Un cop hagis escrit allò que vols cercar, se't mostraran els suggeriments. Fes servir les fletxes amunt i avall per donar una ullada a tots els suggeriments. Per seleccionar-ne un, prem Retorn. Si el fragment seleccionat és una oració, se cercarà aquest text. Si el suggeriment és un enllaç, el navegador obrirà la pàgina.
Com es fa?
Amfitrió

Com funcionen els resultats de cerca?

Vols saber com funcionen els resultats de cerca a Airbnb? Doncs has anat a parar al lloc adequat. Airbnb fa servir un algorisme per generar resultats de cerca que interessin als viatgers. Aquest algorisme repassa els milions d'anuncis que hi ha a Airbnb per trobar els més indicats en cada cerca. Els viatgers introdueixen uns criteris de cerca i l'algorisme els mostra els anuncis que reuneixen aquests criteris.

Factors que influeixen en els resultats de cerca

L'algorisme té en compte molts factors per determinar l'ordre dels anuncis als resultats de cerca, si bé hi ha uns paràmetres que tenen més pes que d'altres. En particular, la qualitat, la popularitat, el preu i la ubicació dels allotjaments tenen un paper clau en la posició que se'ls assigna als resultats de cerca. L'algorisme també procura que els resultats de cerca siguin variats, de manera que els hostes puguin consultar anuncis de diversos amfitrions, amb característiques diferents i de diferents rangs de preus.

  • Qualitat. L'algorisme té en compte molts paràmetres per avaluar la qualitat de l'anunci i de l'estada, com ara les fotos, les puntuacions i les avaluacions, les característiques i l'equipament i els serveis que es descriuen a l'anunci, així com la informació sobre l'atenció al client i les cancel·lacions. Els anuncis de més qualitat amb millors puntuacions i avaluacions tendeixen a ocupar els primers llocs als resultats de cerca.
  • Popularitat. L'algorisme avalua la popularitat d'un anunci a partir de diferents dades, com ara el grau d'interès dels viatgers en l'anunci. Per determinar l'interès dels viatgers es té en compte, per exemple, la freqüència amb què desen un anunci als favorits, reserven l'allotjament o l'experiència, o envien missatges a l'amfitrió. Els anuncis amb més èxit acostumen a ocupar els primers llocs als resultats de cerca.
  • Preu. Per determinar si el preu d'un anunci pot resultar atractiu per als hostes, l'algorisme valora diferents dades relacionades amb els preus; per exemple, el preu total d'un allotjament en comparació amb el d'allotjaments similars de la zona per a les dates indicades. Els anuncis que tenen un preu més baix que el d'altres anuncis equiparables (és a dir, anuncis d'allotjaments a la mateixa zona amb una capacitat i uns equipaments i serveis similars) acostumen a ocupar els primers llocs als resultats de cerca.
  • Ubicació. La ubicació de l'allotjament també influeix en gran manera en el posicionament d'un anunci als resultats de cerca. Els allotjaments situats en zones amb molta demanda (per exemple, els que són a prop de llocs emblemàtics molt concorreguts), acostumen a estar més ben posicionats.

Fer servir els filtres de cerca i la configuració

Oferim diversos filtres de cerca i altres opcions de configuració que els viatgers poden fer servir per ajustar els resultats de cerca. Per exemple, poden filtrar els anuncis segons el tipus d'allotjament, el rang de preus, el nombre d'habitacions i llits, l'equipament i serveis, les opcions de reserva i les prestacions d'accessibilitat. També oferim als viatgers la possibilitat de consultar els resultats de cerca en un mapa. Per ajudar-los a veure la distribució geogràfica dels allotjaments que compleixen els criteris de cerca, pot ser que els que apareixen al mapa difereixin dels que apareixen a la llista de resultats de cerca. A més, els hostes poden consultar o cercar categories d'allotjaments i experiències. Quan els viatgers facin cerques dins d'una categoria concreta, els resultats es limitaran als anuncis d'aquesta categoria.

Què poden fer els amfitrions per tenir més visibilitat als resultats de cerca?

