Un cop hagis escrit allò que vols cercar, se't mostraran els suggeriments. Fes servir les fletxes amunt i avall per donar una ullada a tots els suggeriments. Per seleccionar-ne un, prem Retorn. Si el fragment seleccionat és una oració, se cercarà aquest text. Si el suggeriment és un enllaç, el navegador obrirà la pàgina.
Polítiques per a la comunitat

Política contra la discriminació

Darrera actualització: 25 de gener del 2024

Airbnb és, principalment, una comunitat oberta que es dedica a unir persones de tot el món oferint-los experiències compartides i significatives. La nostra comunitat la integren milions de persones de pràcticament tots els països del planeta. És una comunitat increïblement diversa, que uneix persones amb diferents cultures, valors i costums.

La comunitat d'Airbnb està compromesa amb la construcció d'un món on persones de totes les procedències se sentin benvingudes i respectades, sense que importi la distància que els separa de casa seva. Aquest compromís es basa en dos principis fonamentals que afecten tant els viatgers com els amfitrions d'Airbnb: la integració i el respecte. El compromís que tots tenim amb aquests principis permet que tots els membres de la nostra comunitat se sentin benvinguts a la plataforma d'Airbnb, independentment de qui són, d'on venen, quina és la seva religió o a qui estimen. Airbnb posa de manifest que en determinades jurisdiccions es permet, o fins i tot s'exigeix, una distinció entre els individus basant-se en factors com la nacionalitat, el gènere, l'estat civil o l'orientació sexual, i no demana als amfitrions que infringeixin la normativa local ni que actuïn de manera il·legal. Per aquest motiu, a les jurisdiccions on es permeti o es requereixi una distinció d'aquesta naturalesa, Airbnb proporcionarà orientació addicional i adaptarà aquesta política contra la discriminació perquè reflecteixi aquesta realitat.

Tot i que no creiem que una sola empresa pugui aconseguir que hi hagi harmonia entre totes les persones, tenim el convenciment que la comunitat d'Airbnb pot fomentar l'empatia i la comprensió entre cultures, i estem disposats a fer tot el que puguem per eliminar tota classe de prejudicis, discriminació i intolerància de la nostra plataforma. Volem promoure una cultura en el si de la nostra comunitat (incloent-hi els viatgers i amfitrions, però també els possibles usuaris de la nostra plataforma) que vagi més enllà del mer compliment de les lleis que regulen aquests aspectes. Per aquest motiu, tots nosaltres, treballadors, amfitrions i viatgers per igual, ens comprometem a llegir i respectar la política que s’explica a continuació, amb la finalitat d'enfortir la nostra comunitat i d'assegurar-nos que tothom pugui sentir-se benvingut i com a casa allà on vagi.

  • Inclusió: donem la benvinguda a totes les persones, sigui quina sigui la seva procedència, amb una hospitalitat genuïna i una mentalitat oberta. Unir-se a Airbnb, tant com a viatger com per fer d'amfitrió, significa passar a formar part d'una comunitat integradora. Els prejudicis, el racisme i l'odi no tenen cabuda a la nostra plataforma ni a la nostra comunitat. Els amfitrions tenen l'obligació de respectar totes les lleis aplicables que prohibeixin la discriminació per motius racials, religiosos, de nacionalitat o d'una altra naturalesa, però des d'Airbnb ens comprometem a anar més enllà del mer compliment dels requisits mínims que estableix la llei.
  • Respecte: ens respectem els uns als altres en tot moment a l'hora de comunicar-nos i relacionar-nos. A Airbnb som conscients de les diferències que existeixen entre les normatives locals i les normes culturals de diferents llocs de tot el món, i esperem que els viatgers i els amfitrions respectin les normatives locals i interaccionin sempre amb respecte, encara que es trobin en una situació que no reflecteixi les seves creences o la seva educació. Els membres d'Airbnb aporten una increïble diversitat d'orígens, creences i costums a la nostra comunitat. En unir persones de diferents orígens, Airbnb fomenta la comprensió i el respecte de les característiques que tenen en comú tots els éssers humans, i redueix els prejudicis basats en les idees equivocades, la manca d'informació i els malentesos.

