Vols saber com funcionen els resultats de cerca a Airbnb? Doncs has anat a parar al lloc adequat. Airbnb fa servir un algorisme per generar resultats de cerca que interessin als viatgers. Aquest algorisme repassa els milions d'anuncis que hi ha a Airbnb per trobar els més indicats en cada cerca. Els viatgers introdueixen uns criteris de cerca i l'algorisme els mostra els anuncis que reuneixen aquests criteris.
L'algorisme té en compte molts factors per determinar l'ordre dels anuncis als resultats de cerca, si bé hi ha uns paràmetres que tenen més pes que d'altres. En particular, la qualitat, la popularitat, el preu i la ubicació dels allotjaments tenen un paper clau en la posició que se'ls assigna als resultats de cerca. L'algorisme també procura que els resultats de cerca siguin variats, de manera que els hostes puguin consultar anuncis de diversos amfitrions, amb característiques diferents i de diferents rangs de preus.
Oferim diversos filtres de cerca i altres opcions de configuració que els viatgers poden fer servir per ajustar els resultats de cerca. Per exemple, poden filtrar els anuncis segons el tipus d'allotjament, el rang de preus, el nombre d'habitacions i llits, l'equipament i serveis, les opcions de reserva i les prestacions d'accessibilitat. També oferim als viatgers la possibilitat de consultar els resultats de cerca en un mapa. Per ajudar-los a veure la distribució geogràfica dels allotjaments que compleixen els criteris de cerca, pot ser que els que apareixen al mapa difereixin dels que apareixen a la llista de resultats de cerca. A més, els hostes poden consultar o cercar categories d'allotjaments i experiències. Quan els viatgers facin cerques dins d'una categoria concreta, els resultats es limitaran als anuncis d'aquesta categoria.
Els viatgers poden afinar la cerca introduint variables com ara la ubicació, les dates, el nombre d'hostes i els animals de companyia. També poden cercar allotjaments de categories determinades i fer servir filtres o un mapa per fer cerques més acurades. Si no hi ha prou anuncis de qualitat disponibles que coincideixin amb els criteris de cerca que han establert, podem mostrar altres anuncis que considerem que els poden fer el pes, encara que no compleixin tots els criteris que han marcat.
També fem servir la informació que tenim sobre un viatger per suggerir-li anuncis, destinacions o categories que puguin agradar-li i escollir i ordenar els resultats de la cerca. Per exemple, si les reserves que un viatger ha fet amb anterioritat comparteixen unes característiques determinades, l'algorisme pot classificar els anuncis o les categories que tinguin aquestes característiques i mostrar-los en les primeres posicions dels resultats. De la mateixa manera, si una persona té un allotjament reservat, l'algorisme pot posicionar més bé les experiències que estiguin disponibles a la rodalia durant les dates de la reserva.
Amb l'objectiu de donar una empenta als amfitrions que comencen a oferir estades, l'algorisme està dissenyat per garantir que els anuncis nous tinguin un bon posicionament als resultats de la cerca. Normalment, els anuncis nous apareixen als resultats de cerca en un termini de 24 hores, però en alguns casos poden tardar més temps.
Avís
Amb el temps, anem adaptant els algorismes de classificació als canvis que es van produint en la nostra activitat, en la tecnologia, en la nostra comunitat i també arreu del món. Per saber quins factors influeixen en les cerques i com millorar el posicionament de l'anunci, consulta el Centre de recursos.