Salta
    Navega cap endavant per accedir als resultats suggerits

    Experiences involving food in London

    L’objectiu d’aquesta pàgina és donar-te nocions bàsiques sobre algunes de les obligacions que pots haver de complir si decideixes allotjar hostes o organitzar experiències a Airbnb. La seva finalitat és informar-te, inclou el resum de normatives que poden afectar algunes activitats i també proporciona enllaços a recursos oficials que poden ser d’ajuda.

    Tingues en compte que aquestes pàgines d’informació no són exhaustives i no serveixen com a assessorament legal. Si no tens clar si aquestes lleis o aquesta informació poden afectar-te a tu, al teu allotjament o experiència, et recomanem que consultis les fonts oficials o que demanis assessorament legal.

    Tingues en compte que no actualitzem aquesta informació a temps real, amb la qual cosa hauries de comprovar que la llei no hagi canviat recentment.*

    Quins principis bàsics he de tenir en compte?

    La salut i la seguretat dels teus hostes és la principal prioritat. Per exemple, l’amfitriona Alissa recomana: “Sempre vigilo que la cuina estigui neta com una patena, compro aliments frescos i explico als meus hostes quins ingredients he utilitzat. També pregunto sempre als hostes si tenen alguna al·lèrgia o intolerància alimentària o si no mengen algun tipus d’aliment, per tindre-ho en compte quan preparo menjar per a ells”.

    La meva experiència inclou servir menjar als hostes en un lloc que no és cap empresa de restauració. He de seguir alguna normativa?

    Si la teva experiència implica cuinar o manipular aliments (incloent-hi emmagatzemar, servir, vendre o distribuir menjar que han preparat altres persones) que després es menjaran els hostes, hauràs de complir la normativa sobre seguretat, higiene i informació alimentària.

    Dins d’”alimentària” també s’hi inclou la beguda (tant amb alcohol com sense). Per tant, si ofereixes una experiència on hi hagi begudes, com ara una classe de preparació de còctels, hauràs de complir la normativa que es resumeix a continuació i també la normativa que es resumeix a la secció Experiències que inclouen begudes alcohòliques.

    Les teves principals responsabilitats són:

    1. Seguretat alimentària. Assegura’t que no processes ni manipules els aliments de cap manera que pugui suposar un risc per a la salut de les persones que els consumiran. Això inclou tenir en compte que els aliments es mantinguin a la temperatura adequada (a continuació trobaràs més informació sobre seguretat alimentària).

    Tant si has de registrar les instal·lacions com si no, la normativa sobre seguretat alimentària afecta tots els llocs on prepares i manipules aliments i les autoritats locals poden inspeccionar les instal·lacions per assegurar-se que són segures. Trobaràs més informació sobre les inspeccions aquí.

    2. Higiene alimentària. Assegura’t que el menjar que serveixes o vens compleix les expectatives dels hostes pel que fa a la seva naturalesa, substància i qualitat.

    Per a més informació sobre higiene alimentària, consulta la guia de l’Agència de Normativa Alimentària (FSA per les seves sigles en anglès) sobre aliments més segurs, negocis millors. La FSA també disposa de vídeos formatius molt útils que expliquen algunes directrius bàsiques sobre higiene. Les autoritats locals també et poden proporcionar informació útil sobre seguretat alimentària.

    3. Informació. Assegura’t que el menjar està etiquetat, anunciat i presentat de manera veraç i clara.

    4. Traçabilitat. Assegura’t que els aliments proporcionats tenen un historial que es pugui seguir, per exemple, documentant els noms i les adreces del proveïdor, la naturalesa del producte o la data d’entrega.

    5. Procediments de seguretat. Assegura’t que s’implementen procediments de seguretat alimentària, que han de basar-se en els principis d’anàlisi de riscs i de punts de control crítics (trobaràs més informació aquí).

    6. Per a més informació, consulta les guies elaborades pel govern sobre les teves responsabilitats en matèria de seguretat alimentària i etiquetatge i embalatge d’aliments.