Directrius específiques per als amfitrions dels Estats Units, la Unió Europea i el Canadà

Com a norma general, ens familiaritzarem amb totes les lleis federals, estatals i locals que s'apliquin a l'hostalatge i als serveis d'allotjament públic. En algunes jurisdiccions hi pot haver en vigor requisits legals addicionals que amplien o limiten la protecció dels drets civils de la comunitat d'usuaris. Els amfitrions estan obligats a complir aquests requisits legals. Demanem als amfitrions que es posin en contacte amb el servei d'atenció al client d'Airbnb si tenen cap dubte sobre les seves obligacions per complir la política contra la discriminació d'Airbnb que es descriu en aquest document. Pròximament, Airbnb publicarà més directrius relacionades amb la política contra la discriminació per a jurisdiccions situades a fora dels Estats Units. Seguint aquests principis, els membres de la nostra comunitat d’amfitrions dels Estats Units, la Unió Europea i el Canadà es comprometen a respectar les normes següents a l'hora de valorar les sol·licituds dels hostes i d'allotjar-los:

Raça, color de pell, ètnia, nacionalitat, religió, orientació sexual, identitat de gènere o estat civil

  • Els amfitrions a Airbnb no poden:
    • Rebutjar una reserva per motius de raça, color de pell, ètnia, nacionalitat, religió, orientació sexual, identitat de gènere o estat civil.
    • Modificar les condicions per motius de raça, color de pell, ètnia, nacionalitat, religió, orientació sexual, identitat de gènere o estat civil.
    • Publicar anuncis o fer declaracions que discriminin els viatgers o que indiquin preferència per un tipus de viatger en particular per motius de raça, color de pell, ètnia, nacionalitat, religió, orientació sexual, identitat de gènere o estat civil.

Identitat de gènere

Airbnb no determina la identitat de gènere dels seus usuaris. Considerem que el gènere de cada persona és aquell amb què s'identifica o que indica al seu perfil d'usuari, i esperem que la nostra comunitat d'Airbnb faci el mateix. Per exemple, convé respectar els pronoms (ell/el/lo, ella/la, elli/li o d'altres) amb què els usuaris s'identifiquin dins de la comunitat.

  • Els amfitrions a Airbnb no poden:
    • Rebutjar la reserva d'un hoste a causa de la seva identitat de gènere, excepte si l'amfitrió ha de compartir-hi espais comuns (com ara el bany, la cuina o les zones d'ús comú).
    • Modificar les condicions a causa del gènere del viatger, excepte si l'amfitrió ha de compartir-hi espais comuns.
    • Publicar anuncis o fer declaracions que discriminin els viatgers o que indiquin preferència per un tipus de viatger en particular a causa del seu gènere, excepte si l'amfitrió ha de compartir-hi espais comuns.
  • Els amfitrions a Airbnb poden:
    • Oferir l'espai només per als hostes del seu mateix gènere, si l'amfitrió ha de compartir-hi espais comuns.

Edat i situació familiar

  • Els amfitrions a Airbnb no poden:
    • Modificar les condicions o rebutjar una reserva a causa de l'edat o la situació familiar del viatger, en cas que estigui prohibit per llei.
  • Els amfitrions a Airbnb poden:
    • Proporcionar informació objectiva i precisa sobre les prestacions (o la manca de prestacions) de l'allotjament que poden convertir l'espai en un lloc perillós o poc adequat per a hostes d'una certa edat o famílies amb nens o nadons.
    • Informar en els seus anuncis sobre les restriccions, lleis i normatives de la comunitat on es troba l'espai (per exemple, l'allotjament de persones grans) que prohibeixen acollir hostes d'una certa edat o famílies amb infants o nadons.