  • Disponibilitat. Com més dies estigui disponible l'anunci, més fàcil serà que encaixi amb els plans d'un hoste. Per tant, tenir molta disponibilitat pot millorar el posicionament d'un anunci. De la mateixa manera, com més flexibilitat ofereixi un amfitrió en relació amb la durada de l'estada, més probable serà que l'anunci concordi amb els propòsits de l'hoste i es mostri als resultats de cerca.
  • Preus. El preu té un paper clau en els resultats de cerca. Per això, una de les maneres més directes de millorar-los és que l'amfitrió modifiqui el preu de l'allotjament o ofereixi descomptes. Per exemple, molts amfitrions posen preus més baixos o ofereixen descomptes per animar els hostes a reservar espais que fa poc que s'anuncien o per atreure viatgers en temporada baixa.
  • Fotos fantàstiques. De la mateixa manera, afegir bones fotografies a l'anunci, en especial una foto de portada ben vistosa, crida l'atenció dels hostes i genera interès en l'anunci, cosa que pot millorar-ne el posicionament. Així mateix, si els hostes disposen d'una descripció detallada de l'allotjament i d'una llista precisa de l'equipament i els serveis que té, podran valorar millor si l'espai satisfà les seves necessitats i reservar-lo amb més tranquil·litat. Per exemple, hi ha persones que volen un allotjament amb determinades característiques o que disposi d'un equipament i uns serveis concrets, com ara un bressol, una banyera d'hidromassatge, una entrada sense esglaons o que s'hi admetin animals de companyia. Per tant, afegir a l'anunci l'equipament i els serveis més sol·licitats o les característiques més buscades pot fer-lo més atractiu de cara als viatgers i millorar-ne el posicionament en les cerques que incloguin aquests criteris.
  • L'hospitalitat i la configuració. El comportament de l'amfitrió i la configuració que té establerta també influeixen en el posicionament de l'anunci als resultats de cerca. Amb el temps, els amfitrions que ofereixen una hospitalitat de primera solen millorar els resultats dels seus anuncis. Per exemple, l'algorisme té en compte els criteris per aconseguir la categoria de Superhost (el nombre de cancel·lacions de l'amfitrió, l'índex de resposta, les puntuacions i les avaluacions de l'allotjament) i la mateixa categoria de Superhost a l'hora d'ordenar els resultats de cerca. En el cas dels anuncis que no tenen activada la reserva immediata, l'algorisme pren en consideració la rapidesa amb què els amfitrions responen a les consultes dels hostes i la freqüència amb què rebutgen sol·licituds de reserva. Això vol dir que els anuncis que es poden reservar de manera immediata poden ocupar un lloc preeminent als resultats de cerca perquè les respostes són automàtiques i la reserva es confirma al moment, sense que l'amfitrió hagi d'acceptar manualment la sol·licitud.

Què poden fer els viatgers per influir en els resultats de cerca?

Els viatgers poden afinar la cerca introduint variables com ara la ubicació, les dates, el nombre d'hostes i els animals de companyia. També poden cercar allotjaments de categories determinades i fer servir filtres o un mapa per fer cerques més acurades. Si no hi ha prou anuncis de qualitat disponibles que coincideixin amb els criteris de cerca que han establert, podem mostrar altres anuncis que considerem que els poden fer el pes, encara que no compleixin tots els criteris que han marcat.

També fem servir la informació que tenim sobre un viatger per suggerir-li anuncis, destinacions o categories que puguin agradar-li i escollir i ordenar els resultats de la cerca. Per exemple, si les reserves que un viatger ha fet amb anterioritat comparteixen unes característiques determinades, l'algorisme pot classificar els anuncis o les categories que tinguin aquestes característiques i mostrar-los en les primeres posicions dels resultats. De la mateixa manera, si una persona té un allotjament reservat, l'algorisme pot posicionar més bé les experiències que estiguin disponibles a la rodalia durant les dates de la reserva.

Com funciona la cerca en el cas dels anuncis que s'han activat fa poc?

Amb l'objectiu de donar una empenta als amfitrions que comencen a oferir estades, l'algorisme està dissenyat per garantir que els anuncis nous tinguin un bon posicionament als resultats de la cerca. Normalment, els anuncis nous apareixen als resultats de cerca en un termini de 24 hores, però en alguns casos poden tardar més temps.

Avís

Amb el temps, anem adaptant els algorismes de classificació als canvis que es van produint en la nostra activitat, en la tecnologia, en la nostra comunitat i també arreu del món. Per saber quins factors influeixen en les cerques i com millorar el posicionament de l'anunci, consulta el Centre de recursos.

T'hem ajudat amb aquest article?

Articles relacionats

Obtén ajuda amb les reserves, el compte i molt més.
Inicia la sessió o registra't