    7. Registra’t 28 dies abans de començar a oferir la teva experiència relacionada amb el menjar. En la majoria de casos, hauràs de registrar el lloc on es prepara o es manipula el menjar, tant si és la cuina de casa teva com qualsevol altre lloc (com ara un espai temporal, una food truck o un centre cívic). Això s’ha de fer 28 dies abans de començar a oferir l’experiència, tot i que hi ha algunes excepcions. Per a més informació sobre aquestes excepcions, posa’t en contacte amb l’autoritat local en matèria de salut i seguretat alimentària.

    El registre és gratuït i pot fer-se a través de la pàgina web Gov.UK. Les autoritats locals no poden denegar el registre de la sol·licitud si s’ha emplenat el formulari de manera adequada i les dades són correctes. Normalment, les autoritats locals duen a terme una inspecció després de realitzar el registre per comprovar que les instal·lacions són adequades per preparar aliments i assegurar-se que compleixes la normativa de seguretat alimentària.

    8. Cursos de formació. Es recomana assistir a algun dels cursos de formació en salut i higiene alimentària que hi ha disponibles (és opcional). Per exemple, si obtens el certificat d’higiene de nivell 2 (que té una tarifa reduïda), els teus hostes se sentiran més segurs a l’hora de reservar l’experiència, ja que demostres que estàs conscienciat pel que fa a la salut i la seguretat. Pots trobar aquest curs i d’altres a través de les autoritats locals o també del Chartered Institute of Environmental Health.

    9. Al·lèrgies. Els amfitrions han de preguntar sempre als hostes si tenen algun tipus d’al·lèrgia o intolerància alimentària. El fet de no fer-ho pot comportar conseqüències greus. Per a més informació pots consultar aquests documents: aliments més segurs, negocis millors i la guia sobre gestió d’al·lèrgies i intoleràncies alimentàries i informació per al consumidor.

    Aquí tens uns quants exemples de situacions on hauràs de tenir en compte les consideracions anteriors:

    • Cuino i serveixo menjar als hostes que s’allotgen a casa meva
    • Organitzo un esdeveniment en un espai temporal o en un centre cívic on serveixo menjar que he comprat en una botiga
    • Faig una visita amb els hostes per Londres i els ofereixo un menjar per emportar que he preparat a casa

    Aquí tens uns quants exemples de situacions on no hauràs de tenir en compte les consideracions anteriors ni caldrà que et registris:

    • Tinc pensat portar els hostes al meu restaurant preferit, que compleix la normativa aplicable
    • M’agradaria portar els hostes a un festival on se serveix menjar (que disposa de permisos i compleix la normativa)

    He de tenir en compte res més?

    Si durant l’experiència se serveixen begudes alcohòliques, et recomanem que consultis la nostra secció sobre experiències amb begudes alcohòliques. Si l’experiència combina menjar amb alguna altra activitat (per exemple, una ruta per la ciutat), consulta les seccions corresponents per comprovar si s’aplica alguna altra normativa referent a l’activitat en qüestió.

    També et recomanem que consultis tota la informació que t’oferim sobre llicències de negocis. En cas de dubte, posa’t en contacte amb un assessor legal per assabentar-te si la teva activitat es considera un negoci.

    És molt important que compleixis tots els requisits de les lleis de seguretat alimentària. En cas de no fer-ho, pots rebre multes o, fins i tot, penes de presó.

    * Airbnb no es fa responsable de la fiabilitat ni l’exactitud de la informació que aparegui en les pàgines web de tercers (incloent-hi els enllaços a normatives i documents legislatius). Airbnb no té cap control sobre la conducta dels amfitrions i, per tant, s’eximeix de tota responsabilitat. Si els amfitrions no compleixen les seves responsabilitats, se’ls pot suspendre l’activitat o eliminar el compte al web d’Airbnb.

    Has rebut l'ajuda que buscaves?