Un cop hagis escrit allò que vols cercar, se't mostraran els suggeriments. Fes servir les fletxes amunt i avall per donar una ullada a tots els suggeriments. Per seleccionar-ne un, prem Retorn. Si el fragment seleccionat és una oració, se cercarà aquest text. Si el suggeriment és un enllaç, el navegador obrirà la pàgina.
Com es fa?

Confirmar la teva identitat

Tenim l'objectiu que els hostes i els amfitrions a Airbnb puguin confiar els uns en els altres.

Encara que cap procés d'identificació no és infal·lible i no podem garantir la identitat de ningú, prenem mesures per ajudar tothom a confiar que els hostes i els amfitrions a Airbnb són qui diuen ser. És per això que disposem de procediments per intentar verificar la identitat dels nostres usuaris.

Demanem als amfitrions que tinguin un anunci, als coamfitrions novells i als viatgers que volen fer una reserva que confirmin la seva identitat. És possible que, quan reservis un allotjament o quan et converteixis en amfitrió, sigui necessari que verifiquem les teves dades personals, com ara el nom complet, l'adreça, el número de telèfon i altres dades de contacte.

A més a més, si no podem confirmar la teva identitat amb les dades personals que has proporcionat, podem demanar-te una foto del teu document d'identitat oficial i una autofoto. Pot ser que, en alguns països, els mètodes de verificació que fan servir les dades personals que has enviat no estiguin disponibles o no siguin eficaços. En altres casos, podem detectar anomalies a la plataforma. En aquests casos, també et demanarem una foto del teu document d'identitat oficial i una autofoto. A més, per a algunes experiències també pot ser necessari que confirmis la teva identitat.

Dona un cop d'ull a la nostra Política de privacitat per obtenir més informació sobre la confiança i la seguretat a Airbnb.

NOTA

Tingues present que si un perfil té el missatge «Identitat verificada» o el distintiu de verificació de la identitat, això només vol dir que l'usuari ha proporcionat les dades i s'han validat. Aquest procés és molt segur, però no és cap garantia que la persona sigui qui diu ser.

Per què verifiquem la teva identitat?

Verificar la identitat dels viatgers i dels amfitrions ens ajuda a:

  • Minimitzar les conductes fraudulentes.
  • Fer comprovacions d'antecedents penals quan ho permet la legislació aplicable.
  • Complir la normativa aplicable, que inclou lleis fiscals i de pagaments.
  • Gestionar problemes de seguretat com ara agressions o robatoris.

Com funciona el procés?

Com a part del procés de verificació de la identitat, podem demanar-te que ens proporcionis els elements següents:

  • El nom legal, l'adreça o altres dades personals: en alguns casos, amb aquestes dades en tenim prou per verificar la teva identitat. Tingues en compte que, en alguns països, els mètodes de verificació que fan servir les dades personals que ens has proporcionat poden no estar disponibles o no ser eficaços, per la qual cosa, en aquests casos, et demanarem una foto del teu document d'identitat oficial, una autofoto o totes dues coses.
  • La foto del teu document d'identitat oficial: pot ser del carnet de conduir, del passaport o del carnet d'identitat. Més informació sobre els tipus de documents d'identitat oficials que acceptem i les modificacions permeses a la imatge del document d'identitat oficial.
  • Autofoto: et podem demanar que et facis una foto i que ens l'enviïs juntament amb el document d'identitat oficial. Si no pots proporcionar-nos una autofoto que coincideixi amb la del document d'identitat oficial, posa't en contacte amb nosaltres i buscarem un mètode de verificació alternatiu.

Avís: si allotges hostes com a empresa, pot ser que et demanem que confirmis altres dades del teu compte i de qualsevol compte associat amb l'empresa. Més informació

Si reps ingressos per llogar un allotjament, oferir experiències o fer de coamfitrió i ets resident d'un estat membre de la Unió Europea, o si els teus ingressos provenen d'un anunci d'un allotjament a la Unió Europea, se't demanarà que confirmis dades addicionals del teu compte. Més informació

Quant de temps tarda el procés de verificació de la identitat?

Un cop hagis enviat les dades, podem tardar una mica a verificar la teva identitat. Comprova que les dades que ens enviïs siguin vàlides, correctes i vigents. En cas contrari, el tràmit tardarà més temps.

Confirmar la identitat a la configuració del compte

Pots confirmar la teva identitat a la configuració del compte. Només cal que enviïs una foto del teu document d'identitat oficial. Pots fer-ho quan configuris un compte nou o quan modifiquis les dades del teu compte.

Tens algun problema?

