Salta
    Navega cap endavant per accedir als resultats suggerits

    San Francisco Tax Collector Letter Background

    La normativa vigent a San Francisco que regula els lloguers per a estades curtes requereix que els amfitrions obtinguin a través de la tresoreria de San Francisco un número de registre per poder oferir aquest tipus d'estades, així com una llicència comercial que els permeti realitzar aquesta activitat econòmica.

    <div> Tots els lloguers d'allotjaments que tinguin lloc a San Francisco per a estades amb una durada inferior a 30 dies estan subjectes a un impost sobre l'allotjament temporal del 14 % (TOT, per les sigles en anglès). Airbnb ha centrat molts esforços en facilitar l'activitat dels amfitrions a San Francisco i, des de l'1 d'octubre del 2014, recapta i liquida aquest impost en nom dels amfitrions d'aquesta ciutat.</div>

    Informació

    Vam començar a recaptar i liquidar l'impost sobre l'allotjament temporal per simplificar el procés als amfitrions i ajudar els membres de la nostra comunitat a complir amb les seves obligacions fiscals. Quan vam crear aquest programa, els primers amfitrions que van seguir els passos indicats per complir amb la nova legislació vigent a la ciutat van començar a rebre notificacions mensuals on se'ls demanava que abonessin separadament l'impost sobre l'allotjament temporal a les autoritats fiscals municipals i que detallessin a quin allotjament corresponia cada import, tot i que Airbnb ja s'havia ocupat de recaptar i liquidar aquests impostos. Aquesta situació va causar certa confusió i preocupació entre la comunitat d'amfitrions de San Francisco.

    Per tal de poder associar correctament els amfitrions amb els pagaments dels impostos corresponents realitzats per Airbnb, la Tresoreria de San Francisco va sol·licitar a Airbnb que es convertís en una "Qualified Website Company", és a dir, una empresa autoritzada (QWC, per les sigles en anglès). Com a empresa autoritzada, Airbnb ha de facilitar certa informació a la Tresoreria de San Francisco. El nostre equip va treballar durant un any mà a mà amb les autoritats municipals amb l'objectiu de garantir la privacitat de les dades fiscals relatives als membres de la nostra comunitat. A l'agost del 2015, Airbnb va rebre el reconeixement oficial d'empresa autoritzada (QWC), de manera que vam començar a facilitar la informació fiscal corresponent a la Tresoreria de San Francisco.

    Ara que Airbnb és una empresa autoritzada (QWC), si ets amfitrió i només allotges hostes a través de la nostra plataforma, no caldrà que presentis declaracions de l'impost sobre l'allotjament temporal per separat ni que obtinguis un certificat individual que et permeti recaptar impostos (COA, per les sigles en anglès). Tanmateix, tingues en compte que tots els amfitrions han de tenir una llicència comercial per poder exercir la seva activitat.

    A l'octubre del 2015, la Tresoreria de San Francisco va començar a utilitzar les dades fiscals que Airbnb els va enviar per posar-se en contacte amb els amfitrions en relació amb el requisit relatiu a les llicències comercials, vigent amb anterioritat.

    Com afecta aquest programa als amfitrions de San Francisco?

    A l'agost del 2015, Airbnb va començar a facilitar mensualment la informació detallada en aquesta pàgina a la Tresoreria de San Francisco.

    Com que la nostra intenció és protegir les dades personals dels nostres usuaris, únicament les facilitem a les autoritats municipals a condició que s'apliquin certes garanties en el seu tractament. Segons la legislació aplicable a San Francisco, aquesta informació hauria de tractar-se igual que les dades fiscals que els contribuents presenten a la cada declaració. La legislació de San Francisco inclou algunes clàusules que prohibeixen a la Tresoreria compartir les dades facilitades per Airbnb amb altres institucions federals, estatals o municipals.

    Quin és el procés per sol·licitar una llicència comercial?

    Qualsevol persona que dugui a terme una activitat econòmica a San Francisco ha de sol·licitar una llicència comercial. La Tresoreria de San Francisco s'ocupa de tramitar aquest tipus de llicències, que són independents al número de registre per poder oferir lloguers d'estades curtes, del qual s'encarrega el Departament de Planificació.

    Una llicència comercial té validesa durant el període que comença l'1 de juliol i finalitza el 30 de juny i s'ha de renovar anualment abans del 31 de maig. La tarifa mínima és de 75 $ anuals, tot i que varia en funció de la renda i els ingressos bruts anuals.

    Quan demanes una llicència comercial, les autoritats municipals introdueixen el nom comercial de l'entitat, la direcció i altres dades al lloc web de SF OpenData.

    Com haig de respondre a la carta?

    L'entitat recaptadora d'impostos ha creat un lloc web on on els amfitrions poden respondre a la carta.

    • Si vols sol·licitar una llicència comercial, pots iniciar el procés a través d'aquesta pàgina.
    • Si ja disposes d'una llicència comercial i només allotges a hostes a través d'Airbnb, pots presentar una declaració en línia per evitar haver de presentar de nou la declaració corresponent a l'impost sobre l'allotjament temporal.
    • Si ja no ets amfitrió (o bé mai ho has sigut) però has rebut la carta de la Tresoreria de San Francisco, omple el formulari en línia per a amfitrions inactius per notificar-los d'aquesta situació.

    ​Som conscients que la normativa de San Francisco pot resultar complicada, per això intentem fer tot el que podem per ajudar els nostres amfitrions. Hem modificat la pàgina on expliquem com ser un amfitrió responsable dedicada a la nostra comunitat de San Francisco i hem inclòs informació actualitzada sobre el procés per obtenir la llicència comercial. Si tens qualsevol dubte, no dubtis en posar-te en contacte amb el nostre equip.

    Darrera actualització: 2 de desembre del 2015

    Has rebut l'ajuda que buscaves?