Navega cap endavant per accedir als resultats suggerits

    Com funcionen els resultats de cerca?

    Airbnb fa servir un algorisme per generar resultats de cerca que interessin als viatgers. Aquest algorisme repassa els milions d'anuncis que hi ha a Airbnb per trobar els més indicats en cada cerca. Els viatgers introdueixen uns criteris de cerca i l'algorisme els mostra els anuncis que reuneixen aquests criteris.

    Airbnb posa a disposició dels viatgers tota una varietat de filtres perquè puguin afinar la cerca. L'algorisme té en compte molts factors per determinar l'ordre dels anuncis als resultats de cerca, si bé hi ha paràmetres que tenen més pes que altres. En particular, la qualitat, la popularitat i el preu dels anuncis tenen un paper clau en la posició que se'ls assigna als resultats de cerca.

    • Qualitat. L'algorisme contempla moltes característiques per avaluar la qualitat, com ara les fotos, les avaluacions i les característiques descrites en l'anunci. Els anuncis de més qualitat acostumen a ocupar els primers llocs als resultats de cerca.
    • Popularitat. L'algorisme avalua la popularitat d'un anunci a partir de diferents tipus d'informació, com ara el grau d'interès dels viatgers en l'anunci i la freqüència amb què es reserva l'allotjament o l'experiència. Per determinar l'interès dels viatgers tenim en compte, per exemple, la freqüència amb què desen un anunci als favorits, reserven l'allotjament o l'experiència o envien missatges a l'amfitrió. Els anuncis amb més èxit acostumen a ocupar els primers llocs als resultats de cerca.
    • Preu. Per determinar si el preu d'un anunci pot resultar atractiu per als hostes, l'algorisme valora diferents dades relacionades amb els preus, per exemple el preu d'un allotjament en comparació amb el d'allotjaments similars de la zona per a les dates indicades. Els anuncis que tenen un preu més baix que el d'altres anuncis equiparables (és a dir, anuncis d'allotjaments a la mateixa zona amb una capacitat i uns equipaments i serveis similars) acostumen a ocupar els primers llocs als resultats de cerca.

    L'algorisme també procura que els resultats de cerca siguin variats, de manera que els hostes puguin consultar anuncis de diversos amfitrions, amb característiques diferents i un cert rang de preus.

    La ubicació de l'allotjament repercuteix en els resultats de cerca?

    Sí, la ubicació de l'allotjament també influeix en gran manera en el posicionament d'un anunci als resultats de cerca. Els allotjaments situats en zones amb molta demanda (per exemple, els que són a prop de llocs emblemàtics molt concorreguts), acostumen a estar més ben posicionats.

    La naturalesa d'una experiència a Airbnb influeix en els resultats de cerca?

    Sí, el caràcter d'una experiència a Airbnb també és important a l'hora de determinar el rendiment d'un anunci en una cerca. Els anuncis d'activitats úniques organitzades per persones amb uns coneixements i una experiència de primer ordre acostumen a tenir més èxit entre els viatgers i, en conseqüència, solen estar més ben posicionats.

    Quina influència tenen els amfitrions en els resultats de cerca?

    Els amfitrions contribueixen que el seu anunci es mostri als resultats de cerca de diverses maneres.

    Com més dies estigui disponible l'allotjament, més fàcil serà que casi amb els plans d'un hoste. Per tant, afegir disponibilitat és una bona tècnica per millorar el posicionament d'un anunci. De la mateixa manera, com més flexibilitat ofereixi un amfitrió en relació amb la durada de l'estada, més probable serà que l'anunci concordi amb els propòsits de l'hoste i es mostri als resultats de cerca.

    El preu de l'allotjament té un paper clau a l'hora de determinar els resultats de cerca. Per això, una de les maneres en què els amfitrions poden influir de forma més directa en la classificació del seu anunci en les cerques és modificant el preu de l'allotjament o oferint descomptes. Per exemple, molts amfitrions posen preus més baixos o ofereixen descomptes per convidar els hostes a reservar els espais més nous o atreure'ls durant les temporades en què hi ha menys ocupació.

