Un cop hagis escrit allò que vols cercar, se't mostraran els suggeriments. Fes servir les fletxes amunt i avall per donar una ullada a tots els suggeriments. Per seleccionar-ne un, prem Retorn. Si el fragment seleccionat és una oració, se cercarà aquest text. Si el suggeriment és un enllaç, el navegador obrirà la pàgina.
Com es fa? • Amfitrió

Com funcionen els resultats de cerca?

Vols saber com funcionen els resultats de cerca a Airbnb? Doncs has anat a parar al lloc adequat. Airbnb fa servir un algorisme per generar resultats de cerca que interessin als viatgers. Aquest algorisme repassa els milions d'anuncis que hi ha a Airbnb per trobar els més indicats en cada cerca. Els viatgers introdueixen uns criteris de cerca i l'algorisme els mostra els anuncis que els reuneixen.

Factors que influeixen en els resultats de cerca

L'algorisme té en compte molts factors per determinar l'ordre dels anuncis als resultats de cerca, si bé hi ha uns paràmetres que tenen més pes que d'altres. En concret, la qualitat, la popularitat i el preu (i, en el cas dels allotjaments, també la ubicació) tenen un paper clau en la posició que se'ls assigna als resultats de cerca. L'algorisme també fa que els resultats no siguin homogenis, de manera que els viatgers puguin consultar anuncis d'amfitrions diferents, amb característiques diverses i de rangs de preus variats.

  • Qualitat: l'algorisme té en compte molts elements per avaluar la qualitat de l'anunci, per exemple, el contingut (com ara les fotos i els vídeos), les puntuacions i les avaluacions, i les seves característiques. També valora l'atenció al client, la informació sobre cancel·lacions i l'equipament i els serveis dels allotjaments. Els anuncis de més qualitat amb millors puntuacions i avaluacions tendeixen a ocupar els primers llocs als resultats de cerca.
  • Popularitat: l'algorisme avalua la popularitat d'un anunci a partir de diferents dades, com ara el nivell d'interacció dels viatgers amb l'anunci. Per determinar l'interès dels viatgers es té en compte, per exemple, la freqüència amb què desen l'anunci als favorits i en fan reserves i, en el cas dels allotjaments, també cada quan envien missatges a l'amfitrió. Els anuncis amb més èxit acostumen a ocupar els primers llocs als resultats de cerca.
  • Preu: per determinar si el preu d'un anunci pot resultar atractiu per als viatgers, l'algorisme valora diferents dades relacionades amb els preus, per exemple el preu total en comparació amb el d'altres anuncis de la zona per a les dates indicades. Els anuncis que tenen un preu més baix que el d'altres amb característiques similars (per exemple, en el cas dels allotjaments, amb una capacitat i uns equipaments i serveis similars) acostumen a ocupar els primers llocs als resultats de cerca.
  • Ubicació: la ubicació també influeix en gran manera en el posicionament d'un anunci als resultats de cerca. Els allotjaments situats en zones amb molta demanda (per exemple, els que són a prop de llocs emblemàtics molt concorreguts), acostumen a estar més ben posicionats.

Fer servir els filtres de cerca i la configuració

Oferim diversos filtres de cerca i altres opcions de configuració que els viatgers poden fer servir per ajustar els resultats de cerca. Per exemple, poden filtrar els anuncis segons el tipus d'allotjament, el rang de preus, l'equipament i els serveis, les opcions de reserva i les prestacions d'accessibilitat, mentre que les experiències i els serveis poden filtrar-se per tipus. També oferim als viatgers la possibilitat de consultar els allotjaments que es mostren als resultats de cerca en un mapa. Per ajudar-los a entendre la distribució geogràfica dels allotjaments que compleixen els criteris de cerca, pot ser que els resultats que apareixen al mapa no siguin exactament els mateixos que els de la llista. A més, els viatgers poden consultar els anuncis agrupats, com ara allotjaments a prop de llocs emblemàtics, experiències que es duran a terme aviat o serveis populars.

De quina manera els amfitrions poden afectar els resultats de cerca?

