Vols saber com funcionen els resultats de cerca a Airbnb? Doncs has anat a parar al lloc adequat. Airbnb fa servir un algorisme per generar resultats de cerca que interessin als viatgers. Aquest algorisme repassa els milions d'anuncis que hi ha a Airbnb per trobar els més indicats en cada cerca. Els viatgers introdueixen uns criteris de cerca i l'algorisme els mostra els anuncis que els reuneixen.
L'algorisme té en compte molts factors per determinar l'ordre dels anuncis als resultats de cerca, si bé hi ha uns paràmetres que tenen més pes que d'altres. En concret, la qualitat, la popularitat i el preu (i, en el cas dels allotjaments, també la ubicació) tenen un paper clau en la posició que se'ls assigna als resultats de cerca. L'algorisme també fa que els resultats no siguin homogenis, de manera que els viatgers puguin consultar anuncis d'amfitrions diferents, amb característiques diverses i de rangs de preus variats.
Oferim diversos filtres de cerca i altres opcions de configuració que els viatgers poden fer servir per ajustar els resultats de cerca. Per exemple, poden filtrar els anuncis segons el tipus d'allotjament, el rang de preus, l'equipament i els serveis, les opcions de reserva i les prestacions d'accessibilitat, mentre que les experiències i els serveis poden filtrar-se per tipus. També oferim als viatgers la possibilitat de consultar els allotjaments que es mostren als resultats de cerca en un mapa. Per ajudar-los a entendre la distribució geogràfica dels allotjaments que compleixen els criteris de cerca, pot ser que els resultats que apareixen al mapa no siguin exactament els mateixos que els de la llista. A més, els viatgers poden consultar els anuncis agrupats, com ara allotjaments a prop de llocs emblemàtics, experiències que es duran a terme aviat o serveis populars.
Els viatgers poden afinar la cerca introduint variables com ara la ubicació, les dates, el nombre d'hostes i els animals de companyia. També poden cercar tipus d'allotjaments específics i fer servir filtres o un mapa per fer cerques més acurades. Si no hi ha prou anuncis de qualitat disponibles que coincideixin amb els criteris de cerca que han establert, podem mostrar altres anuncis que considerem que els poden fer el pes, encara que no compleixin tots els criteris que han marcat.
També fem servir les dades que tenim sobre el viatger per personalitzar la seva experiència com a usuari en funció de la interacció que fa amb la plataforma d'Airbnb, com ara suggerir-li anuncis, destinacions o categories que puguin agradar-li i determinar i ordenar els resultats de la cerca. Per exemple, si les reserves que un viatger ha fet amb anterioritat comparteixen unes característiques determinades, l'algorisme pot classificar els anuncis que tinguin aquestes característiques i mostrar-los en les primeres posicions dels resultats. De la mateixa manera, si una persona té un allotjament reservat, l'algorisme pot posicionar més bé les experiències i els serveis que estiguin disponibles a la rodalia durant les dates de la reserva.
Amb l'objectiu de donar una empenta als amfitrions que comencen, l'algorisme està dissenyat per garantir que els anuncis nous tinguin un bon posicionament als resultats de cerca. Normalment, hi apareixen en un termini de 24 hores, però en alguns casos poden tardar més temps.
Avís
Amb el temps, anem adaptant els algorismes de classificació als canvis que es van produint en la nostra activitat, en la tecnologia, en la nostra comunitat i també arreu del món. Per saber quins factors influeixen en les cerques i com millorar el posicionament de l'anunci, consulta el Centre de recursos.