Salta
    Navega cap endavant per accedir als resultats suggerits

    Política per a casos de força major

    Tingues en compte que aquest article no tracta els casos relacionats amb la pandèmia del coronavirus (COVID-19). Llegeix aquest article sobre casos de força major en relació amb la COVID-19 per conèixer la cobertura dels casos relacionats amb la COVID-19, en especial per saber-ne les limitacions que afecten les reserves fetes després del 14 de març del 2020.

    Aquesta política s'aplica a les arribades que es facin abans del 19 de gener del 2021. Per a les arribades després d'aquesta data, s'aplicarà la política actualitzada que trobaràs a continuació.

    En vigor fins al 19 de gener del 2021

    Com funciona?

    Pot ser que et fem un reembossament o que no apliquem les penalitzacions per cancel·lació si has hagut de cancel·lar una reserva a causa d'una circumstància imprevista que no pots controlar. A continuació, trobaràs una llista de circumstàncies que cobreix la Política per a casos de força major. Abans de fer la cancel·lació, comprova si el teu cas està inclòs a la llista següent i si pots proporcionar la documentació necessària.

    Cal tenir en compte que les cancel·lacions sense penalització només estan disponibles per als casos de força major que es produeixin abans de la data oficial d'arribada de la reserva. A més, la nostra Política per a casos de força major no s'aplica a les reserves Luxe ni Luxury Retreats, que estan subjectes a una Política de reembossament a l'hoste Luxe independent.

    Casos que requereixen documentació

    Mort de l'amfitrió, de l'hoste, del coamfitrió, d'un hoste addicional, d'un familiar directe o d'un cuidador. Et demanarem que ens proporcionis un d'aquests documents:

    • Certificat de defunció
    • Obituari
    • Esquela amb el nom de la persona difunta
    • Informe policial

    Malaltia o lesió greus sobtades que afectin l'amfitrió o un membre del grup de viatge. Et demanarem que ens enviïs un justificant mèdic que confirmi que aquesta persona no pot allotjar hostes o no pot viatjar a causa d'una lesió o d'una malaltia greu i inesperada. La data del justificant ha de ser posterior a la data de la reserva. Cal enviar el justificant en un termini de 14 dies després de la cancel·lació. Per ara, les afeccions preexistents de què l'usuari té constància en el moment de fer la reserva no estan cobertes per la Política per a casos de força major.

    Obligacions exigides per les autoritats, com ara fer de jurat, restriccions per viatjar, compareixences davant d'un tribunal i el servei militar. Et demanarem que ens proporcionis una còpia de la notificació oficial, amb data posterior al dia que es va fer la reserva, en què consti el nom de la persona implicada.

    Danys a la propietat, tasques de manteniment i problemes amb els serveis que tinguin lloc de manera imprevista a l'allotjament anunciat a Airbnb que fan que no sigui segur per allotjar-hi hostes o que impedeixin poder gaudir de l'equipament i serveis bàsics, com ara l'aigua potable. Això no inclou reformes planificades. Et demanarem que ens proporcionis tota la documentació següent:

    • Un document que demostri que s'està solucionant el problema.
    • Una estimació del temps que tardarà a solucionar-se.
    • Una factura de les reparacions que s'estan fent.
    • Fotografies dels danys.

    Problemes amb el transport que t'impedeixin arribar a la destinació. Per exemple, tancaments de carreteres i cancel·lacions de vols quan no existeixen mètodes de transport alternatius. S'hi inclouen tancaments i cancel·lacions a causa de catàstrofes naturals, com ara terratrèmols o tempestes fortes. Et demanarem que ens proporcionis una notificació del tancament de la carretera o un document de l'aerolínia que demostri que s'ha cancel·lat el vol i un document que confirmi que no és possible viatjar a la destinació.

    Cancel·lacions de trens, autobusos o ferris quan no hi ha viatges alternatius disponibles el mateix dia. Et demanarem que ens proporcionis documentació que demostri clarament que l'empresa no opera aquell dia, com ara una captura de pantalla del lloc web de l'empresa o un enllaç a un comunicat oficial de l'empresa.

