitrions de deixar una avaluació o una puntuació negatives amb l'objectiu que els ofereixin un reembossament o una compensació addicionals o que els publiquin una avaluació positiva.
  • Els amfitrions obliguin els hostes a deixar una avaluació o una puntuació positives o a modificar-ne una que ja estigui publicada a canvi d'un reembossament parcial o total o d'una avaluació positiva. Tampoc no es permet que els amfitrions ofereixin estades gratuïtes o amb descompte perquè els hostes modifiquin una avaluació que ja està publicada.
  • Els hostes o els amfitrions demanin a algú que dugui a terme determinades accions en relació amb una avaluació a canvi de resoldre una disputa entre les parts.

D'acord amb aquesta política, es permet que:

  • L'hoste es posi en contacte amb l'amfitrió si té algun problema abans d'escriure l'avaluació.
  • L'amfitrió o l'hoste sol·licitin un reembossament o un pagament addicionals i escriguin una avaluació, sempre que l'avaluació no es faci servir com a amenaça per influir en el resultat d'una resolució.
  • L'amfitrió demani a l'hoste que publiqui una bona avaluació o deixi una bona puntuació i que doni la seva opinió amb sinceritat per reflectir que l'experiència ha estat positiva.
  • L'amfitrió o l'hoste modifiquin una avaluació que ja s'ha publicat, sempre que ho facin en el termini indicat.

Conflicte d'interesssos

Eliminarem les avaluacions quan hi hagi indicis que la reserva s'ha fet amb l'únic objectiu d'inflar la puntuació general d'una persona o quan sospitem que l'estada no ha arribat a fer-se.

No es permet acceptar reserves falses a canvi d'una avaluació positiva, fer servir un segon compte per deixar-te una avaluació o per avaluar el teu allotjament ni oferir res de valor a canvi d'una bona avaluació. Si es dona alguna d'aquestes circumstàncies, podem restringir, suspendre o eliminar el compte d'Airbnb de la persona que en sigui responsable.

Avaluacions de la competència

No es permeten les avaluacions escrites per la competència (per exemple, empreses, allotjaments o experiències del mateix àmbit) amb la finalitat de dissuadir els usuaris de reservar aquests allotjaments o experiències o d'aportar usuaris a altres allotjaments o experiències. Si es dona alguna d'aquestes circumstàncies, podem restringir, suspendre o eliminar el compte d'Airbnb de la persona que en sigui responsable.

Incompliment de la prohibició d'organitzar festes

En determinades situacions, si en el transcurs de l'estada l'hoste no compleix les normes que es descriuen en la Política de festes i esdeveniments, podem eliminar la seva avaluació. Donem per fet que els amfitrions prendran les mesures necessàries per intentar evitar una festa abans que suposi un problema de seguretat o causi molèsties al veïnat. Ara bé, també som conscients que aixafar la guitarra als hostes i impedir-los que facin una festa pot comportar que els avaluïn injustament de manera negativa. Amb l'objectiu que els amfitrions no es quedin de braços plegats i de minimitzar l'impacte de les avaluacions esbiaixades, podem eliminar l'avaluació d'un hoste si l'amfitrió proporciona documentació suficient per demostrar que s'ha produït una infracció greu de la Política de festes i esdeveniments. No obstant això, si aquestes avaluacions contenen informació fonamental que pot resultar de molta utilitat per als futurs hostes, les deixarem publicades.

Moderació en el cas que l'avaluació no sigui rellevant

Les avaluacions permeten que els membres de la comunitat disposin d'informació i dades d'interès que a l'hora de fer una reserva els ajudin a prendre decisions amb més fonament. Quan són més útils és quan la persona que les escriu explica amb detall la seva experiència i dona la seva opinió amb franquesa.

En el cas que una avaluació contingui informació que no té res a veure amb l'experiència com a amfitrió o com a hoste o se centri en algun aspecte que la persona avaluada no pot controlar de cap de les maneres, el nostre equip de moderació valorarà si és rellevant o no. Per fer-ho, tindrà en compte aquests elements:

  1. L'avaluació reflecteix l'experiència i el punt de vista de la persona que l'ha publicat?
  2. És útil per a altres membres de la comunitat d'Airbnb? Conté informació imprescindible sobre l'amfitrió, el viatger, l'allotjament o l'experiència que pugui ser útil per a altres persones a l'hora de decidir fer una reserva?

Airbnb eliminarà les avaluacions si considera que no contenen informació rellevant sobre l'amfitrió, el viatger, l'allotjament o l'experiència. Les avaluacions que en gran part continguin informació irrellevant també estan subjectes a eliminació, però només si veiem que la informació que sí que és rellevant no pot influir de manera significativa en les decisions d'altres membres de la comunitat a l'hora de fer una reserva.

Exemples d'avaluacions irrellevants i rellevants

Irrellevant: «No us refieu dels taxistes d'aquesta ciutat, perquè sempre agafen el camí més llarg!»

Rellevant: «No us refieu dels taxistes d'aquesta ciutat, perquè sempre agafen el camí més llarg! A sobre, quan vaig arribar a l'allotjament tot estava deixat de la mà de Déu i, a més, l'amfitrió no va respondre a cap dels missatges que li vaig enviar.»

Irrellevant: «L'hoste em va mentir descaradament. És impossible que sigui metge.»

Rellevant: «El dia de l'arribada, l'hoste va arribar tard i, a més, em va clavar un moc perquè no em vaig aixecar prou de pressa per obrir-li la porta. Va venir amb males maneres i va estar de morros tota l'estada. No m'agradaria gens comprovar el seu tracte amb els pacients en primera persona.»

Moderació en el cas de reserves cancel·lades

Airbnb et permet publicar l'avaluació de qualsevol reserva que es cancel·li abans de les 12: 00 del dia de l'arribada. El nostre objectiu és recopilar comentaris sobre els moments més decisius d'una experiència de viatge, per exemple pel que fa a la comunicació, infraccions de les normes de la casa o problemes amb l'allotjament en el moment de l'arribada.

Si decideixes escriure una avaluació sobre una reserva cancel·lada, et demanem que aportis informació rellevant sobre la teva experiència personal. Si confirmem que s'ha publicat una avaluació sobre una reserva cancel·lada i que el contingut no és rellevant per a la comunitat (per exemple, perquè descriu el disgust d'algú a qui han cancel·lat el vol), podem eliminar-la.

Reserves cancel·lades

En alguns casos, els hostes poden tenir l'opció de publicar l'avaluació de certes reserves que es cancel·lin abans de les 00:00 del dia de l'arribada.

Si decideixes escriure una avaluació sobre una reserva cancel·lada, et demanem que aportis informació rellevant sobre la teva experiència personal, per exemple pel que fa a la comunicació, les infraccions de les normes de la casa o els problemes que has tingut amb l'allotjament en el moment de l'arribada. Tingues en compte que, si no has pogut accedir a l'espai, és possible que no tinguis informació rellevant sobre la ubicació, l'equipament i els serveis o la relació qualitat-preu. Podem eliminar una avaluació sobre una reserva cancel·lada si la informació proporcionada no és rellevant per a la comunitat (per exemple, si només explica el disgust que li ha produït la cancel·lació d'un vol, etc.) o si un hoste ha cancel·lat la reserva per circumstàncies que no estan relacionades amb la seva experiència a Airbnb.

T'hem ajudat amb aquest article?
Obtén ajuda amb les reserves, el compte i molt més.
Inicia la sessió o registra't