Discapacitat

  • Els amfitrions a Airbnb no poden:
    • Rebutjar un hoste perquè tingui una discapacitat o sembli que en tingui una.
    • Modificar les condicions pel fet que l'hoste tingui una discapacitat.
    • Decidir unilateralment si un espai satisfà o no les necessitats d'un hoste amb discapacitat, en comptes de respectar l'opinió de l'hoste mateix.
    • Preguntar a un hoste si té cap discapacitat o per la gravetat de la discapacitat en qüestió, així com les mesures que pren per adaptar-s'hi. No obstant això, si un possible hoste esmenta la seva discapacitat, l'amfitrió pot parlar amb l'hoste sobre si l'espai anunciat satisfà les seves necessitats i, de fet, hauria de fer-ho.
    • Prohibir o limitar l'ús d'aparells de mobilitat.
    • Apujar les tarifes als hostes amb discapacitats, com ara les tarifes per animals de companyia en cas que l'hoste vagi amb un animal d'assistència.
    • Publicar anuncis o fer declaracions que discriminin els viatgers o que indiquin preferència per un tipus de viatger en particular a causa de la seva discapacitat.
    • Negar-se a comunicar-se amb els viatgers utilitzant un mitjà accessible, com ara a través d'un operador de telecomunicacions (amb les persones amb problemes auditius) o per correu electrònic (amb les persones amb problemes de visió que utilitzin lectors de pantalla).
    • Negar-se a facilitar l'estada d'un hoste amb discapacitat i mostrar-se inflexible si les peticions de l'hoste són raonables, per exemple si demana petits canvis en les normes de la casa, com ara disposar d'una plaça d'aparcament a prop de l'espai. Si un hoste demana un favor d'aquest tipus, l'amfitrió hauria de parlar-hi per tal d'arribar a un acord i assegurar-se que l'espai satisfaci les seves necessitats.
  • Els amfitrions a Airbnb poden:
    • Proporcionar informació objectiva i precisa sobre les prestacions d'accessibilitat (o la manca de prestacions d'accessibilitat) de l'allotjament perquè els hostes amb discapacitat puguin valorar si l'espai s'adequa a les seves necessitats particulars.

Preferències personals

  • Els amfitrions a Airbnb poden:
    • Rebutjar una reserva per qualsevol motiu que no estigui prohibit per la llei, amb les excepcions indicades anteriorment. Per exemple, si no està prohibit per la llei, els amfitrions a Airbnb poden rebutjar una reserva d'un hoste que fumi o que porti un animal de companyia.
    • Exigir als hostes que respectin les restriccions sobre el consum de certs aliments a l’espai (per exemple, si un amfitrió només prepara plats caixer o vegetarians a la seva cuina, pot exigir als hostes que respectin aquestes restriccions). L'amfitrió haurà d'especificar aquestes restriccions de forma clara a les normes de la casa. Per exemple, un amfitrió a Airbnb pot rebutjar un hoste que vulgui fumar al seu espai o limitar el nombre d'hostes que poden allotjar-s'hi.

Quan es rebutja un hoste. Els amfitrions han de tenir en compte que a ningú no li agrada que el rebutgin. Tot i que un amfitrió pot tenir motius legals, legítims i justificats per rebutjar un possible viatger, aquesta situació pot fer que el membre de la nostra comunitat que ha estat rebutjat se senti marginat o exclòs. Per aquest motiu, els amfitrions haurien d'esforçar-se al màxim per acceptar viatgers de tots els orígens. Els amfitrions que rebutgen sistemàticament els viatgers d'una classe protegida (fins i tot si tenen motius legítims per fer-ho), fan que els possibles viatgers se sentin marginats, cosa que afecta la fortalesa de la nostra comunitat. Per aquest motiu, Airbnb pot suspendre la participació en la seva plataforma dels amfitrions que demostrin aquest tipus de comportament.