    Casos que es revisaran de forma especial

    En aquests casos no cal aportar cap documentació en particular, però el nostre equip especialitzat els revisarà tots per confirmar si t'afecten de forma directa.

    Reserves a Open Homes que s'han cancel·lat. Més informació sobre Open Homes.

    Catàstrofes naturals, actes terroristes i disturbis civils i polítics que impedeixin viatjar a la destinació o des de la destinació, o que facin que sigui insegur rebre els viatgers.

    Malalties epidèmiques que afecten de forma sobtada una regió o un grup de persones. Les malalties existents associades a una zona geogràfica determinada, com ara la malària a Tailàndia o el dengue a Hawaii, en queden excloses. Qualsevol actualització que fem de les nostres polítiques i les mesures que prenguem davant el brot d'una malaltia i el seu abast dependran dels comunicats oficials que emetin l'Organització Mundial de la Salut i les autoritats locals.

      Restriccions de viatge imposades pel govern, les forces de seguretat o l'exèrcit que restringeixin els viatges al lloc on es troba l'allotjament o s'organitza l'experiència, o des del lloc d'origen.

      Avisos sobre amenaces a la seguretat emesos en relació amb la ubicació de l'allotjament o l'experiència o el lloc de procedència del viatger.

      Talls en els subministraments bàsics que afectin l'allotjament o la ubicació de l'experiència.

      Canvis en els requisits de visat o passaport que facin que sigui impossible viatjar a la destinació. En queden exclosos els casos en què els documents de viatge es perdin o estiguin caducats.

      Què cal fer després?

      Si has confirmat que el teu cas compleix els requisits anteriors, primer has de cancel·lar la reserva de l'allotjament o l'experiència a Airbnb. Si es considera que el teu és un cas de força major reconegut, rebràs una notificació en què s'indicarà que la reserva compleix els requisits per poder cancel·lar-la sense penalitzacions i rebre'n el reembossament íntegre si ets un hoste.

      Si no compleix els requisits, cancel·la la reserva i, després, posa't en contacte amb nosaltres per presentar una reclamació. T'acompanyarem durant els propers passos que hauràs de seguir, que inclouen enviar els documents necessaris i esperar que el nostre equip revisi el cas. Tingues en compte que les reclamacions s'han de fer en un termini de 14 dies des de la data de cancel·lació.

      Avís: la Política per a casos de força major que trobaràs a continuació s'aplica a totes les arribades que es facin a partir del 20 de gener del 2021. Per a les arribades que es facin abans del 20 de gener del 2021, es continuarà aplicant la política actual que s'ha explicat més amunt. L'aplicació d'aquesta política als casos relacionats amb la COVID-19 no canviarà quan la nova política entri en vigor el 20 de gener del 2021, i la majoria de situacions relacionades amb aquesta malaltia seguiran quedant-ne excloses.

      Política per a casos de força major

      Data d'entrada en vigor: 20 de gener del 2021

      Resum

      La Política per a casos de força major explica com es gestionen les cancel·lacions quan es produeixen circumstàncies imprevistes que no es poden controlar després de fer la reserva i fan que no sigui factible o legal completar-la. Aquesta política s'aplica tant a les reserves d'allotjaments com d'experiències.

      Si aquesta política permet cancel·lar una reserva, passa a prevaler per sobre de la política de cancel·lació de la reserva. Els viatgers que es vegin afectats per una circumstància inclosa en aquesta política poden cancel·lar la reserva i rebre, en funció del cas, un reembossament en metàl·lic, crèdit de viatge o qualsevol altra contraprestació. Els amfitrions afectats per una circumstància inclosa en aquesta política poden cancel·lar la reserva sense cap penalització, però, en funció del cas, les dates de la reserva cancel·lada poden quedar bloquejades al calendari.

