Salta
    Navega cap endavant per accedir als resultats suggerits

    Què determina on apareix el meu anunci als resultats de cerca?

    L'objectiu de l'algoritme que fa servir Airbnb per ordenar els resultats de cerca és ajudar els viatgers a trobar l'allotjament ideal per al seu viatge, així com ajudar els amfitrions a trobar els hostes que millor encaixin al seu espai. Estudiem prop de 100 factors diferents de cada anunci en cada cerca (però no pateixis, que no cal que ho brodis tot per tenir un bon posicionament en els resultats de cerca).

    La llista exacta de les prestacions que tenim en compte és confidencial, però et podem fer cinc cèntims de les categories bàsiques:

    Necessitats dels hostes: prenem en consideració els factors relacionats amb l'hoste, com ara des d'on fa les cerques, els viatges que ha fet o els anuncis que ha afegit a la llista de desitjos o els anuncis on ha clicat.

    Informació de l'anunci: tenim en compte molts aspectes, com el nombre d'avaluacions de cinc estrelles, el preu, la ubicació de l'allotjament, si està activada la funció de reserva immediata o la rapidesa amb què l'amfitrió respon a les sol·licituds.

    Informació del viatge: considerem el nombre d'hostes, la durada de l'estada, l'antelació del viatge i el preu mínim o màxim que hagi establert l'hoste, entre altres factors.

    Si vols aprofundir en aquest tema, a continuació te n'expliquem més detalls:

    La dinàmica dels hostes a l'hora de fer una cerca

    Per entendre el comportament dels hostes en relació amb el teu anunci en cerques anteriors prenem en consideració diversos indicadors, però hi ha dos factors que són importants:

    • Els clics als resultats de cerca: quan un anunci apareix als resultats de cerca, considerem que és un bon senyal que un hoste hi faci clic per consultar-ne més informació. Per garantir que la mesura d'aquest indicador sigui justa per a tota la comunitat d'amfitrions, només comptem els clics provinents d'hostes diferents.
    • Sol·licituds fetes des de la pàgina d'un anunci: analitzem la freqüència amb què els hostes envien una sol·licitud de reserva quan consulten un anunci. La conclusió a què hem arribat és que els anuncis amb més èxit són els que fan que els hostes es decideixin a fer una reserva.

    Els anuncis

    Aquests són alguns dels factors sobre els quals els amfitrions tenen més control:

    • Les avaluacions: per determinar el posicionament als resultats de cerca es calcula el nombre de viatges que s'han completat, així com les avaluacions i les puntuacions dels hostes. És cert que les bones crítiques són imprescindibles per obtenir una bona posició als resultats de cerca, però això no vol dir que alguna puntuació negativa puntual o l'absència d'avaluacions per part dels hostes hagin d'afectar substancialment la classificació del teu anunci.
    • Preu: el preu és un dels factors principals que fan decidir els hostes quan comparen anuncis. Per això és primordial que estableixis un preu competitiu d'acord amb el teu mercat.
    • Superhost: la categoria de Superhost en si no fa que un anunci surti més ben posicionat als resultats de cerca, però els factors que fan que tinguis la categoria de Superhost sí que són decisius.
    • Anuncis nous: per garantir que els amfitrions que s'estrenen a la plataforma puguin fer-s'hi un forat, ens assegurem que els anuncis nous apareguin en una bona posició als resultats de cerca.

    Experiència dels hostes

    La millor manera de garantir que els hostes segueixin escollint Airbnb és assegurar-nos que s'emporten una experiència positiva; per això destaquem els anuncis d'amfitrions que han demostrat de sobra el seu grau d'atenció.

    • Índex de resposta i temps de resposta: en igualtat de condicions, si respons a les sol·licituds en menys de 24 hores probablement milloraràs el teu posicionament als resultats de cerca.
    • Sol·licituds rebutjades: per als amfitrions que fan servir la funció Sol·licitud de reserva, de cara a la classificació es tenen en compte el nombre de sol·licituds de reserva rebudes i el nombre de sol·licituds rebutjades. Sabem que de vegades cal rebutjar alguna sol·licitud. Per aquest motiu, de manera similar als altres factors que influeixen en el posicionament als resultats de cerca, el que tenim en compte és un patró general, al llarg de setmanes i mesos, en lloc de les declinacions puntuals.
    • Reserva immediata: els hostes a Airbnb valoren el fet de poder reservar un allotjament de manera ràpida i senzilla; per tant, els anuncis que tenen activada la funció de reserva immediata tenen més probabilitats de rebre reserves. L'objectiu de la cerca és mostrar els allotjaments que els hostes reservaran amb més probabilitat, de manera que l'algoritme tendeix a afavorir els anuncis que disposen d'aquesta funció. De totes maneres, si un anunci requereix la sol·licitud de reserva (és a dir, no ofereix la possibilitat de fer la reserva immediata) però destaca en els altres factors relacionats amb l'experiència de l'hoste a l'hora de fer una reserva, és possible que també aparegui en una bona posició en els resultats de cerca.

    Ubicació

    Amb els resultats de cerca s'intenta mostrar primer els allotjaments que es troben en les ubicacions que més interessen als hostes. D'aquesta manera fem que els hostes trobin l'allotjament ideal i que la comunitat d'amfitrions rebi més reserves. Per això, tenim en compte les reserves que han fet prèviament els hostes a Airbnb. Així, quan un hoste fa una cerca en una ciutat o una localitat determinada, és precisament en aquest lloc on és més probable que reservi un allotjament.

    Visibilitat als resultats de cerca

    Tot i que no té una relació directa amb la posició que ocupa un anunci en els resultats de cerca, un aspecte clau per gaudir d'un bon posicionament és complir certs requisits del mercat i ser visible per als hostes que busquen allotjament al teu mercat. A continuació fem quatre pinzellades dels aspectes que cal tenir presents:

    • Marge d'activació: perquè els amfitrions tinguin temps de repassar la configuració de l'anunci, deixem passar de 6 a 24 hores des que un anunci es crea fins que apareix als resultats de cerca.
    • Nombre mínim i màxim de nits: per aparèixer als resultats de cerca dels hostes que indiquen unes dates concretes, l'anunci ha de tenir configurat el nombre mínim i màxim de nits adequat. Així, doncs, perquè un anunci aparegui en el màxim nombre de cerques possible, recomanem reduir el nombre mínim de nits tant com es pugui i, paral·lelament, incrementar el nombre màxim de nits.
    • Estades llargues: alguns hostes a Airbnb tenen interès en estades de més de 28 dies. Perquè un anunci aparegui en aquestes cerques, cal aplicar un descompte mensual a la tarifa de base per poder oferir un preu raonable als viatgers.

    Actualitzem el nostre sistema de manera contínua per ajudar tant els amfitrions com els hostes a aconseguir els millors resultats a la plataforma. Per aquest motiu, els factors que hem descrit poden estar subjectes a proves i modificacions.

    Articles relacionats
    Has rebut l'ajuda que buscaves?