Directrius específiques per als amfitrions de fora dels Estats Units, la Unió Europea i el Canadà

Fora dels Estats Units, la Unió Europea i el Canadà, alguns països o comunitats poden permetre, o fins i tot requerir, que es facin distincions a l'hora d'allotjar hostes basant-se, per exemple, en l'estat civil, la nacionalitat, el gènere o l'orientació sexual, la qual cosa viola la nostra filosofia antidiscriminatòria. En aquests casos, no demanarem als amfitrions que infringeixin la normativa local ni que acceptin la reserva de viatgers que els puguin exposar a un risc real i demostrable d'arrest o de danys personals o materials. Els amfitrions que viuen en aquestes zones han d'especificar al seu anunci aquest tipus de limitacions a l'hora de rebre determinats viatgers, de manera que els viatgers tinguin coneixement de la situació i Airbnb pugui confirmar la necessitat d'aquestes accions. A l'hora de comunicar aquestes limitacions, els amfitrions han de fer servir un llenguatge clar, factual i no pejoratiu. Els insults i les difamacions no tenen cabuda a la nostra plataforma ni a la nostra comunitat.

Què passa si un amfitrió no compleix la nostra política sobre aquest tema?

Si un anunci en particular conté llenguatge contrari a aquesta política contra la discriminació, demanarem a l'amfitrió que l'elimini i que confirmi que comprèn aquesta política i els principis que la sostenen i que es compromet a complir-los. A la seva discreció, Airbnb també pot emprendre les accions que consideri oportunes vers l’amfitrió i pot arribar fins i tot a suspendre la seva participació a la plataforma d'Airbnb.

Si un amfitrió rebutja de manera indeguda els viatgers d'una classe protegida, o si el llenguatge utilitzat demostra que les seves accions han estat motivades per factors prohibits per aquesta política, Airbnb emprendrà les accions que consideri necessàries per aplicar aquesta política i, fins i tot, podrà arribar a suspendre la participació de l'amfitrió a la plataforma d'Airbnb.

A mesura que la comunitat d’Airbnb continuï creixent, ens anirem assegurant que les polítiques i les pràctiques d'Airbnb siguin conformes amb el nostre objectiu més important: assegurar-nos que tant els viatgers com els amfitrions se sentin benvinguts i respectats en totes les seves interaccions mitjançant la plataforma d'Airbnb. El públic, la nostra comunitat i nosaltres mateixos no n'esperem menys.

Consideracions addicionals

La Política contra la discriminació afecta tots els aspectes de l'activitat d'Airbnb. En aquest sentit, cal tenir presents certes consideracions addicionals d'acord amb la varietat d'oferta de la comunitat d'Airbnb. A continuació n'hem inclòs algunes referents a aquests casos:

Experiències

Exempció amb motiu de gènere:

  • Els amfitrions d'experiències a Airbnb poden oferir experiències per a persones d'un gènere concret si cal crear un espai segur (un espai que eviti la possibilitat de danys o perills i que no sigui il·legal), protegir la seguretat i la privacitat dels participants i/o complir els requisits legals o culturals.

Accessibilitat, discapacitat i adaptacions raonables:

A causa de la gran varietat d'ofertes d'experiències, és possible que els amfitrions d'experiències a Airbnb hagin de consultar als participants les seves capacitats en determinades activitats físiques o la necessitat de facilitar-los l'experiència per poder preparar millor l'activitat. A més, animem els amfitrions d'experiències a:

  • Proporcionar informació objectiva i precisa sobre la naturalesa física d'una experiència perquè els participants puguin valorar si és adequada en funció de les seves necessitats particulars.
  • Involucrar-se activament amb els participants que hagin informat d'alguna discapacitat o que tinguin preguntes sobre l'accessibilitat d'una experiència, i considerar les sol·licituds d'adaptacions que siguin raonables.
  • Cercar oportunitats per facilitar les experiències de manera raonable sempre que les peticions per adaptar l'experiència no canviïn la naturalesa de l'activitat de forma substancial.
T'hem ajudat amb aquest article?

Articles relacionats

Obtén ajuda amb les reserves, el compte i molt més.
Inicia la sessió o registra't