Salta
    Navega cap endavant per accedir als resultats suggerits

    Què és un animal d'assistència?

    A Airbnb, considerem com un animal d’assistència qualsevol animal que compleixi les condicions següents:

    Animal de servei: un gos entrenat individualment per dur a terme tasques en benefici d’una persona amb discapacitat, ja sigui física, sensorial, psiquiàtrica, intel·lectual o mental. Aquests animals de vegades reben el nom de gossos pigall o bé animals ajudants, de servei o de suport. Algunes de les tasques que poden dur a terme són, entre d’altres, les següents:

    • Guiar o ajudar en altres funcions a persones cegues o amb visió reduïda.
    • Alertar a persones sordes o amb problemes d’audició de la presència de persones o de sons.
    • Proporcionar protecció no violenta o exercir tasques de rescat.
    • Empènyer una cadira de rodes.
    • Assistir a una persona durant un atac epilèptic.
    • Alertar de la presència d’al·lèrgens.
    • Agafar objectes, com medicaments o un telèfon.
    • Oferir assistència i suport físics de forma equilibrada i estable a persones amb problemes de mobilitat.
    • Ajudar a persones amb discapacitats psiquiàtriques i neurològiques, evitant o interrompent comportaments impulsius o destructius.

    Animal de suport emocional: Airbnb considera els animals de suport emocional com a animals d’assistència. Són part d’un tractament mèdic o d’una teràpia per assistir a les persones en tasques funcionals diàries, però no es limiten a un tipus d’animal específic i no fa falta que hagin estat entrenats per assistir en una activitat específica. Moltes vegades reben el nom d'animals terapèutics.

    Els amfitrions estan obligats a acceptar els animals d’assistència?

    En general, sí, exceptuant si suposen una amenaça per a la salut o la seguretat (llegeix més a baix). A Airbnb, creiem que no és el mateix un animal d’assistència que una mascota, donat que el primer realitza una funció essencial per als seus propietaris. Com s’especifica a la nostra Política contra la discriminació, s’espera que els amfitrions acceptin de forma raonable les reserves que incloguin un animal d’assistència, fins i tot si a l’anunci s’especifica que no s’admeten mascotes.

    Quan pot demanar un amfitrió a un hoste que no porti el seu animal de servei?

    Un amfitrió pot demanar a un hoste que no porti el seu animal de servei en els casos següents:

    1. Si l’animal està fora de control i el propietari no l’aconsegueix dominar.
    2. Si l’animal no és apte per a entorns domèstics.

    En tots dos casos, l’amfitrió ha de donar igualment a l’hoste l’oportunitat de fer servir les instal·lacions sense l’animal. Tingues en compte, però, que la funció d'aquests animals és prestar un servei o proporcionar suport emocional, per tant, no s'han de deixar mai sols a l'allotjament.

    Els hostes han d’informar de la presència d’un animal d’assistència abans de reservar?

    No. Tanmateix, encara que els hostes no estiguin obligats a informar de la presència d’un animal d’assistència abans de realitzar la reserva, sempre suggerim que hi hagi una comunicació transparent entre els hostes i l’amfitrió per garantir una experiència fluïda per a les dues parts.

    Es pot cobrar una tarifa addicional o augmentar la tarifa de neteja pel fet d’allotjar l’animal d’assistència?

    No. Segons la nostra Política contra la discriminació, els amfitrions no poden cobrar una taxa addicional als hostes pel fet de viatjar acompanyats d’un animal d’assistència.

    Es pot sol·licitar la documentació d’un animal d’assistència?

    Airbnb no exigeix documentació quan es viatja amb un animal d’assistència. Als Estats Units, els hostes no estan obligats a proporcionar la documentació d’un animal de servei i no existeix cap procés de certificació legalment reconegut per a aquest tipus d’animals. Quan un hoste indiqui que compta amb l’ajuda d’un animal de servei, l’amfitrió pot preguntar-li el següent:

    1. Si l’animal és necessari a causa d’una discapacitat.
    2. Per quina tasca ha estat entrenat.

    Si viatges fora dels Estats Units, has de tenir en compte que les condicions poden variar. Airbnb reconeix que algunes jurisdiccions poden prohibir l’ús d’animals, incloent-hi els de servei, i no demanem als amfitrions que infringeixin les lleis locals o realitzin accions que puguin causar-los problemes legals.

    Un amfitrió pot sol·licitar una compensació addicional si l’animal ocasiona danys extraordinaris en un allotjament?

    Sí, de la mateixa forma que un amfitrió té dret a quedar-se amb tot o part del dipòsit de seguretat de l’hoste per compensar els danys que hagi pogut causar. Tot i que és raonable que l’amfitrió esperi que l’animal d’assistència estigui ben entrenat i no ocasioni danys, la Garantia per a l’amfitrió i el dipòsit de seguretat continuen estant a disposició de l’amfitrió en el cas improbable que es produís un accident.

    Què passa si tinc problemes de salut o de seguretat en relació amb els animals d’assistència?

    És important ser conscient que un animal d’assistència, ja sigui de servei o de suport emocional, desenvolupa un paper important en la capacitat de viatjar de l’hoste. Tanmateix, si el teu allotjament inclou un espai compartit i allotjar un animal d’assistència suposa un risc per a la teva seguretat o salut, o les d’altres persones (per exemple, a causa d'al·lèrgies o mascotes que no puguin compartir espai amb altres animals per motius de seguretat), no t’obligarem a allotjar els hostes que viatgin amb un animal d’assistència. Només et demanem que siguis clar i educat a l’hora de comunicar-ho als hostes. De la mateixa manera, si llogues un espai compartit, et suggerim que incloguis informació relativa a les al·lèrgies i els possibles problemes de seguretat relacionats amb les teves mascotes per tal d’informar millor els viatgers.

    M’han rebutjat una reserva perquè viatjo amb un animal d’assistència. Què puc fer?

    Airbnb es pren molt seriosament les denúncies per discriminació de la nostra comunitat.

    Si creus que has estat víctima d'algun tipus de discriminació a la nostra plataforma, no dubtis a notificar-nos-ho a través d'aquest formulari. Proporciona dades concretes i identifica a la persona que creus que ha infringit la nostra Política contra la discriminació. També pots alertar de missatges o contingut que, segons la teva opinió, infringeixin la nostra política. Trobaràs més informació sobre l’alerta de continguts aquí.

    Nosaltres investigarem la situació i farem un seguiment per tal d'obtenir informació addicional. També oferim assistència personalitzada per garantir que trobis un espai on allotjar-te.

    Has rebut l'ajuda que buscaves?