Gràcies a les eines d'Airbnb, aquesta parella de gestors d'immobles ha augmentat l'índex d'ocupació
El matrimoni format per en Chris i l'Angie va decidir fer un tàndem també en l'esfera professional i va començar a reformar lofts d'artistes a París per llogar-los a viatgers. Els inicis, per això, no van ser un camí de roses perquè els costava molt atreure hostes. Tot i que tenien els allotjaments anunciats en tres plataformes de viatges en línia i al seu propi web, l'índex d'ocupació amb prou feines arribava al 50 %.
Però això va canviar el 2014, quan van començar a anunciar els set lofts que tenien a París a través d'Airbnb. L'abast internacional de la plataforma els ha ajudat a atreure un flux constant d'hostes joves i amb el xip de la tecnologia incorporat.
Segons en Chris, «Airbnb ha obert les portes de l'hostaleria a nous clients i viatgers». «Ha convertit el sector en un referent en termes d'innovació, de tecnologia i d'experiència del client.»
Per a amfitrions com l'Angie i en Chris, la plataforma d'Airbnb els ha proporcionat un espai on fer lluir les fotografies dels seus minilofts, que antigament havien estat forns, tallers de moda i estudis d'artistes.
A través d'una galeria d'allò més destacada fan gala de la seva estètica: pòsters d'art-déco, cadires d'estil modern de mitjans de segle i cobrellits amb estampat de tauler d'escacs de color vermell. Airbnb també els proporciona una plataforma per compartir recomanacions de gent de la zona amb els hostes a través de guies personalitzades, en què expliquen als viatgers on van a comprar els parisencs, en quins restaurants mengen o a quins locals van a fer una copa.
«Si allotgem hostes és, precisament, perquè ens encanta viatjar», diu en Chris. «Però ens agrada viatjar com si fóssim autòctons, no com uns turistes. Per això vam decidir que rebríem hostes i que faríem que visquessin l'estada com si fossin d'aquí.»
Abans de formar part d'Airbnb, a en Chris i a l'Angie els costava molt gestionar els calendaris de les reserves a través de diverses plataformes i del seu propi programari de reserves. «Era un malson», recorda en Chris.
Airbnb els ha permès sincronitzar tots els calendaris perquè no es doni el cas que més d'un hoste faci una reserva per a les mateixes dates. A més, disposen d'articles al Centre de recursos i al Centre d'ajuda que els ajuden a entendre com poden optimitzar la seva activitat a Airbnb. Per exemple, arran de llegir un article en què es recomanava reduir la durada mínima de les estades, l'Angie i en Chris de seguida van començar a atreure més hostes.
La parella també ha tret partit de les eines d'ajust de preus automatitzades que ofereix la plataforma, que proposen preus optimitzats amb tot un any d'antelació en funció de factors com la temporada, els dies de la setmana i esdeveniments especials. «Airbnb proporciona a les petites empreses eines professionals pròpies dels grans hotelers», afirma en Chris.
Gràcies a l'èxit que han tingut a París, l'Angie i en Chris han decidit ampliar el negoci a Portugal. Les eines per a coamfitrions a Airbnb els permeten contractar algú que els ajudi a gestionar l'allotjament a distància. Segons en Chris, «la figura del coamfitrió ha canviat la manera en què la gent duu a terme la seva activitat». «Airbnb innova constantment i sempre busca anticipar-se.»
La informació que conté aquest article pot haver canviat des que es va publicar.