Salta
Salta al contingut d'ajuda principal

Què passa si he de cancel·lar una reserva per una emergència o per un cas de força major?

Pot ser que et fem un reembossament o que no apliquem les penalitzacions per cancel·lació si has hagut de cancel·lar una reserva a causa d'una circumstància imprevista que no pots controlar. A continuació, trobaràs una llista de circumstàncies que cobreix la nostra Política per a casos de força major. Abans de fer la cancel·lació, comprova si el teu cas està inclòs a la llista següent i si pots proporcionar la documentació necessària.

Les cancel·lacions sense penalització només estan disponibles per causes de força major que es produeixin abans de la data oficial d'arribada de la reserva.

Circumstàncies que requereixen documentació

Mort de l'amfitrió, de l'hoste, del coamfitrió, d'un hoste addicional, d'un familiar directe o d'un cuidador. Et demanarem que ens proporcionis un d'aquests documents:

  • Certificat de defunció.
  • Obituari.
  • Esquela amb el nom del difunt.
  • Informe policial.

Malaltia greu inesperada o lesió que afecti l'amfitrió o un membre del grup de viatge. Et demanarem que ens enviïs un justificant del metge que confirmi que aquesta persona no pot fer d'amfitrió o viatjar a causa d'una lesió o d'una malaltia greu i inesperada. Aquest justificant també ha de tenir data posterior al dia que es va fer la reserva i s'ha d'enviar en un termini de 14 dies després de la cancel·lació. Per ara, les condicions preexistents que coneix l'usuari en el moment de fer la reserva no estan cobertes per la nostra Política per a causes de força major.

Obligacions exigides per les autoritats, com ara fer de jurat, restriccions per viatjar, compareixences davant d'un tribunal i servei militar. Et demanarem que ens proporcionis una còpia de la notificació oficial amb data posterior al dia que es va fer la reserva on aparegui el nom de la persona implicada.

Danys imprevistos a la propietat, problemes de manteniment o amb els serveis a l'allotjament anunciat a Airbnb que fan que no sigui segur per allotjar-hi hostes o que impedeixin poder gaudir dels serveis bàsics, com ara aigua potable. Això no inclou reformes planificades. Et demanarem que ens enviïs tota la documentació següent:

  • Un comprovant que s'està solucionant el problema.
  • Una estimació de quan s'arreglarà.
  • Una factura de les reparacions que s'estan fent.
  • Fotografies dels danys.

Problemes amb el transport que impossibilitin viatjar a la destinació, com tancaments de carreteres o cancel·lacions de vols. Això inclou tancaments i cancel·lacions a causa de catàstrofes naturals com ara terratrèmols o tempestes fortes. Et demanarem que ens proporcionis una notificació del tancament de la carretera o de l'aeroport o un document de l'aerolínia que demostri que s'ha cancel·lat el vol.

Cancel·lacions de trens, autobusos o ferris sense viatges alternatius disponibles el mateix dia. Et demanarem que ens proporcionis documentació que demostri clarament que l'empresa no opera aquell dia, com ara una captura de pantalla del lloc web de l'empresa o un enllaç a una declaració oficial de l'empresa.

Circumstàncies que requereixen una avaluació especial

Per a aquests casos no cal cap document, però el nostre equip especialitzat els revisarà tots per confirmar que t'afecten de forma directa.

Reserves Open Homes que s'han cancel·lat. Més informació sobre Open Homes.

Catàstrofes naturals, terrorisme i disturbis civils i polítics que impedeixin als hostes viatjar a la destinació o des de la destinació, o que facin que sigui insegur allotjar els hostes.

Malalties endèmiques que afecten de forma sobtada una regió o un grup de persones. Això no inclou malalties existents que s'associen a la zona com, per exemple, la malària a Tailàndia o la febre del dengue a Hawaii.

Restriccions de viatge imposades pel govern, les forces de seguretat o l'exèrcit que restringeixin els viatges al lloc on es troba l'allotjament o s'organitza l'experiència.

Avisos sobre amenaces a la seguretat emesos en relació amb la ubicació de l'allotjament o l'experiència o el lloc de procedència de l'hoste.

Talls en els subministraments bàsics que afectin l'allotjament o la ubicació de l'experiència.

Canvis en els requisits de visat o passaport que facin que sigui impossible viatjar a la destinació. Això no inclou si els documents de viatge es perden o caduquen.

Què cal fer després

Si has confirmat que el teu cas compleix els requisits anteriors, primer has de cancel·lar la reserva i després posar-te en contacte amb nosaltres per fer la reclamació. T'acompanyarem durant els propers passos que hauràs de realitzar, que inclouen enviar els documents necessaris i esperar que el nostre equip revisi el cas. Això sí, les reclamacions s'han d'enviar en un termini de 14 dies des que es fa la cancel·lació.