  • Comprova els missatges: és possible que hagis rebut més informació per missatge de text, per correu electrònic o per telèfon. No has rebut cap correu electrònic? Esbrina per què.
  • Dona permís a la càmera: pot ser que l'aplicació d'Airbnb o el navegador necessitin permís per accedir a la càmera. Encara no funciona? Prova d'actualitzar l'aplicació o la pàgina.
  • Afegeix-hi fotos d'alta qualitat: fes les fotos en un lloc ben il·luminat, comprova que se't vegi bé la cara i que no hi hagi ombres, i assegura't que la informació quedi dins del requadre blanc. El mode automàtic permet que l'aplicació faci fotos d'alta qualitat automàticament, però sempre pots tornar a l'opció manual. Si et cobreixes el cap per motius religiosos, assegura't que se't vegin els ulls, el nas i la boca.
  • Envia fotos d'un document d'identitat original en bon estat i vigent (no pot ser cap fotocòpia): no podem acceptar cap fotocòpia, PDF ni cap altra còpia digital del document d'identitat oficial. Assegura't que la teva foto es veu clara i que no surt borrosa. Si el document d'identitat té dues cares, com és el cas del permís de conduir o del document nacional d'identitat, envia fotos de l'anvers i del revers. Més informació sobre com enviar el document d'identitat oficial, amb les directrius específiques del país, si escau pel lloc on et trobes.
  • Fes una foto del document d'identitat directament: no acceptarem cap foto del document d'identitat que es vegi a través de la pantalla d'un telèfon mòbil o ordinador.

Quan verifiquem la teva identitat?

Si ets un hoste, hauràs de confirmar la teva identitat quan reservis un allotjament i sempre que un amfitrió ho requereixi quan reservis una experiència. Si ets un amfitrió, hauràs de confirmar la teva identitat quan creïs un anunci d'un allotjament o una experiència per primera vegada, o si t'han convidat a fer de coamfitrió d'un allotjament.

És possible que, per motius legals, es demani als amfitrions que confirmin la seva identitat periòdicament. És possible que els amfitrions que no completin el procés de verificació de la identitat no puguin rebre reserves noves fins que ho hagin fet.

Reserves

Si ets un hoste i vols reservar un allotjament, hauràs de completar la verificació de la identitat. Si ets un hoste i vols reservar una experiència, és possible que hagis de completar el procés de verificació de la identitat si l'amfitrió ho requereix.

Si no podem verificar la teva identitat mitjançant les dades que ens has proporcionat en fer la reserva, et demanarem que la confirmis d'una altra manera. Per exemple, et podem demanar que indiquis el teu nom oficial, l'adreça o altres dades de contacte. També et podem demanar una foto del teu document d'identitat oficial i una autofoto si no podem confirmar la teva identitat amb aquestes dades.

Pot ser que, en alguns països, els mètodes de verificació que fan servir les dades personals que has enviat no estiguin disponibles o no siguin eficaços. En aquests casos, et demanarem una foto del teu document d'identitat oficial.

Comprova que les dades que ens enviïs siguin vàlides, correctes i vigents. En cas contrari, el tràmit tardarà més temps. Com més aviat puguis proporcionar aquestes dades, més ràpid podrem confirmar la reserva i ajudar-te a continuar endavant.

AVÍS

Si estàs intentant fer una reserva, és molt important que ens enviïs les dades necessàries dins del termini que t'especifiquem.

Si no podem verificar la teva identitat abans de la data límit, la reserva no es podrà confirmar.

Anuncis

Si ets un amfitrió novell i vols crear un anunci per a un allotjament o una experiència per primera vegada, hauràs de completar el procés de verificació de la identitat amb les dades que has proporcionat durant la configuració del compte.

Si els mètodes de verificació que fan servir les dades personals que has proporcionat no estan disponibles o no són eficaços al teu país de residència, o si no podem confirmar la teva identitat amb aquest mètode, et demanarem una foto del teu document d'identitat oficial. Tingues present que el teu anunci no es publicarà fins que s'hagi completat aquest pas.

Si t'han convidat a ser coamfitrió d'un anunci, hauràs de completar el procés de verificació de la identitat abans de poder acceptar la invitació.

Si ja ets amfitrió, coamfitrió registrat com a amfitrió principal o amfitrió d'experiències, hauràs de completar la verificació de la identitat tan aviat com sigui possible. El fet de no fer-ho pot tenir conseqüències negatives, com ara que et bloquegem el calendari.

Si ja ets amfitrió, coamfitrió registrat com a amfitrió principal o amfitrió d'experiències, hauràs de completar la verificació de la identitat tan aviat com sigui possible. El fet de no fer-ho pot tenir conseqüències negatives, com ara que et bloquegem el calendari.

Si et bloquegem el calendari perquè no has completat la verificació de la identitat, no podràs rebre cap reserva nova fins que ho facis.

