Salta
Salta al contingut d'ajuda principal

Què determina on apareix el meu anunci als resultats de cerca?

L'objectiu de l'algoritme dels resultats de cerca d'Airbnb és ajudar els viatgers a trobar l'allotjament ideal per al seu viatge, així com ajudar els amfitrions a trobar hostes que millor encaixin al seu espai. Contrastem al voltant de 100 factors diferents per cada anunci que resulta de cada cerca —i no pateixis, no és imprescindible tenir unes valoracions impecables per gaudir d'una bona posició als resultats.

La llista completa dels factors que tenim en compte és confidencial, però les categories bàsiques són les següents:

Les necessitats dels hostes: tenim en compte tots els factors relacionats amb l’hoste, fins i tot des d'on fan la cerca, quins han estat els seus viatges anteriors i els llistats que han afegit a la seva Wish List, entre d’altres.

Les característiques de l’anunci: considerem informació com ara el nombre de puntuacions de cinc estrelles, el preu, la ubicació de l’allotjament, si està activada la funció de reserva immediata, la rapidesa amb què l'amfitrió respon a les sol·licituds, entre altres factors.

Els detalls de la reserva: també tenim en compte el nombre d’hostes, la durada de l’estada, quant queda fins l’inici del viatge, si s’ha establert un preu mínim o màxim i molts altres factors.

Si vols conèixer més detalls sobre l’algoritme, a continuació te’n llistem alguns:

Entendre les cerques

Per comprendre el comportament i la resposta dels hostes davant d'un anunci en cerques anteriors, analitzem diversos factors, entre els quals destaquem els següents:

  • Els clics als resultats de la cerca: considerem que és una bona senyal que un hoste faci clic a l’anunci que ha aparegut als resultats de cerca, ja que significa que vol llegir més informació. Per garantir que el recompte sigui just per a tota la comunitat d’amfitrions, ens assegurem de comptar només els clics provinents de diferents hostes.
  • El número de sol·licituds de reserva: observem la freqüència amb què els hostes envien una sol·licitud de reserva en consultar el teu anunci. Trobem que els anuncis amb més èxit són els que fan que els hostes es decideixin a fer una reserva.

Entendre els anuncis

Aquests són alguns dels factors sobre els quals els amfitrions tenen més control:

  • Les avaluacions: el posicionament als resultats de cerca té en compte el número de viatges que s'han completat, així com les avaluacions i les puntuacions dels hostes. Tot i que les bones crítiques són imprescindibles per obtenir una bona posició als resultats de cerca, un nombre reduït de qualificacions negatives o avaluacions perdudes per part dels hostes no ha de tenir necessàriament un gran impacte en el posicionament del teu anunci.
  • El preu: hem pogut comprovar que el preu és un dels factors clau per als hostes a l’hora de comparar anuncis. Per aquest motiu, és molt important establir un preu competitiu a la vostra regió.
  • La categoria de Superhost: tot i que aquesta categoria no millora el posicionament d’un anunci als resultats de cerca, si ho fan els factors que impliquen formar part de la categoria de Superhost.
  • Els anuncis nous: per tal de garantir que els nous amfitrions puguin establir-se amb èxit a la nostra comunitat, ens assegurem que els anuncis nous tinguin una bona visibilitat als resultats de cerca.

Comoditat a l'hora de reservar

La millor manera de garantir que els hostes segueixin confiant en Airbnb per als seus viatges és assegurar-nos que la seva experiència és positiva. Per això, destaquem els anuncis d’amfitrions que han demostrat respondre habitualment i de manera ràpida als hostes.

  • L'índex i el temps de resposta: si respons les sol·licituds de reserva en 24 hores, el posicionament del teu anunci als resultats de cerca millorarà.
  • Rebutjar sol·licituds: per als amfitrions que vulguin fer servir Petició per a llibres, cerqueu en la rànquing les peticions de quants convidats fan una sol·licitud per reservar, però se'ls denega. Ocasionalment, els rebutjos són necessaris, de manera similar a altres factors del rànquing de cerca, estem interessats en patrons generals durant setmanes i mesos, en lloc de rebuigs individuals.
  • La funció de reserva immediata: els hostes d’Airbnb valoren el fet de poder reservar un allotjament de manera ràpida i senzilla, per tant, té més probabilitats d’èxit un anunci que permet fer reserves immediates. L'algoritme de cerca té com a objectiu mostrar els allotjaments que els hostes tenen més probabilitats de reservar, de manera que els anuncis que disposin d'aquesta funció tindran un millor posicionament. De totes maneres, si un anunci no ofereix la possibilitat de fer reserves immediates però destaca en altres factors relacionats amb la comoditat a l'hora de reservar, també milloraran la seva posició en els resultats de cerca.

Ubicació

L'algoritme de cerca procura mostrar els anuncis ubicats a les zones preferides pels viatgers. Això contribueix a fer que els hostes trobin el seu anunci ideal i que la comunitat d'amfitrions rebi més reserves. Per això, tenim en compte les reserves que ha fet anteriorment la nostra comunitat d'hostes. Així, quan un viatger fa una cerca en una ciutat o zona determinada, tenim la capacitat de preveure on és més probable que confirmi una reserva.

Visibilitat als resultats de cerca

Tot i que no constitueix una característica específica de l'algoritme de cerca, un factor clau per gaudir d’un bon posicionament és que els anuncis es mostrin entre els resultats de cerca d'una zona concreta. En aquest sentit, s’han de tenir en compte els següents aspectes:

  • El marge de publicació: perquè els amfitrions tinguin temps suficient per comprovar que tots els detalls del seu anunci són correctes, deixem un marge de 6 a 24 hores entre la publicació d'un anunci i la seva aparició en els resultats de cerca.
  • El nombre mínim i màxim de nits: per tal d’aparèixer en els resultats de cerca d’un hoste que ha indicat unes dades concretes, l’anunci ha de disposar del rang de dates disponibles pertinent a aquesta cerca. Així doncs, si un amfitrió vol que el seu anunci aparegui al major número de cerques possible, recomanem que redueixi la durada mínima de l’estada i n’incrementi la durada màxima tant com sigui possible.
  • Les estades de llarga durada: alguns viatgers d'Airbnb busquen un allotjament per a estades de més de 28 dies. Perquè un anunci aparegui en aquestes cerques, cal establir-ne un descompte mensual, a més del preu estàndard per nit, amb l’objectiu d'oferir una tarifa més raonable als viatgers.

Actualitzem el nostre sistema de forma constant per ajudar tant els amfitrions com els hostes a aconseguir els millors resultats a la plataforma. Per això, aquests factors no són definitius i poden estar subjectes a proves i modificacions.