  • Disponibilitat: com més disponibilitat tingui un anunci, més fàcil serà que encaixi amb els plans d'un viatger. Per tant, marcar més dies com a disponibles pot millorar el posicionament d'un anunci. En el cas dels allotjaments, com més flexibilitat ofereixi un amfitrió en relació amb la durada de l'estada, més probable serà que l'anunci concordi amb els propòsits de l'hoste i es mostri als resultats de cerca.
  • Preus: el preu té un paper clau en els resultats de cerca. Per això, una de les maneres més directes de guanyar-hi visibilitat és que l'amfitrió modifiqui el preu o ofereixi descomptes. Per exemple, molts amfitrions posen preus més baixos o apliquen descomptes per animar els viatgers a fer reserves d'anuncis que fa poc que s'han publicat o per treure més suc de la temporada baixa.
  • Bon contingut audiovisual: afegir fotos i vídeos d'alta qualitat a l'anunci crida l'atenció dels viatgers i genera interès en l'anunci, cosa que pot millorar-ne el posicionament. Així mateix, si els viatgers disposen de molts detalls a la descripció, poden valorar més bé si l'anunci satisfà les seves necessitats i reservar-lo amb més tranquil·litat. Per exemple, hi ha persones que volen un allotjament amb determinades característiques o que disposi d'un equipament i uns serveis concrets, com ara un bressol, una banyera d'hidromassatge, una entrada sense esglaons o que s'hi admetin animals de companyia. Per tant, afegir a l'anunci l'equipament i els serveis més sol·licitats o les característiques més buscades pot fer-lo més atractiu de cara als viatgers i millorar-ne el posicionament en les cerques que incloguin aquests criteris.
  • Hospitalitat i configuració: el comportament de l'amfitrió i la configuració que té definida també influeixen en el posicionament als resultats de cerca. Amb el temps, els amfitrions que ofereixen una hospitalitat de primera solen millorar els resultats dels seus anuncis. Per exemple, per als allotjaments, l'algorisme té en compte els requisits per aconseguir la categoria de Superhost (que són el nombre de cancel·lacions de l'amfitrió, l'índex de resposta, les puntuacions i les avaluacions) a l'hora d'ordenar els resultats de cerca. En el cas dels anuncis que no tenen activada la reserva immediata, l'algorisme avalua la rapidesa amb què els amfitrions responen a les consultes dels viatgers i la freqüència amb què rebutgen les sol·licituds de reserva. Això vol dir que els anuncis que es poden reservar de manera immediata pot ser que se situïn en una posició més bona als resultats de cerca perquè les respostes són automàtiques i la reserva es confirma al moment, sense que l'amfitrió hagi d'acceptar manualment la sol·licitud.

Què poden fer els viatgers per influir en els resultats de cerca?

Els viatgers poden afinar la cerca introduint variables com ara la ubicació, les dates, el nombre d'hostes i els animals de companyia. També poden cercar tipus d'allotjaments específics i fer servir filtres o un mapa per fer cerques més acurades. Si no hi ha prou anuncis de qualitat disponibles que coincideixin amb els criteris de cerca que han establert, podem mostrar altres anuncis que considerem que els poden fer el pes, encara que no compleixin tots els criteris que han marcat.

També fem servir les dades que tenim sobre el viatger per personalitzar la seva experiència com a usuari en funció de la interacció que fa amb la plataforma d'Airbnb, com ara suggerir-li anuncis, destinacions o categories que puguin agradar-li i determinar i ordenar els resultats de la cerca. Per exemple, si les reserves que un viatger ha fet amb anterioritat comparteixen unes característiques determinades, l'algorisme pot classificar els anuncis que tinguin aquestes característiques i mostrar-los en les primeres posicions dels resultats. De la mateixa manera, si una persona té un allotjament reservat, l'algorisme pot posicionar més bé les experiències i els serveis que estiguin disponibles a la rodalia durant les dates de la reserva.

Com funciona la cerca en el cas dels anuncis que s'han activat fa poc?

Amb l'objectiu de donar una empenta als amfitrions que comencen, l'algorisme està dissenyat per garantir que els anuncis nous tinguin un bon posicionament als resultats de cerca. Normalment, hi apareixen en un termini de 24 hores, però en alguns casos poden tardar més temps.

Avís

Amb el temps, anem adaptant els algorismes de classificació als canvis que es van produint en la nostra activitat, en la tecnologia, en la nostra comunitat i també arreu del món. Per saber quins factors influeixen en les cerques i com millorar el posicionament de l'anunci, consulta el Centre de recursos.

T'hem ajudat amb aquest article?

Articles relacionats

  • Com es fa?

    Com puc canviar a un programari nou?

    Desconnecta els anuncis d'un en un, elimina l'accés al teu compte del teu proveïdor de programari actual i, després, connecta't amb el nou proveïdor de programari.
  • Com es fa? • Amfitrió

    Confirma que els hostes poden trobar el teu allotjament

    Si vols comprovar si el teu anunci apareix ben classificat als resultats de cerca, pots consultar el nombre de visites que ha tingut a la secció d'estadístiques de l'anunci.
  • Normatives • Amfitrió

    Com ser un amfitrió responsable a Croàcia

    Ajudem els amfitrions a Airbnb a conèixer les seves responsabilitats i els proporcionem un resum general de les diferents lleis, normatives i recomanacions aplicables.
Obtén ajuda amb les reserves, el compte i molt més.
Inicia la sessió o registra't