Per verificar la teva identitat com a amfitrió, ves a la pàgina de verificació de la identitat. Pots fer el següent:

  • Pujar una foto que ja tinguis del document d'identitat.
  • Fer una foto del teu document d'identitat amb la càmera web.

Distintiu d'identitat verificada

Pots saber quins comptes han completat el procés de verificació de la identitat gràcies al distintiu «Identitat verificada». Si reps un distintiu d'identitat verificada, es mostrarà tant si fas d'hoste com d'amfitrió.

Si després que Airbnb verifiqui la teva identitat canvies les teves dades personals, com ara el nom, o si elimines el document d'identitat oficial del teu perfil, és possible que perdis el distintiu d'identitat verificada i que hagis de tornar a confirmar la teva identitat per poder fer una reserva o publicar anuncis.

Nota: alguns amfitrions professionals poden crear diversos comptes per gestionar tots els seus anuncis. En aquests casos, és possible que els comptes d'amfitrions connectats no sempre mostrin un distintiu d'identitat verificada encara que l'empresa que opera el compte s'hagi verificat. Més informació sobre la verificació d'empreses.

On es pot consultar l'estat de la verificació de la teva identitat?

És possible que el teu estat de verificació es mostri a la pàgina del teu anunci mitjançant l'etiqueta «identitat verificada», o bé a la resta de la plataforma mitjançant un distintiu vermell amb una marca de verificació que apareixerà al costat de la teva foto de perfil. L'estat de la verificació de la identitat també es mostra al teu perfil a la secció titulada Les dades que [el teu nom] ha confirmat.

Què compartim?

Tractem les teves dades identificatives d'acord amb la nostra Política de privacitat i no les compartim amb l'amfitrió ni amb els viatgers.

Podem compartir la teva informació d'identificació amb proveïdors externs de serveis autoritzats per ajudar-nos amb el procés de verificació de la identitat, per exemple, per verificar la teva identitat, per autenticar els teus documents d'identificació o per a les comprovacions d'antecedents penals (sempre que ho permeti la llei aplicable).

Com gestionem les teves dades?

Només el personal autoritzat d'Airbnb i els proveïdors externs de serveis autoritzats poden accedir a les dades que envies. Totes aquestes dades s'emmagatzemen i s'envien de manera segura mitjançant una encriptació segura.

Tractem les dades per a les finalitats per a les quals es van recopilar, tal com s'estableix a la nostra Política de privacitat. Te'n donem alguns exemples:

  • Les dades personals que ens has enviat, com ara el nom legal, l'adreça i la data de naixement:
    • Per al nostre procés de verificació de la identitat, tal com s'ha explicat anteriorment.
    • Per abordar i investigar els problemes de seguretat per tal de protegir els usuaris de la nostra plataforma i de tota la comunitat.
    • Per complir les directrius de la comunitat d'Airbnb.
    • Per complir les lleis aplicables, que inclouen les normatives fiscals i de pagaments.
    • Per detectar conductes fraudulentes.
    • Per fer comprovacions d'antecedents penals quan ho permet la legislació aplicable.
  • El teu document d'identitat oficial:
    • Per al nostre procés de verificació de la identitat, tal com s'ha explicat anteriorment.
    • Per abordar i investigar els problemes de seguretat que impliquin els usuaris de la plataforma i tota la comunitat.
    • Per respondre a les investigacions que facin les autoritats competents i col·laborar-hi.
    • Per complir les lleis aplicables, que inclouen les normatives fiscals i de pagaments.

Eliminem els documents d'identitat oficials un cop ha transcorregut el període de conservació prescrit vinculat als propòsits anteriors, excepte si cal conservar-los per exigències legals. Després que s'hagi eliminat el document d'identitat, continuarem conservant les teves dades per gestionar el teu compte, per complir la normativa legal i per a finalitats generals de seguretat.

Què et pot demanar un amfitrió?

L'amfitrió pot demanar-te el document d'identitat després de fer la reserva si aquest requisit s'inclou a les normes de la casa en el moment de fer la reserva o si és necessari per complir la legislació vigent o les obligacions contractuals que té l'amfitrió.

En algunes regions hi ha lleis que exigeixen que els hostes es registrin a les autoritats locals. Això es pot fer directament amb les autoritats locals o des de l'allotjament en nom d'aquestes autoritats. En aquests casos, pot ser que els amfitrions de bed and breakfasts, albergs o habitacions d'hotel, pisos i altres tipus d'allotjaments que s'anuncien a través d'Airbnb et demanin que t'hi registris.

T'hem ajudat amb aquest article?

Articles relacionats

Obtén ajuda amb les reserves, el compte i molt més.
Inicia la sessió o registra't