    Unes imatges d'alta qualitat a l'anunci, en especial una foto de portada ben vistosa, ajuden a cridar l'atenció dels hostes i a generar més interès en l'anunci. Així mateix, si els hostes disposen d'una descripció detallada de l'allotjament i d'una llista precisa de l'equipament i els serveis que té, podran valorar millor si l'espai satisfà les seves necessitats i reservar-lo amb més tranquil·litat. Per exemple, hi ha persones que busquen un equipament i uns servies concrets, o que volen que l'allotjament tingui unes característiques en particular, com ara que hi hagi un bressol o una banyera d'hidromassatge, que l'entrada sigui a peu pla o que es permetin animals de companyia. Per tant, afegir l'equipament i els serveis més sol·licitats o les característiques més buscades a l'anunci pot fer-lo més atractiu de cara als viatgers i millorar-ne el posicionament en les cerques que incloguin aquests criteris.

    El comportament de l'amfitrió i la configuració que té establerta també influeixen en el posicionament dels anuncis als resultats de cerca. Amb el temps, els amfitrions que ofereixen una hospitalitat de primera solen millorar el rendiment dels seus anuncis. Per exemple, l'algorisme té en compte els criteris per aconseguir la categoria de Superhost (que són el nombre de cancel·lacions de l'amfitrió, l'índex de resposta, les puntuacions i les avaluacions de l'allotjament) i la mateixa categoria de Superhost a l'hora d'ordenar els resultats de cerca. En el cas dels anuncis que no tenen activada la reserva immediata, l'algorisme pren en consideració la rapidesa amb què els amfitrions responen a les consultes dels hostes i la freqüència amb què rebutgen sol·licituds de reserva. Això vol dir que els anuncis que es poden reservar de manera immediata poden ocupar un lloc preeminent als resultats de cerca perquè les respostes són automàtiques i la reserva es confirma al moment, sense que l'amfitrió hagi d'acceptar manualment la sol·licitud.

    Quina influència tenen els viatgers en els resultats de cerca?

    Els resultats de cerca que mostrem depenen dels criteris de cerca dels viatgers, que afinen la cerca introduint informació com la ubicació, les dates i el nombre d'hostes, i utilitzant els filtres o el mapa. Per exemple, poden filtrar els allotjaments segons el tipus de propietat, el nombre de llits, o equipament i serveis concrets. Si no hi ha prou anuncis disponibles que coincideixin amb els criteris de cerca que han establert, o si fan servir la cerca flexible, podem mostrar altres anuncis que considerem que els poden fer el pes.

    També utilitzem la informació que tenim sobre un viatger per determinar quins resultats de cerca oferim i ordenar-los. Per exemple, si les reserves que un viatger ha fet amb anterioritat comparteixen unes característiques determinades, l'algorisme pot classificar els anuncis que tinguin aquestes característiques i mostrar-los en les primeres posicions dels resultats. De la mateixa manera, si una persona té un allotjament reservat, l'algorisme pot posicionar més bé les experiències a Airbnb que estiguin disponibles a la rodalia durant les dates de la reserva.

    Com funciona la cerca en el cas dels anuncis que s'han publicat fa poc?

    És possible que els anuncis que s'han activat de nou no surtin immediatament als resultats de cerca, ja que poden tardar fins a 24 hores a estar disponibles. Amb l'objectiu de donar una empenta als amfitrions que comencen a oferir estades, l'algorisme està dissenyat per tal de garantir que els anuncis nous tinguin un bon posicionament als resultats de la cerca.

    L'algorisme que fa servir Airbnb per classificar els anuncis als resultats de cerca es modificarà amb el pas del temps?

    Sí. Amb el temps, anem adaptant els algorismes de classificació als canvis que es van produint en la nostra activitat, la nostra comunitat i també arreu del món.

    Descobreix quins factors influeixen en les cerques i com millorar la teva posició als resultats de cerca al Centre de recursos.

    Has rebut l'ajuda que buscaves?

    Articles relacionats