      Quines circumstàncies cobreix?

      Aquesta política utilitza el terme «circumstància» per referir-se a les situacions següents que s'han produït després de fer la reserva, que no es podien preveure en el moment de fer-la i que impedeixen o prohibeixen legalment que es completi la reserva.

      Canvis en els requisits de viatge del govern. Canvis inesperats en els requisits de visat o passaport imposats per una agència governamental que impedeixin viatjar a la destinació. Això no inclou la pèrdua o caducitat dels documents de viatge ni altres circumstàncies personals relacionades amb l'autorització dels hostes per viatjar.

      Epidèmies i emergències declarades. Emergències locals o nacionals, epidèmies, pandèmies i emergències de salut pública declarades pel govern. No s'hi inclouen les malalties que són endèmiques o s'associen habitualment a una zona com, per exemple, la malària a Tailàndia o el dengue a Hawaii.

      Restriccions de viatge imposades pel govern. Restriccions de viatge imposades per una agència governamental que impedeixin o prohibeixin viatjar al lloc on està ubicat l'allotjament (o on s'organitza l'experiència), estar-s'hi o tornar-ne. Això no inclou avisos de viatge que no són vinculants ni recomanacions similars del govern.

      Accions militars i altres conflictes. Actes bèl·lics, conflictes, invasions, guerra civil, terrorisme, explosions, bombardejos, rebel·lions, disturbis, insurreccions i conflictes civils.

      Catàstrofes naturals. Catàstrofes naturals, casos fortuïts, talls a gran escala dels subministraments bàsics, erupcions volcàniques, tsunamis i altres fenòmens meteorològics severs i inusuals. Això no inclou els fenòmens meteorològics o naturals que són prou freqüents per ser previsibles en una ubicació concreta, com ara els huracans que es produeixen durant la temporada d'huracans a Florida.

      Què no cobreix?

      Tota la resta de circumstàncies. Aquesta política només permet fer cancel·lacions relacionades amb les circumstàncies que s'han descrit anteriorment. Queda exclosa qualsevol altra circumstància. Alguns exemples de situacions per les quals aquesta política no permet fer cancel·lacions són: malalties o lesions inesperades; obligacions legals com ara la participació com a membre en un jurat, la compareixença en un tribunal o el servei militar; les alertes per a viatgers o altres recomanacions del govern (que no siguin una prohibició de viatjar); la cancel·lació o reprogramació d'un esdeveniment per al qual s'ha fet la reserva; i interrupcions del transport no relacionades amb una circumstància coberta, com ara el tancament de carreteres o la cancel·lació de vols, trens, autobusos i ferris. Si cancel·les una reserva en aquests casos, l'import que et reembossarem dependrà de la política de cancel·lació que s'apliqui a la reserva.

      Què he de fer després?

      Si et notifiquem que aquesta política s'aplica a la teva reserva o publiquem informació que ho confirmi, hauràs de seguir les instruccions de cancel·lació que et proporcionem. Quan t'hàgim notificat de quina manera t'afecta aquesta política o hàgim publicat informació que ho especifiqui, podràs cancel·lar la reserva en virtut d'aquesta política accedint a la pàgina Viatges i fent-ne la cancel·lació. Si creus que aquesta política s'aplica a la teva reserva, però no t'ho hem notificat ni hem publicat informació sobre la circumstància que t'afecta, posa't en contacte amb nosaltres per cancel·lar-la. En tots els casos, has de tenir preparada documentació que demostri que aquesta circumstància t'ha afectat a tu o a la reserva.

      Si tens alguna pregunta, posa't en contacte amb nosaltres.

      Altres aspectes a tenir en compte

      Aquesta política s'aplica a totes les reserves amb data d'arribada posterior a la data d'entrada en vigor. Aquesta política no s'aplica a les reserves Luxe, que estan subjectes a una Política de reembossament a l'hoste Luxe independent.

      Has rebut l'ajuda que buscaves?
      Articles relacionats